Targi Busworld w Brukseli to miejsce, w którym Volvo zaprezentowało po raz pierwszy nowy, elektryczny przegubowy autobus miejski.
7900 Electric Articulated może pomieścić do 150 pasażerów i zużywa o 80 proc. mniej energii niż analogiczny autobus zasilany silnikiem diesla.
Zobacz także:
Nowy autobus sprawdzi się szczególnie na liniach o wysokiej częstotliwości kursowania, na których podróżuje duża liczba pasażerów.
Volvo 7900 Electric Articulated łączy dużą pojemność z niskimi kosztami eksploatacji. Aby sprostać indywidualnym wymaganiom różnych miast i operatorów komunikacji miejskiej, autobus ma elastyczną konstrukcję, można go odpowiednio zoptymalizować – w zależności od potrzeb. Volvo Buses może także przejąć pełne zarządzanie projektem – od symulacji i analizy trasy, do wdrożenia systemu ładowania.
Przegubowiec jest dostępny w dwóch długościach: 18 i 18,7 m. Liczba akumulatorów może być zróżnicowana, tak aby zapewnić odpowiednią pojemność i możliwość magazynowania energii dla poszczególnych autobusów. Ładowanie może się odbywać poprzez stacje szybkiego ładowania na trasie (OppCharge) oraz przez stacjonarną, gdy autobus jest zaparkowany w zajezdni (Combo2/CCS).
Autobus dobrze radzi sobie z podjazdami nawet o 20-stopniowym nachyleniu, także wtedy, gdy wiezie komplet pasażerów i jest w pełni obciążony.
Niski poziom hałasu i wysoki poziom bezpieczeństwa
Volvo 7900 Electric Articulated zapewnia pasażerom cichą i przyjemną jazdę oraz możliwość swobodnego przemieszczania się wewnątrz pojazdu. Autobus jest wyposażony w cztery pary drzwi, ergonomiczne uchwyty i poręcze, wygodne fotele będące autorskim projektem Volvo oraz dużo wolnej przestrzeni wewnątrz.
Kabina kierowcy zapewnia doskonałą widoczność i wygodną pozycję siedzącą. System klimatyzacji o wysokiej efektywności decyduje o odpowiedniej temperaturze zarówno dla pasażerów jak i kierowcy. Pojazd może też zostać uzupełniony o aktywny układ kierowniczy, który znacznie ułatwia pracę kierowcy i redukuje obciążenie mięśni ramion, rąk i pleców.
Aby dodatkowo wzmocnić bezpieczeństwo niechronionych użytkowników ruchu drogowego – pieszych czy rowerzystów, nowe Volvo może zostać wyposażone w system zarządzania strefą bezpieczeństwa, która automatycznie zapobiega przekraczaniu określonych limitów prędkości, a także system automatycznego wykrywania pieszych i rowerzystów.
Volvo 7900 Electric Articulated – wybrane dane techniczne
• długość: 18 lub 18,7 m;
• pojemność: do 150 pasażerów;
• napęd: podwójny silnik elektryczny o dwóch prędkościach; maksymalne wyjście mocy 2×200 kW, maksymalny moment obrotowy 3 tys. Nm na osi napędowej;
• akumulatory: litowo- jonowe w pojemności do 396 kWh;
• system ładowania: OppCharge, Combo2/CCS.