KIA Ceed, Alpine A110, Citroën C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Mercedes-Benz klasy A oraz Peugeot 508 – to siódemka finalistów do tytułu Car of the Year 2019.
Wyniki końcowego głosowania zostaną ogłoszone 4 marca przyszłego roku, w przeddzień Salonu Samochodowego Geneva Motor Show.
Zobacz także:
Konkurs Car of the Year 2019 wkracza w końcową fazę. Podobnie jak Kia Stinger w ubiegłym roku i Kia cee’d pierwszej generacji w edycji konkursu Car of the Year 2008 również w tym roku samochód marki Kia – nowy Ceed – awansował do finału najbardziej prestiżowego i najstarszego konkursu na najlepszy samochód w Europie.
Od początku produkcji pierwszej generacji kompaktowego modelu koreańskiej marki, która w nowym zakładzie na Słowacji rozpoczęła się w grudniu 2006 r., bramy fabryki opuściło ponad 1,28 miliona egzemplarzy Ceedów. Od 2012 r., w którym rozpoczęto wytwarzanie modelu drugiej generacji do 2018 roku z taśm fabryki zjechało ponad 640 000 samochodów.
Podobnie jak modele poprzednich generacji, także Ceed numer 3 został zaprojektowany i skonstruowany w europejskim ośrodku marki Kia, który znajduje się we Frankfurcie. Centrum R&D zlokalizowane w Niemczech odpowiadało nie tylko za design auta, ale również za jego konstrukcję i jej dopracowanie. Wszystkie wersje nadwoziowe nowego Ceeda są produkowane w zakładzie w Żylinie na Słowacji. W tym samym, w którym powstają również Sportage i Venga.
Tylko w ubiegłym roku na polskie drogi wyjechało 5 383 egzemplarzy Ceeda. To o ponad 20 proc. więcej niż w 2016 roku, w którym zarejestrowano 4 467 aut. W 2018 roku, od stycznia do października, zarejestrowano w Polsce 5 096 sztuk kompaktowego modelu, czyli o 16 procent więcej niż w analogicznym okresie 2017 roku.
Nagroda Car of the Year przyznawana jest przez jury składające się z 60 dziennikarzy motoryzacyjnych z całej Europy. Wśród nich zasiada dwóch Polaków: Wojciech Sierpowski i Maciej Ziemek. Kilka miesięcy temu organizatorzy konkursu Samochód Roku 2019 ogłosili listę aut nominowanych. Wstępna lista liczyła 50 modeli.
Początkowo jury wybrało 42 auta, by teraz ogłosić finalistów. Przed wyłonieniem finałowej „siódemki” członkowie jury mieli możliwość dokładnego testowania aut: najpierw każdego z osobna, po czym wspólnie wszystkich kandydatów. Testy odbywały się na różnych nawierzchniach i przy różnych prędkościach, co pozwoliło na uzyskanie jak najobszerniejszej wiedzy o pojazdach.
Oceniając poszczególne auta jury brało pod uwagę szereg czynników, takich jak jakość wykonania, bezpieczeństwo, koszty eksploatacji czy własności jezdne.
ALPINE A110 W FINALE
Alpine A110 znalazło się wśród siedmiu finalistów konkursu COTY 2019. Model jest jedynym sportowym samochodem w finale.
Ten kompaktowy, lekki, dynamiczny samochód, który zapewnia niezwykłą przyjemność z jazdy, po raz pierwszy został zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Genewie w 2017 roku. Od tamtej pory marka Alpine uruchomiła sieć specjalistycznych punktów sprzedaży w Europie, a także nową linię montażową w zakładzie w Dieppe.
Alpine kończy obecnie realizację A110 Première Edition dla klientów w Europie. Po zakończeniu produkcji limitowanej serii A110 Première Edition rozpocznie się produkcja modelu A110 Pure i Légende. Marka kontynuuje ekspansję na rynkach pozaeuropejskich, w Japonii i Australii.
Wyniki końcowego głosowania zostaną ogłoszone w przeddzień targów motoryzacyjnych 2019 w Genewie.