Nowy PEUGEOT E-3008 w finale konkursu Car Of The Year 2024
27 listopada br. jury konkursu Europejskiego Samochodu Roku (Car of the Year), składające się z 59 dziennikarzy z 22 krajów Europy, wybrało z listy 28 zgłoszonych modeli nowego PEUGEOT E-3008, który w finale stanie do walki o zwycięstwo z siedmioma innymi pretendentami. Już po raz siódmy w ciągu ostatnich dziewięciu lat model marki przeszedł do finału.
Zobacz także:
CAR OF THE YEAR 2024: RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC FINALISTĄ
PEUGEOT dokonał metamorfozy modelu 3008, dzięki niezwykle kreatywnemu podejściu do stylistyki, przyjemności z jazdy i pierwszorzędnym osiągom napędu elektrycznego. Tak powstał nowy PEUGEOT E-3008
W konkursie nie ma podkategorii czy klas. Jest tylko jeden zwycięski model. Tegoroczny zwycięzca konkursu Car Of The Year 2024 zostanie ogłoszony 26 lutego 2024 roku w Genewie, w Szwajcarii.
Marka PEUGEOT, tym razem z nowym PEUGEOT E-3008, weszła do wąskiego grona finalistów konkursu już po raz siódmy od 2013 roku. Pod koniec 2022 do finału przeszedł PEUGEOT 408, 308 w 2021 roku, 208 pod koniec 2019 (zwycięzca edycji 2020), pod koniec 2018 roku – PEUGEOT 508 (sedan i SW), PEUGEOT 3008 – pod koniec 2016 roku (zwycięzca edycji 2017) i pod koniec 2013 roku poprzednia generacja PEUGEOT 308, hatchback i SW (zwycięzca edycji 2014).
Europejski Samochód Roku to jedna najbardziej prestiżowych i pożądanych nagród branży samochodowej. W głosowaniu bierze udział 59 dziennikarzy z 22 krajów Europy. W pierwszym głosowaniu każdy z nich typuje siedmiu finalistów z 28 konkurencyjnych modeli z tzw. długiej listy. Lista zgłoszonych modeli i finalistów jest dostępna na stronie https://www.caroftheyear.org/.
Nowy PEUGEOT E-3008 to elektryczny SUV o nadwoziu fastbacka nowej generacji. Uosabia przejście na wyższy poziom dzięki nowej platformie Stellantis STLA Medium, na której PEUGEOT E-3008 został zbudowany jako pierwszy model w gamie marki. Ta innowacyjna platforma została zaprojektowana z myślą o zapewnieniu najwyższych w swojej klasie parametrów użytkowych w zakresie kryteriów, które mają największe znaczenie dla klientów, takich jak: zasięg (do 700 km), czas ładowania (100 km zasięgu w 10 minut), przyjemność z jazdy, osiągi, doskonała konstrukcja zapewniająca wysoką wydajność (poniżej 14 kWh/100 km) i usługi mobilne (planer podróży, inteligentne ładowanie, funkcje zdalnego sterowania z pomocą smartfona i aktualizacje „Over The Air”).
Nowy PEUGEOT Panoramic i-Cockpit wznosi przyjemność prowadzenia na wyższy poziom dzięki imponującemu, zakrzywionemu panoramicznemu ekranowi HD o przekątnej 21 cali, łączącemu w sobie funkcje wyświetlacza projekcyjnego (head up display) i centralnego ekranu dotykowego.
PEUGEOT E-3008 będzie produkowany wyłącznie w zakładzie w Sochaux, we Francji, i trafi do sprzedaży na początku 2024 r. Już teraz można go zamówić w wielu krajach Europy.
Celem marki jest zdobycie pozycji lidera na europejskim rynku samochodów elektrycznych do 2025 roku. PEUGEOT E-3008 jest kluczowym modelem w strategii marki w segmencie samochodów elektrycznych. Gama PEUGEOT, która obejmuje 9 modeli osobowych i 3 modele dostawcze, jest najbardziej rozbudowaną i wydajną gamą w ofercie popularnych producentów europejskich.