BYD: PREMIERA KOMPAKTOWEGO SUV-A ATTO 2 NA RYNKU EUROPEJSKIM

BYD zaprezentował nowość na rynku europejskim – BYD ATTO 2.

Najbardziej przystępny SUV w ofercie BYD łączy kompaktowe wymiary ze zwrotnością, posiada znaną baterię BYD Blade oraz nowoczesną konstrukcję Cell-to-Body. Nowy SUV zapewnia wszystko, czego potrzeba do codziennej jazdy, w tym bogate wyposażenie wykorzystujące najnowsze technologie w standardzie. Dzięki temu ATTO 2 to inteligentny, dynamiczny i dostosowany do warunków miejskich samochód elektryczny dla tych, którzy nie chcą rezygnować z komfortu i cech „dużego samochodu”.


Zobacz także:

VOLVO: ŚWIATOWA PREMIERA ELEKTRYCZNEGO EX30 CROSS COUNTRY
 

PREMIERY


 

ATTO 2 dedykowany jest klientom, którzy preferują wyższe nadwozie SUV-a, ale w bardziej przystępnej cenie. To model stworzony z myślą o miejskich wyzwaniach, takich jak parkowanie. ATTO 2 wzbogaca ofertę BYD w Europie i jest uzupełnieniem dla większego modelu ATTO 3.

Cieszymy się, że możemy rozpocząć rok 2025 od zaprezentowania kolejnego ważnego modelu w Europie. Klasa SUV-ów segmentu B jest tutaj niezwykle popularna, a dzięki ATTO 2 mamy elastyczną i wszechstronną ofertę, która spodoba się dużej liczbie klientów w Europie. Model ten wykorzystuje wszystkie mocne strony BYD w zakresie baterii, silników elektrycznych i konstrukcji Cell-to-Body i łączy je w kompaktowym nadwoziu, które posiada wszystkie technologie, których klienci oczekują w miejskim SUV-ie – powiedziała Stella Li, wiceprezes BYD.

Masywny design suv-a w kompaktowej formie

BYD ATTO 2 z łączy charakterystyczne cechy stylistyczne SUV-a z kompaktowymi wymiarami. Model mierzy 4310 mm długości, 1830 mm szerokości i 1675 mm wysokości – jest więc o 145 mm krótszy i o 45 mm smuklejszy niż ATTO 3, ale nadal posiada duże wymiary w porównaniu z wieloma SUV-ami segmentu B. Ma stosunkowo długi rozstaw osi wynoszący 2620 mm, co zapewnia więcej miejsca w kabinie. ATTO2 zaprojektowano tak, aby poprawić kąty natarcia i zejścia poprzez krótkie zwisy co dodatkowo wzmacnia charakter SUV-a.

W przedniej części pojazdu znajdują się zgrabnie zintegrowane, w pełni diodowe reflektory i wąskie światła do jazdy dziennej, które współgrają z jasnym wykończeniem przedniego grilla, nadając ATTO 2 wyrazisty i nowoczesny charakter. Przedni zderzak posiada ostre kąty, nadające dynamiczny wygląd, a także jasne podświetlenia w dolnej części i zwiększające wydajność pionowe wloty powietrzne na zewnętrznych krawędziach.

Dolne poszycie boków modelu ATTO 2 przełamane jest akcentami, które pomagają podkreślić wysokość samochodu przy jednoczesnym zachowaniu wrażenia zwinności. Unosząca się linia dachu zakończona jest charakterystycznym elementem w kolorze nadwozia, który łączy się z szybą przy słupku C. Powierzchnie nadwozia tworzą wyraziste krzywizny, które w połączeniu z dynamicznym wzorem felg aluminiowych powodują, że samochód sprawia wrażenie pełnego energii.

Tył auta jest ozdobiony charakterystycznym spojlerem dachowym, który znajduje się nad szeroką listwą świetlną. Tylne lampy przypominają kształtem cyfrę 8, symbol nieskończoności lub pierścień Mobius Infinity Ring, oznaczający niekończące się szczęście. Wypukły tylny zderzak i dodatkowe jasne akcenty w dolnej części dopełniają stylistycznie pojazd, nadając mu bardziej sportowy wygląd.

Kabina łączy geometryczne wzornictwo z prostotą obsługi

Wnętrze ATTO 2 łączy ostre kształty i wysokiej jakości materiały z dużą przestrzenią i ciekawie zintegrowaną technologią. Przednia część kabiny nawiązuje do nadwozia i stylistyki Dragon Face poprzez lekko uniesione krawędzie na obu końcach prostej linii biegnącej przez całą powierzchnię czołową.

Wnętrze kabiny posiada miękkie wykończenia we wszystkich kluczowych miejscach oraz zintegrowane uchwyty w przednich i tylnych drzwiach, a także w dolnej części konsoli środkowej. Elementy te podkreślają charakter SUV-a i tworzą poczucie spójności.

We wszystkich wersjach ATTO 2 oba przednie fotele są regulowane elektrycznie, co nie jest standardem w segmencie B, natomiast w wyższych poziomach wyposażenia oferuje dodatkowo podgrzewanie foteli i kierownicy.

Panoramiczny szklany dach zapewnia dużą ilość naturalnego światła dla wszystkich pasażerów.

e-Platforma BYD 3.0, zaprojektowana z myślą o pojazdach elektrycznych, posiada całkowicie płaską podłogę, dzięki czemu tylne siedzenia są wystarczająco praktyczne do użytku rodzinnego.

Podobnie jak w innych modelach BYD, ATTO 2 posiada zaawansowany system sterowania głosowego. Dostępny za pomocą komendy „Hi BYD”, pozwala użytkownikowi aktywować wiele kluczowych funkcji, takich jak sterowanie z ogrzewaniem i wentylacją, a nawet otwieranie i zamykanie elektrycznych szyb. Doświadczenie BYD w zakresie oprogramowania zapewnia również funkcje wielodotykowe, które poprawiają użyteczność wyświetlacza informacyjno-rozrywkowego; nawet w przypadku korzystania z Android Auto lub Apple CarPlay, przesuwanie trzema palcami w górę i w dół dostosowuje temperaturę w kabinie, a przesuwanie z boku na bok zmienia prędkość wentylatora.

Wszystkie wersje ATTO 2 są wyposażone w 8,8-calowe cyfrowe zegary. W przypadku infotainment dostępny jest w standardowym rozmiarze 10,1 cala w wersjach Active i 12,8 cala w wersjach Boost. Niezależnie od wielkości wyświetlacza, oprogramowanie BYD zapewnia obsługę aplikacji takich jak Spotify, YouTube, Zoom i Amazon Music. Jest również w stanie odbierać aktualizacje „over the air” (OTA).

Wyposażenie obejmuje również bezprzewodową łączność z Android Auto i Apple CarPlay, a pasażerowie mają wiele opcji ładowania swoich urządzeń, dzięki portom USB typu C o mocy 60W i 7,5W typu A z przodu oraz dwóm kolejnym gniazdom USB z tyłu. Wyższa wersja modelu ATTO 2, czyli Boost, posiada również bezprzewodową ładowarkę o mocy 15W umieszczoną w konsoli środkowej.

Bagażnik ATTO 2 oferuje pojemność 400 litrów – więcej niż w przypadku wielu konwencjonalnie napędzanych rodzinnych hatchbacków segmentu C. Pojemność tę można zwiększyć do 1340 litrów po złożeniu dzielonej tylnej kanapy.

Bateria BLADE i Konstrukcja CELL-BODY

Nowy ATTO 2 w pełni czerpie z ogromnego zaangażowania BYD w badania i rozwój, wykorzystując potencjał e-Platformy 3.0, która stanowi podstawę wszystkich pojazdów elektrycznych firmy. Samochód jest wyposażony w baterię Blade o pojemności 45.1kWh oraz wykorzystuje konstrukcję Cell-to-Body (CTB) po raz pierwszy użytą w kompaktowym modelu BYD. Proces ten całkowicie integruje akumulator z podwoziem pojazdu, a jego górna pokrywa pełni funkcję podłogi przedziału pasażerskiego. Instalacja Cell-to-Body, która jest unikalna dla BYD i pierwsza w segmencie kompaktowych SUV-ów, zapewnia lepsze właściwości jezdne i wyjątkowy poziom sztywności nadwozia.

Bateria Blade została zaprojektowana z myślą o najwyższym poziomie bezpieczeństwa, trwałości i wydajności. Dzięki instalacji ogniw bezpośrednio, a nie w poszczególnych modułach, możliwe było bardziej optymalne wykorzystanie przestrzeni, pozwalające na umieszczenie większej ilości ogniw w porównaniu do konwencjonalnych rozwiązań.

Dodatkowo, jako materiał katodowy wykorzystano fosforan litu i żelaza (LFP), który zapewnia większe bezpieczeństwo i trwałość w porównaniu do tradycyjnych baterii litowo-jonowych, jednocześnie eliminując konieczność stosowania kobaltu.

Baterie LFP cechują się większą odpornością na ekstremalne temperatury, mniejszą wrażliwością na ich wahania oraz oferują większą liczbą cykli ładowania i rozładowania przy minimalnej utracie pojemności, co czyni je wyjątkowo trwałymi. Konstrukcja baterii Blade charakteryzuje się także najwyższym poziomem bezpieczeństwa, przekraczającym wymogi rygorystycznego testu penetracji gwoździa, symulującego poważne zdarzenie drogowe.

E-platform 3.0 oferuje przestrzeń i zwrotność

Sprawdzona e-Platforma 3.0 umożliwiła inżynierom optymalne zestrojenie dynamicznych właściwości ATTO 2 i dopasowanie ich do warunków jazdy miejskiej, oferując jednocześnie przestrzeń dla pięciu pasażerów i ich bagażu. Zawieszenie typu MacPherson z przodu oraz belka skrętna z tyłu zapewniają równowagę między responsywnością, zwrotnością i komfortem, a promień skrętu wynoszący 5,25 metra doskonale sprawdza się w warunkach miejskich. Kompaktowa konstrukcja tylnego zawieszenia pozwala także na uzyskanie przestrzeni bagażowej o pojemności 400 litrów.

Modele ATTO 2 są standardowo wyposażone w 17-calowe aluminiowe felgi oraz system hamulców tarczowych – wentylowanych z przodu i pełnych z tyłu.

Natychmiastowe osiągi i do 463km zasięgu w mieście

ATTO 2 wyposażono w silnik elektryczny o mocy 130 kW i momencie obrotowym 290 Nm, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy oraz osiągnięcie maksymalnej prędkości 160 km/h. Bateria Blade o pojemności 45,12 kWh zapewnia zasięg mieszany WLTP wynoszący 312 km, a w warunkach miejskich 463 km.

Model obsługuje szybkie ładowanie prądem stałym o mocy 65 kW, które umożliwia naładowanie baterii od 10% do 80% w 37 minut. Standardowa trójfazowa ładowarka prądu przemiennego o mocy 11 kW pozwala na pełne naładowanie od 0 do 100 proc. w ciągu 5,5 godziny. ATTO 2 wyróżnia się również wśród kompaktowych SUV-ów standardowym wyposażeniem w pompę ciepła, która nie jest dostępna nawet jako opcja w wielu konkurencyjnych modelach. Zastosowanie tego rozwiązania optymalizuje wydajność i zasięg w trudnych warunkach pogodowych, szczególnie w niskich temperaturach.

Technologie byd zapewniają unikalne w tej klasie funkcje

BYD jako firma technologiczna stara się uwzględniać innowacyjne rozwiązania i funkcje we wszystkich swoich pojazdach, a ATTO 2 nie jest wyjątkiem. W rezultacie ten zaskakujący nowy model w klasie kompaktowych SUV-ów jest standardowo wyposażony w kilka funkcji, które są albo kosztownymi opcjami w innych przypadkach, albo są nowością w całym segmencie.

ATTO 2 wyróżnia się wygodnym dostępem do pojazdu na różne sposoby – za pomocą zwykłego kluczyka lub, dzięki technologii NFC, smukłej karty, smartfona lub urządzenia wearable. Zdalny dostęp za pomocą smartfona, poprzez aplikację BYD, pozwala również użytkownikom na korzystanie z kilku funkcji pojazdu, w tym wstępnego przygotowania kabiny i aktywacji podgrzewanych siedzeń.

System infotainment samochodu obsługuje również funkcję karaoke. System opracowany we współpracy ze Stingray, wiodącą marką produkującą oprogramowanie do karaoke, jest obsługiwany za pomocą opcjonalnego mikrofonu. Wyróżnia go duża biblioteka utworów, obsługuje kilka języków i działa przez własne głośniki samochodu, jednocześnie wyświetlając odpowiednie teksty na wyświetlaczu systemu infotainment.

Ponadto ATTO 2 oferuje funkcję Vehicle-to-Load (V2L), która normalnie byłaby zarezerwowana dla znacznie droższych modeli. Dodatkowe gniazdo zewnętrzne działa z mocą do 3,3 kW i pozwala użytkownikom na zasilanie różnych urządzeń – od ekspresu do kawy po odkurzacz.

Bogata lista wyposażenia zapewnia doskonały stosunek jakości do ceny

ATTO 2 to jak dotąd najmniejszy SUV BYD w Europie, ale wyróżnia się wyposażeniem standardowym, obejmującym wiele funkcji typowych dla większych pojazdów. Struktura gamy modelowej jest przejrzysta i opiera się na dwóch początkowych wersjach wyposażenia, które mają tę samą specyfikację silnika i baterii. Dzięki bogatemu w funkcje wyposażeniu dostępnemu już w standardzie, dla większości klientów wybór sprowadzi się jedynie do decyzji o preferowanym kolorze.

Podstawowa wersja, ATTO 2 Active obejmuje 17-calowye felgi aluminiowe, LED-owe reflektory, tylne światła i światła do jazdy dziennej, panoramiczny dach z elektrycznie regulowaną osłoną przeciwsłoneczną, inteligentne sterowanie światłami drogowymi, dostępem NFC za pomocą kluczyka, karty, smartfona lub urządzenia do noszenia, tylnymi czujnikami parkowania i kamerą, 10,1-calowym obrotowym ekranem dotykowym systemu infotainment, tapicerką ze skóry wegańskiej i funkcją Vehicle-to-Load (V2L).

Wersja Boost oferuje jeszcze więcej wyposażenia premium, w tym podgrzewanie przednich foteli i kierownicy, oświetlenie kabiny, elektrycznie składane lusterka boczne, przednie czujniki parkowania i kamerę 360 stopni. Ponadto ATTO 2 Boost oferuje większy wyświetlacz systemu infotainment o przekątnej 12,8 cala, bezprzewodową ładowarkę do smartfonów o mocy 15 W oraz ulepszony system audio z ośmioma głośnikami.

Szeroki wachlarz technologii bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy

Nowy BYD ATTO 2 został zaprojektowany z myślą o bezpieczeństwie. Konstrukcja Cell-to-Body zapewnia większą sztywność nadwozia w porównaniu z innymi kompaktowymi SUV-ami, a samochód jest także wyposażony w poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu, przednie boczne poduszki powietrzne i pełnowymiarowe boczne kurtyny powietrzne.

Ponadto dostępna jest pełna gama systemów wspomagających kierowcę, w tym system monitorowania kierowcy (DMS), adaptacyjny i inteligentny tempomat (ACC/ICC), inteligentny system informowania i kontroli o ograniczeniach prędkości, asystent utrzymania pasa ruchu, asystent zmiany pasa ruchu (LCA), Wykrywanie martwego pola (BSD), Ostrzeżenie o otwarciu drzwi (DOW), Rozpoznawanie znaków drogowych (TSR), Automatyczne hamowanie awaryjne (AEB), System kontroli trakcji, Kontrola zjazdu ze wzniesienia, Ostrzeżenie o kolizji z przodu i z tyłu (FCW, RCW) oraz Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA) z Hamulcem poprzecznym z tyłu (RTCB).

Sprzedaż rozpocznie się w nadchodzących tygodniach

ATTO 2 jest standardowo oferowany w kolorze Climbing Grey, a trzy odcienie – Hiking Green, Skiing White i Cosmos Black – są dostępne jako opcje.

Sprzedaż na pierwszych rynkach rozpocznie się w najbliższych tygodniach, a pierwsze dostawy będą miały miejsce wkrótce. Pełna sprzedaż na poszczególnych rynkach całej Europy nastąpi w 2025 r., a ceny zostaną potwierdzone przez lokalne oddziały.

Wersja comfort, z zasięgiem około 420 km, pojawi się w 2025 roku

Jeszcze w tym roku do modeli ATTO 2 w wersjach Active i Boost dołączy topowa wersja Comfort. Będzie ona wyposażona w większą baterię i mocniejszy silnik, oferując zasięg około 420 km na jednym ładowaniu.

Wersja Comfort będzie również oferować więcej udogodnień w stosunku do Boost, w tym wydajniejszą bezprzewodową ładowarkę o mocy 50 W z przodu, dodatkowe porty USB-C z tyłu, podparcie lędźwiowe fotela kierowcy i tylną szybę zapewniającą prywatność.

Pełna specyfikacja i ceny ATTO 2 Comfort zostaną ogłoszone bliżej premiery rynkowej w 3. kwartale 2025 roku.