Garmin zaprezentował na na targach elektronicznych Consumer Electronics Show (CES 2013) w Las Vegas najnowszą platformę K2 – innowacyjne rozwiązanie pozwalające na wygodne zarządzanie funkcjami informacyjnymi, nawigacyjnymi i rozrywkowymi w samochodzie.
Zainspirowane technologiami z segmentów morskiego oraz lotniczego, nowa K2 przemienia deskę rozdzielczą w samochodzie w cyfrowy kokpit, umożliwiający bezpieczny i intuicyjny dostęp do wszystkich potrzebnych funkcji podczas jazdy. System łączy cyfrowe wyświetlacze, sterowanie głosowe lub za pomocą programowalnych przycisków oraz obsługę smartfona, zapewniając kierowcy wygodny dostęp do wszystkiego – od nawigacji po diagnostykę pojazdu, funkcje biurowe, komunikacyjne, muzykę, radio, a także aktualne informacje z sieci.
Zobacz także:
CES 2014
TECHNIKA
– Nasza platforma K2 zapewnia kierowcom elegancki szklany kokpit pełniący rolę ich cyfrowego centrum operacyjnego. Pozwala na kontrolę wszystkich funkcji związanych z jazdą oraz umożliwia dostęp do dodatkowych opcji przydatnych w codziennym życiu. A wszystko to w prosty i bezproblemowy sposób, który minimalizuje rozproszenie uwagi przez kierowcę. Podczas rozwijania K2 kluczowe było doświadczenie Garmina w projektowaniu interfejsów użytkownika oraz integracji sprzętowej. Jak dotąd dostarczaliśmy w pełni zintegrowane kokpity cyfrowe do OEM w segmentach lotniczym oraz morskim, więc zapewnienie podobnego poziomu bezpieczeństwa i integracji dla samochodów było dla nas logicznym kolejnym krokiem – mówi Jakub Szałamacha, Marketing Manager, Garmin Polska.
Innowacyjna platforma K2 została zaprojektowana i rozwinięta przez zespół Garmin OEM segmentu motoryzacyjnego. Umożliwia pełną personalizację i skalowalność, aby spełniać zróżnicowane potrzeby każdego producenta samochodów.
Garmin K2 jest wyposażony w 10-calowy ekran dotykowy z możliwością obsługi w rękawiczkach, umiejscowiony na środku kokpitu, oraz cyfrowy i konfigurowalny 12-calowy panel za kierownicą. Poza standardowymi licznikami, panel deski rozdzielczej dostarcza kierowcy zwięzłych informacji dotyczących nawigacji, komunikacji, audio czy danych pojazdu. Umożliwia to kierowcy szybki dostęp do kluczowych informacji, bez odrywania uwagi od drogi. Na przykład, gdy kierowca widzi nową wiadomość tekstową lub email, może poprosić system o przeczytanie wiadomości i odpowiedzieć na nią za pomocą głosu. Za pomocą naturalnego języka można uzyskać informację o aktualnej prognozie pogody czy komunikaty drogowe, sprawdzić kalendarz czy szukać konkretnego adresu lub punktu POI. Dostęp do najważniejszych funkcji mamy także za pomocą programowalnych przycisków.
Ekran dotykowy na środku kokpitu wyświetla podczas jazdy jedynie najistotniejsze dla kierowcy informacje, takie jak nawigacja, pogoda czy muzyka, aby nie rozpraszać jego uwagi. Jednak podczas postojów oferuje zdecydowanie szerszy przegląd danych, w tym wiadomości tekstowe czy kalendarz. Garmin planuje również wprowadzenie sensorów bezpieczeństwa, które pozwalałaby pasażerowi na przednim siedzeniu korzystać z zaawansowanych funkcji, takich jak dostęp do mediów społecznościowych i Internetu, jednocześnie zapobiegając używania tych potencjalnie rozpraszających funkcji przez kierowcę.
Sercem Garmin K2 jest platforma OMAP 5 Texas Instruments Incorporated (TI) wykorzystująca wyspecjalizowany procesor Jacinto 5-Eco oraz dwurdzeniowy układ ARM Cortex – A15. Konfiguracja pozwala między innymi na zarządzanie wieloma ekranami z grafiką 3D w dużej rozdzielczości, co umożliwia zainstalowanie i integrację w samochodzie ekranów również dla pasażerów na tylnych siedzeniach. Interfejs użytkownika w K2 został zaprojektowany w HTML5, dzięki czemu może być łatwo personalizowany przez poszczególne marki OEM.
Nawigacja, mapy oraz usługi oparte na lokalizacji znajdują się w centrum platformy K2. System oferuje nawigację 3D. K2 może również zarządzać bieżącymi informacjami, takimi jak ceny paliw, parkingi, komunikaty drogowe, prognozy pogody czy zdjęcia z kamer drogowych. Ostrzega kierowcę, gdy kończy się benzyna i automatycznie znajduje stacje benzynowe na trasie. Użytkownicy mogą też tworzyć listy zadań i przypomnienia, które uruchamiają się, bazując na lokalizacji.
Aby jeszcze bardziej odciążyć kierowców, Garmin pracuje nad dodatkowymi funkcjami, które będą automatycznie wysuwać wnioski na podstawie dostępnych informacji. Na przykład, dzięki połączeniu funkcji kalendarza i nawigacji, system będzie wiedział, czy kierowca spóźni się na umówione spotkanie z powodu korków i może go automatycznie spytać, czy chciałby skontaktować się z innymi uczestnikami spotkania, aby poinformować ich o spóźnieniu.
Garmin K2 integruje najważniejsze funkcje smartfona dzięki aplikacji łączącej smartfon z deską rozdzielczą via Bluetooth. Poprzez tę aplikację system ma dostęp do maili użytkownika, jego kalendarza, wiadomości oraz innych danych i może je przedstawić na spersonalizowanym interfejsie w przyjazny kierowcy sposób. Aplikacja ta może być również wykorzystana do integracji z systemem wszelkiego typu informacji lub funkcjonalności z innych aplikacji, które użytkownik ma już na smarfonie, np. radio, muzyka, itd. Zamiast prostego odzwierciedlania aplikacji mobilnych w desce rozdzielczej, system Garmina pozwala na ich integrację i rozwijanie spersonalizowanych interfejsów, zapewniając tym samym wygodę i bezpieczeństwo systemu.
System pozwala też na pełną personalizację poprzez portal internetowy. Umożliwia to użytkownikowi dostęp do wszystkich ustawień i funkcji z poziomu komputera domowego. Może on, na przykład, zdecydować, jakiej muzyki lub stacji radiowej chce słuchać w konkretne dni tygodnia, tworzyć listy zadań do wykonania czy planować wycieczki.
Dział motoryzacyjny OEM Garmin korzysta z bogatego doświadczenia firmy w projektowaniu interfejsów i urządzeń dla segmentów motoryzacyjnego, lotniczego czy morskiego, aby rozwijać innowacyjne systemy pokładowe integrujące nawigację, rozwiązania telekomunikacyjne, informacyjne i multimedialne. Garmin dostarcza już zintegrowane kokpity dla branży lotniczej i stawia sobie za cel wprowadzenie podobnego poziomu technologii, integracji, bezpieczeństwa, niezawodności i wydajności na rynek motoryzacyjny.
Szeroki wachlarz elektroniki pokładowej Garmin dla przemysłu samochodowego zawiera systemy rozrywkowo-informacyjne, telekomunikacyjne, oprogramowanie nawigacyjne, usługi oparte na lokalizacji czy zintegrowane systemy przenośnej nawigacji. Biura Garmina dedykowane OEM znajdują się w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Chinach i Japonii. Garmin współpracuje z wiodącymi firmami z sektora motoryzacyjnego, m.in. BMW, Chrysler, Honda, Kenwood, Panasonic, Suzuki, Toyota oraz wiele innych.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.