Sistemas Sustentables i ISSRC ogłosiły wyniki testów, które otwierdzają, że elektryczny autobus BYD Andino-12 sprawdził się podczas dwutygodniowych, intensywnych testów.
Głównym celem było sprawdzenie działania i eksploatacji pojazdu w trudnych warunkach w Zintegrowanym Transporcie Miejskim miasta Bogoty (Bogota’s Integrated Public Transport System). Autobus był w stanie przewozić 80 pasażerów na dystansie ponad 250 km.
Zobacz także:
UŻYTKOWE
BYD: ELEKTRYCZNY AUTOBUS
Długość trasy wyniosła ponad 700 km, a całkowity czas testu równy był 40 godzinom przy różnych warunkach drogowych, nawierzchniach i stopniach jej nachylenia. Test przeprowadzono pod dwoma różnymi obciążeniami (całkowite i 70 proc.) zgodnie z różnymi protokołami i instrukcjami.
Zużycie energii okazało się być niższe od podawanego przez producenta. Średnio ebus BYD Andino 12 „spalał” 1,13 kW/km. W odniesieniu do poziomu głośności wewnątrz pojazdu średnie wartości kształtowały się poniżej standardów kolumbijskich wynoszących 61,44 dB i 66,87 dB przy zamkniętych i otwartych oknach. Graniczną wartością w Kolumbii jest próg 80 dBA.
Wyniki dotyczące poziomu stężenia substancji są również bardzo dobre, ponieważ spełnia on normy kolumbijskie, (dzienny limit wynosi 50 µg/m3), bez względu na to, czy okna są zamknięte, czy otwarte (odpowiednio 20,2 i 31.8 µg/m3). Ponadto bardzo dobrze sprawdził się system rekuperacji autobusu na wyznaczonej trasie. Na jednym ładowaniu Andino 12 był w stanie przejechać od 270 do 280 km.