BYD: WARSZAWA WYBRAŁA AUTOBUSY ELEKTRYCZNE

BYD_K1

Ogłoszono zwycięzcę pierwszego w historii przetargu na dostawę autobusów elektrycznych dla Warszawy. 31 stycznia 2014 r. warszawskie MZA ogłosiło przetarg na dostawę 10 autobusów.

Oferenci mieli czas do połowy marca na przygotowanie swoich propozycji. 18 marca w siedzibie MZA nastąpiło oficjalne otwarcie kopert z ofertami. Ostatecznie do walki stanęły dwie firmy – BYD i Solaris.


Zobacz także:
UŻYTKOWE
BYD
ECO


– Jesteśmy dumni, że Warszawa wybrała właśnie nas! Ta data przejedzie do historii jako dzień w którym Warszawa dołączy do grona miast takich jak Amsterdam, Londyn, Mediolan, Tel Aviv, Kuala Lumpur czy Hong Kong, w których nasze autobusy wożą pasażerów od kilku lat. Jesteśmy przekonani, że 18 milionów kilometrów doświadczenia pozwoli nam dostarczyć elektryczne autobusy, które nie tylko spełnią wszystkie wymagania Warszawiaków, ale staną się również chlubą i wizytówką nowoczesnej, proekologicznej stolicy, Solaris ma świetny zespół i zapewne niejednokrotnie będziemy mieli przyjemność ze sobą konkurować – mówi Piotr Dziwiszek, Business Development Director z Automotive Europe Corporation Sp. z o.o., przedstawicielstwa BYD w Polsce.

BYD_K2

Ekologiczne i nowoczesne autobusy BYD eBus będą bezgłośnie woziły Warszawiaków i turystów Traktem Królewskim na reprezentacyjnej linii 222 już na jesieni tego roku.

Informacje o autobusie

BYD eBus (na niektórych rynkach znany pod nazwą K9) to w pełni elektryczny autobus miejski o długości 12 metrów. Nowoczesna stylistyka zewnętrzna oraz bogate wyposażenie wnętrza zapewniają pasażerom najwyższy komfort podróżowania. Wewnątrz znajduje się, w zależności od wariantu, około 25 miejsc siedzących oraz jedno miejsce przeznaczone dla osoby niepełnosprawnej na wózku inwalidzkim. Ergonomiczne miejsce pracy kierowcy oraz pełny zestaw wskaźników monitorujący pracę całego pojazdu to elementy poprawiające bezpieczeństwo jazdy.

Na dachu pojazdu mogą być dodatkowo zamontowane panele słoneczne, które zasilają układ wentylacji i klimatyzacji wnętrza pojazdu. Dwa silniki o mocy 90 kW i momencie obrotowym 350 Nm, zamontowane są w piastach kół tylnych. Pozwalają one rozpędzić pojazd do prędkości 50 km/h w mniej niż 20 sekund. Prędkość maksymalna autobusu BYD to 70 km/h. Takie parametry są w pełni wystarczające do sprawnego poruszania się w ruchu miejskim.

BYD_K3

Pojazd spełnia wszystkie standardy dotyczące bezpieczeństwa pasażerów i otoczenia. Baterie zainstalowane w autobusie przeszły szereg testów, które wykazały, że są one odporne na zgniatanie, przebijanie, bardzo wysoką temperaturę, pełne rozładowanie czy też nadmierne ładowanie oraz spięcia elektryczne. Nawet w przypadku pożaru i całkowitego spalenia pojazdu baterie nie stanowią dodatkowego zagrożenia. Materiały użyte do produkcji pojazdu, a szczególnie zestawu baterii, są w pełni bezpieczne dla środowiska i podlegają pełnemu recyklingowi.

Autobus wyposażony jest w zestaw baterii żelazowo- litowo- fosforanowych, system odzyskiwania energii z hamowania oraz system inteligentnego zarządzania energią, co daje zasięg w warunkach miejskich do 300 km.

Firma BYD

Firma BYD od lat produkuje i sprzedaje m.in. autobusy elektryczne na całym świecie. Udziałowcem firmy jest m.in. Warren Buffett. W zeszłym roku koncern rozpoczął w Kalifornii budowę jednej z najnowocześniejszych fabryk autobusów elektrycznych na świecie.

BYD to najszybciej rozwijająca się chińska firma motoryzacyjna i globalny pionier pojazdów hybrydowych oraz elektrycznych. Zatrudnia przeszło 180 000 pracowników. W samych Chinach dysponuje 11 centrami produkcyjno-badawczymi. W latach 2012-2013 koncern sprzedał prawie milion pojazdów. BYD posiada w swojej ofercie samochody różnych klas, począwszy od małych miejskich aut, aż po duże limuzyny i SUV-y. Produkuje nie tylko pojazdy, ale także różnego rodzaju sprzęt elektroniczny, a zwłaszcza akumulatory i baterie.

Osobowy BYD E6 ma maksymalny zasięg aż 300 km na jednym ładowaniu.

BYD_K4