CASTROL: SZKOLENIA NIE TYLKO DLA MECHANIKÓW I UCZNIÓW

cast_szko_1

W 2014 roku w ramach Akademii Castrol zorganizowano ponad 110 bezpłatnych szkoleń, w których wzięło udział ok. 2250 mechaników i 370 uczniów – najwięcej w historii firmy.

Większość kursów była przeznaczona dla pracowników warsztatów niezależnych, ale firma szkoliła także mechaników serwisów autoryzowanych, pracowników stacji paliw czy uczestników prowadzonego wraz z firmą Inter Cars programu „Młode Kadry”.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Na szkoleniach wiodącym tematem była klasyfikacja środków smarnych, a także informacje o wpływie olejów na trwałość układów ograniczających emisję spalin. Dużym zainteresowaniem cieszył się blok o produktach marki oraz moduł dotyczący obsługi klienta. Tematykę za każdym razem ustalano wspólnie z uczestnikami szkoleń.

cast_szko_2

Szkolenia urozmaicano pokazami Castrol LAB – mobilnego laboratorium, w którym w widowiskowy sposób (m.in. z użyciem ciekłego azotu) prezentowano różnice między olejami. Uczestnicy szkoleń mogli na własne oczy się przekonać, jak olej zachowuje się w silniku czy skrzyni biegów i jaki wpływ na jego własności mają dodatki. Wymagania producentów samochodów są dzisiaj tak precyzyjne i zróżnicowane, że przeciętny kierowca nie ma szans na zaznajomienie się ze wszystkimi normami i specyfikacjami w zakresie środków smarnych. Dlatego mechanicy, którzy często są najważniejszymi doradcami klienta, muszą posiadać obszerną wiedzę o rodzajach olejów i ich poprawnym zastosowaniu.

Wychodząc naprzeciw potrzebom uczestników szkoleń, Castrol uzupełnił swoją ofertę o szkolenia handlowe z obsługi klienta i technik sprzedaży. Nieprzypadkowo ten element oferty cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem – jak wynika z badań, przeprowadzonych w ubiegłym roku przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Castrol, kwestia, która najbardziej przeszkadza klientom podczas korzystania z usług warsztatu, to nieuprzejmość personelu (taką odpowiedź wybrało aż 91 proc. respondentów).

Dlatego dziś nie wystarczy stawiać wyłącznie na wiedzę techniczną, lecz także na umiejętność prowadzenia rozmów z klientem.

cast_szko_3

– Z naszych obserwacji wynika, że popyt na tzw. miękkie szkolenia bywa czasem większy niż na zajęcia techniczne – mówi Sławomir Radoń, dyrektor generalny Castrol w Polsce.

Za tego typu szkoleniami idzie odpowiedni standard obsługi w warsztacie, co przekłada się bezpośrednio na obrót stacji serwisowej.

– Po pierwszym roku działalności rozszerzonej Akademii Castrol widzimy ogromne zapotrzebowanie na nasze szkolenia w tym na szkolenia z obsługi klienta. Będziemy kontynuować ten program i go rozwijać o nowości rynkowe. Chcemy w 2015 roku przeprowadzić co najmniej 100 szkoleń. Analizujemy również możliwość wprowadzenia w tym roku zajęć on-line dla osób poszukujących podstawowej wiedzy – powiedział Paweł Mastalerek, szef działu technicznego Castrol.