Firma Castrol wprowadza na polski rynek nową gamę olejów Castrol EDGE Titanium FST. Dzięki dodatkowi metaloorganicznego polimeru tytanu tarcie jest zmniejszone o 15 procent, a film olejowy – dwukrotnie mocniejszy w porównaniu do olejów bez najnowszej technologii.
Opracowanie nowych olejów trwało blisko 5 lat, w tym czasie przetestowano ponad 2400 różnych mieszanek olejowych, a silniki podczas prób przejechały ekwiwalent 3 mln kilometrów.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
W efekcie powstała rodzina wytrzymałych olejów o 10 różnych lepkościach i 60 formulacjach, która wyraźnie przekracza wymagania branżowe oraz normy wielu producentów samochodów. Poszczególne lepkości są właśnie wprowadzane na rynek polski. Nowe oleje są też dostępne w linii Professional, oferowanej w autoryzowanych stacjach obsługi.
– Dodatek tytanu w olejach Castrol EDGE Titanium FST podwaja trwałość filmu olejowego, co znacząco zmniejsza ryzyko jego zerwania, a dodatkowo redukuje tarcie. Technologia jest “ukryta” w polimerach. To sprawia, że tytan staje się płynnym składnikiem oleju i pod dużym ciśnieniem jest w stanie stworzyć niezwykle odporne “poduszki”, które minimalizują kontakt metal-metal – mówi Paweł Mastalerek, kierownik działu technicznego Castrol w Polsce.
Testy wykazały, że olej Castrol EDGE Titanium FST jest o 15 proc. bardziej wytrzymały w porównaniu z produktami bez technologii Titanium FST, a trwałość jest zwiększona o 140 godzin (także w porównaniu do olejów Castrol EDGE bez TiFST).
Nowe oleje trafiają do sprzedaży stopniowo, dziś dostępne są w następujących lepkościach: 0W-30, 0W-40, 5W-40 (także w odmianie Turbo Diesel) i 10W-60, a we wrześniu gamę uzupełni olej Castrol EDGE Titanium FST 5W-30.