Wprowadzenie do sprzedaży BMW serii 2 Active Tourer (średnie spalanie: 6,0-4,1 l/100 km, emisja CO2: 139-109 g/km) oznacza poszerzenie oferty marki o kolejny segment modelowy.
Nowy samochód w segmencie kompaktowym premium umiejętnie łączy w sobie komfort i funkcjonalność przestrzenną z typowymi dla BMW siłą, dynamiką, stylem i elegancją. Nawiązując do BMW serii 2 Coupe jako drugi model typoszeregu, obdarzony harmonijnymi proporcjami Active Tourer emanuje sportowym charakterem.
Zobacz także:
PREMIERY
Posiadający wymiary: zaledwie 4342 mm długości, 1800 szerokości i 1555 wysokości, posiada zaskakująco przestronną kabinę, co czyni go dostosowanym do rosnących wyzwań miejskiej mobilności. Nowe, turbodoładowane silniki o 3 i 4 cylindrach, obfity pakiet rozwiązań z zakresu BMW EfficientDynamics oraz inteligentna łączność zapewniana przez BMW ConnectedDrive są kolejnymi elementami współtworzącymi doznania oparte na sportowych osiągach i ekonomiczności.
Dynamika i funkcjonalność przestrzenna
BMW postawiło w serii 2 Active Tourer na system napędu na przednie koła. Wraz z dużym rozstawem osi (2670 mm) oraz wysoko poprowadzoną linią dachu, konfiguracja ta pozwala zmaksymalizować rozmiary kabiny i w efekcie uzyskać poczucie przestronności. Kierowca i pasażer z przodu siedzą o wiele wyżej niż w limuzynie, co oznacza znacznie lepszą widoczność oraz ułatwia wsiadanie i wysiadanie. Obfitość schowków oraz możliwość składania w przód oparcia fotela pasażera (opcja) to przykłady funkcjonalności. Opcjonalnie można doposażyć auto w panoramiczny dach.
W nowym modelu obecny jest też duch dynamiki, widoczny w lekko pochylonym w przód wlocie powietrza („nerki”) i podwójnych, okrągłych lampach głównych. Krótki przedni zwis jest bardzo nietypowy dla aut z przednim napędem, ale jest równie typową cechą, jak krótki zwis tylny czy „Hofmeister Knick” (załamanie w dolnej części linii okna bocznego przy tylnym słupku) czy tylne lampy w kształcie litery L. Siłę uwydatniają mocne łuki nadkoli. Kokpit jest pochylony w stronę kierowcy.
Pojemność przestrzeni bagażowej można kształtować w zakresie od 468 do 1510 l, oparcie kanapy dzielone jest w proporcjach 40:20:40 (standard), a sama kanapa – przesuwna. Rozwiązaniem jest też składana podłoga bagażnika, pod którą znajdziemy schowki oraz wielofunkcyjny pojemnik. A i sam dostęp do bagażnika jest bardzo łatwy dzięki szerokiej i daleko otwierającej się klapie, którą można opcjonalnie wzbogacić o elektryczne sterowania, a nawet funkcję otwierania ruchem stopy pod zderzakiem tylnym.
Najnowszej generacji silniki
Nowe BMW serii 2 Active Tourer od chwili wejścia na rynek dostępne będzie z trzema silnikami do wyboru: mocnymi, lekkimi i ekonomicznymi jednostkami o 3 lub 4 cylindrach, które stanowią początek całej serii nowej generacji motorów. Montowane są poprzecznie.
Nową 3-cylindrową jednostkę benzynową cechują wydajność i osiągi. Silnik debiutuje w wariancie BMW 216i Active Tourer (spalanie miasto/ trasa/ średnio: 6,1/ 4,2/ 4,9 l/100 km), połączony jest z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów. Ma on pojemność skokową 1,5 l, rozwija moc maksymalną 136 KM.
W chwili premiery modelu, najmocniejszym silnikiem w gamie będzie napęd wersji BMW 225i Active Tourer (7,6/ 5,0/ 6,0). Rozwija on moc maksymalną 170 kW/231 KM i rozpędza auto to 100 km/h w czasie 6,8 sek. i maksymalnie do 235 km/h.
Trzecia jednostka to 4-cylindrowy turbodiesel napędzający model 218d Active Tourer (5,0/ 3,6/ 4,1). Należy do tej samej nowej rodziny silników co benzynowi „bracia”, rozwija moc 110 kW/150 KM i moment obrotowy 330 Nm, rozpędzając auto do 100 km/h w czasie 8,9 sek. i maksymalnie do 205 km/h.
Nowe BMW serii 2 Active Tourer charakteryzuje się znakomitymi własnościami jezdnymi. Nowo skonstruowany układ jezdny, oparty na kolumnach McPhersona z przodu i osi wielowahaczowej z tyłu, zapewnia zwinność, precyzję kierowania, stabilność jazdy i komfort resorowania. Przednia oś została dopracowana pod względem kinematyki. Elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego oraz funkcjonalne zestrojenie systemu ułatwiają jazdę.
Inteligentne wykorzystanie wielofazowych stali wysokowytrzymałych oraz ultrawysokowytrzymałych przyczynia się do uzyskania najwyższych standardów bezpieczeństwa auta. Superlekka konstrukcja należy do całej palety rozwiązań z zakresu BMW EfficientDynamics. Wśród nich znajdziemy także funkcję Auto Start Stop, odzyskiwanie energii hamowania, wskaźnik optymalnego momentu zmiany biegu, aktywację agregatów pomocniczych silnika , a także zintegrowaną kurtynę powietrzną, która wykorzystuje dwa pionowe wloty powietrza w przednim zderzaku do kierowania opływem powietrza obok przednich kół.
Pakiet M Sport
Poza standardową specyfikacją, nabywca BMW serii 2 Active Tourer może indywidualizować swoje auto z pomocą dwóch linii wyposażeniowych, odnoszących się zarówno do karoserii, jak i kabiny samochodu. Sport Line kładzie nacisk na podkreślanie dynamiki auta, podczas gdy Luxury Line – elegancji i ekskluzywności. Od listopada dostępny będzie jeszcze jeden sposób indywidualizacji: pakiet M Sport. Obejmuje on pakiety M Aerodynamics, zawieszenie M Sport, 17- lub 18-calowe koła aluminiowe M (dla nadwozia) oraz skórzaną sportową kierownicę M i specjalnie tapicerowane sportowe fotele M. Późną jesienią w ofercie znajdą się także warianty z inteligentnym napędem na 4 koła xDrive.
Łączność dla poprawy bezpieczeństwa i komfortu
Poziom bezpieczeństwa jest wysoki także dzięki systemom wsparcia kierowcy i różnym funkcjom multimedialnym określanym ogólnie BMW ConnectedDrive. Przykład – Traffic Jam Assistant (asystent korków drogowych) lub oparty na kamerze regulator prędkości z funkcją Stop & Go. Oba działają w oparciu o pojedynczą kamerę, zdejmując z kierowcy obowiązki związane z wykonywaniem monotonnych czynności typowych dla przemieszczania się w korku na autostradzie lub w gęstym ruchu miejskim.
BMW ConnectedDrive Services&Apps wprowadzają aplikacje znane ze smartfonów i pozwalają na wykorzystanie funkcjonalności takich jak usługa Concierge czy informacja o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym (RTTI).
BMW serii 2 Active Tourer to pierwszy samochód w klasie kompaktowej premium, w którym dostępny jest wyświetlacz przezierny Head-Up Display, wyświetlający przed oczami kierowcy najważniejsze informacje w pełnym kolorze. Aby kierowca nie musiał odwracać wzroku od drogi, informacje te są wyświetlane na ekranie pomiędzy kierownicą a przednią szybą.