Podczas tegorocznej edycji Busworld Kortrijk 2013, Solaris przedstawił najnowsze rozwiązania w zakresie bezemisyjnych autobusów elektrycznych oraz pojazdów spełniających normę emisji spalin Euro 6.
Na stoisku numer 406 w hali 4 firma zaprezentowała autobus elektryczny Solaris Urbino 12 electric z automatycznym, kontaktowym systemem szybkiego ładowania dachowego, międzymiastowy InterUrbino z silnikiem Cummins ISB6.7E6 oraz model Urbino 18 napędzany jednostką DAF MX-11 (PACCAR).
Zobacz także:
UŻYTKOWE
Wystawa stanowi okazję do zaprezentowania najnowszej oferty firmy Solaris w zakresie rozwiązań dla zrównoważonego transportu publicznego. Dwa lata po premierze pierwszego w Polsce autobusu z napędem elektrycznym – Solarisa Urbino electric – polski producent powrócił do Kortrijk z kolejnymi nowościami.
Obok dwunastometrowej wersji autobusu elektrycznego z automatycznym, kontaktowym systemem szybkiego ładowania dachowego, firma przedstawiła dwa autobusy wyposażone w najnowszą generację silników spełniających normę emisji spalin Euro 6: InterUrbino oraz Urbino 18. Pierwszy z pojazdów zaopatrzony będzie w silnik Cummins ISB6.7E6, drugi natomiast – w silnik DAF MX-11 (PACCAR).
Prezentowany na targach Solaris Urbino 12 electric stanowić będzie uzupełnienie oferty firmy w zakresie pojazdów elektrycznych. To już trzecie – po plug-in i ładowaniu indukcyjnym – rozwiązanie zaoferowane przez producenta z Bolechowa. Podstawowym celem przyświecającym konstruktorom było stworzenie systemu gwarantującego szybkie i w pełni zautomatyzowane ładowanie autobusu, zapewniające dodatkowo niższe koszty eksploatacyjne. Prezentowany autobus wyposażony będzie w baterię o pojemności 80 kWh. W oparciu o rzeczywiste potrzeby klientów oferowane są także akumulatory o pojemności 105, 120, 210 i 240 kWh. Zastosowanie wybranej wielkości baterii uwarunkowane jest infrastrukturą, którą dysonuje przewoźnik i zapotrzebowaniem na energię elektryczną danej trasy.