Zakończył się drugi i zarazem ostatni sezon Castrol EDGE Trophy. Po raz kolejny okazało się, że organizowany przez G4 Garage puchar marki Castrol jest jednym z najciekawszych w polskich rajdach.
Wyróżniał go m.in. bardzo wysoki poziom organizacyjny oraz oprawa medialna. Dał możliwość pokazania talentu i umiejętności wielu młodym kierowcom.
Zobacz także:
RAJDY
W sezonie 2013 zawodnicy w rajdowych Fiestach, przygotowanych przez klub sportowy G4 pojawili się na sześciu z siedmiu rajdów, zaliczanych do klasyfikacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski – Rajdzie Świdnickim, Wisły, Karkonoskim, Rzeszowskim, Polskim i Dolnośląskim.
Kuźnia młodych talentów
Marcin Scheffler z Szymonem Marciniakiem zaczęli sezon od zwycięstwa i – jak się później okazało – nie oddali prowadzenia do końca. Pozostałe miejsca na podium CET zajęli Rafał Janczak z Michałem Grudzińskim i Dariusz Poloński z Grzegorzem Doboszem. Czwarte miejsce zajęła załoga Hubert Ptaszek i Kamil Kozdroń, ale młodzi zawodnicy nie zamierzali kończyć na tym sezonu. Wystartowali w Rajdzie Wielkiej Brytanii w ramach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata. I to z sukcesem – w debiucie w zawodach tej rangi zajęli trzecie miejsce w klasie 6.
– Dziękuję firmie G4 Garage za perfekcyjną organizuje Pucharu przez ostatnie dwa lata. Castrol EDGE Trophy z pewnością pokazał, że w naszym kraju potrzebne są tego typu przedsięwzięcia, stwarzające młodym kierowcom szansę na profesjonalny start w rajdach – mówi Dorota Staszewska- Kumiszcze odpowiedzialna za sponsoring marki Castrol.
– Udało nam się zrobić coś nowego i nowoczesnego, na wzór rund rozgrywanych w ramach rajdowych mistrzostw świata. Dziękuję marce Castrol za zaufanie jakim nas obdarzono. Wierzę, że to dopiero początek naszej współpracy i że w kolejnych latach będziemy mogli tworzyć więcej podobnych przedsięwzięć – tłumaczy Mariusz Woźniczko z firmy G4 Garage, organizator Pucharu.
CET 2013 w liczbach
Przez cały sezon 2013 ekipa Castrol EDGE Trophy zużyła 300 opon Michelin, 250 godzin zajęło rozkładanie i składanie efektownej strefy serwisowej CET, zawodnicy, mechanicy i zaproszeni goście zjedli łącznie 5000 posiłków. Samochody obsługujące puchar przejechały w ciągu sezonu 30 tys. km, zużywając 5000 litrów paliwa. Ekipa obsługująca miasteczko Castrol EDGE Trophy sporo się nachodziła – przez cały sezon 2013 ok. 90 kilometrów!