30 procent kierowców, którzy wymienili olej silnikowy w ciągu ostatniego roku zadeklarowało, że używa produktów Castrol. Wynika to z najnowszego raportu „Marki olejów używane przez kierowców. Badanie kierowców 2018”, opracowanego przez firmę GiPA.
To międzynarodowa firma, która od 1986 r. zajmuje się analizami rynku samochodowego oraz zachowaniami konsumentów. Badania prowadzane są co roku w ponad 30 krajach.
Zobacz także:
Oleje Castrol były najchętniej wybierane przy wymianie przez kierowców niezależnie od wieku posiadanego przez nich pojazdu. W porównaniu z poprzednim badaniem liczba użytkowników marki zwiększyła się aż o 3 procent.
Najczęściej sięgali po nie posiadacze samochodów w wieku 3-4 i 5-6 lat (w obu kategoriach po 35 proc.), dużą popularnością cieszyły się też one wśród właścicieli najnowszych aut, czyli takich, których wiek nie przekroczył 3 lat (28 proc.). Wśród posiadaczy starszych pojazdów popularność olejów Castrol również była wysoka.
W czasie wymiany oleju, po markę Castrol sięgali kierowcy zarówno aut o małym przebiegu do 50 000 km (29 proc.), jak i tych o większej liczbie kilometrów na liczniku – 150 001 i więcej (31 proc.).
Nie tylko wymiana, ale też uzupełnianie
Marka Castrol znalazła się również na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o uzupełnianie olejów – używanie jej w tym celu zadeklarowało aż 31 proc. kierowców.
Z olejów Castrol najczęściej korzystali posiadacze samochodów o przebiegu do 50 000 km (36 proc.) oraz między 50 000 do 99 999 km (40 proc.). Biorąc pod uwagę typ zakupu auta – oleje Castrol były wybierane aż przez 37 proc. nabywców nowych pojazdów. Po produkty Castrol chętnie sięgali również amatorzy samochodów „z drugiej ręki” (30 proc.).
– Od lat marka Castrol cieszy się w Polsce bardzo wysoką rozpoznawalnością wśród użytkowników samochodów osobowych. Niewątpliwie bardzo dobra znajomość, jak również pozytywny wizerunek tej marki wśród polskich kierowców przekładają się na skłonność do jej wyboru. Oczywiście, nie zawsze kierowca o tym decyduje, w wielu przypadkach to mechanik wybiera konkretną markę olejową. Niemniej jednak korelacja pomiędzy znajomością a skłonnością do wyboru jest wyraźna – skomentował badania Marek Garlicki z firmy GiPA.
– Wyniki badania firmy GiPA niezmiernie nas cieszą. To już kolejny rok, w którym obserwujemy wzrost i w którym ponownie jesteśmy liderem w rankingach. To dla nas dowód na to, że nasze oleje cieszą się popularnością zarówno wśród kierowców, jak również właścicieli autoryzowanych i niezależnych warsztatów, którzy często mają kluczowy wpływ na wybór oleju – mówi Tarek Hamed, Marketing Activation Manager CEE.
Badanie zostało przeprowadzone przez firmę GiPA w maju 2018 r. na próbie 1 987 kierowców, którzy wymienili olej w ciągu 12 wcześniejszych miesięcy oraz 883, którzy uzupełnili olej w tym samym okresie.