PEUGEOT zaprasza na swoje stoisko w hali 7 w Palais du Heysel, gdzie odbywają się pierwsze w tym roku międzynarodowe targi samochodowe.
Linda Jackson, dyrektor generalna marki PEUGEOT: Salon w Brukseli to dla PEUGEOT wydarzenie wręcz obowiązkowe – to już setna edycja salonu, który jest pierwszym w roku spotkaniem niemal wszystkich producentów z branży samochodowej. Po prezentacji modelu PEUGEOT INCEPTION CONCEPT, który uosabia wizję przyszłości marki na lata 2025–2030, pokażemy brukselskiej publiczności wszystkie nasze zelektryfikowane modele. Salon rozpocznie w spektakularny sposób naszą ofensywę technologiczną, która zmierza do realizacji ambitnego celu marki – PEUGEOT chce być liderem wśród marek samochodów w 100% elektrycznych.
Zobacz także:
BRUKSELA 2023: PREMIERA MAZDY MX-30 E-SKYACTIV R-EV
Nowy PEUGEOT 408 – drapieżny fastback
Nowy PEUGEOT 408 stanowi świadectwo wyjątkowej kreatywności zespołu projektantów i inżynierów marki, których dziełem jest fastback o sylwetce niespotykanej w segmencie C. Zarówno w historii marki, jak i na obecnym rynku motoryzacyjnym, PEUGEOT 408 jest prekursorem nowych trendów.
Kocia sylwetka nadaje samochodowi unikatowy wygląd. Parametry aerodynamiczne i zelektryfikowany napęd zostały zaprojektowane z myślą o efektywności energetycznej.
PEUGEOT i-Cockpit (kompaktowa kierownica, cyfrowe instrumenty pokładowe, intuicyjny ekran dotykowy) jest istotnym wyróżnikiem samochodów marki. Od dziesięciu lat jest systematycznie wzbogacany i unowocześniany w kolejnych generacjach modeli PEUGEOT. W nowym PEUGEOT 408 wręcz imponuje ergonomią, jakością zastosowanych technologii i nowym systemem informacyjno-rozrywkowym i-Connect.
Gama napędów obejmuje dwie wersje hybrydowe typu plug-in o mocy 180 i 225 KM oraz wersję benzynową z 3-cylindrowym silnikiem 1.2 PureTech o mocy 130 KM. Wszystkie trzy są oferowane wyłącznie z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów. W późniejszym terminie zostanie wprowadzona wersja w 100% elektryczna.
W obu wersjach hybrydowych typu plug-in pojemność litowo-jonowego akumulatora trakcyjnego wynosi 12,4 kWh, a moc 102 kW. Dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych: montowana w standardzie ładowarka prądu jednofazowego o mocy 3,7 kW i montowana w opcji ładowarka prądu trójfazowego o mocy 7,4 kW. Czas ładowania wynosi od 1 godz. 55 min do 7 godz. 5 min w zależności od stacji ładowania.
Nowy model ma długość 4,69 m i imponujący rozstaw osi 2,79 m, który zapewnia maksymalną ilość miejsca w kabinie. Pojemność bagażnika można zwiększyć z 536 l do 1611 l (w wersji benzynowej) po złożeniu tylnych siedzeń.
PEUGEOT e-208 GT – większa moc i efektywność energetyczna
W PEUGEOT e-208 GT wprowadzono ważną zmianę technologiczną – zastosowano w nim silnik z nowego modelu PEUGEOT e-308. Jego maksymalna moc jest o 15% wyższa – zwiększono ją ze 136 do 156 KM – a prace prowadzone w celu podniesienia sprawności energetycznej umożliwiły obniżenie zużycia energii do zaledwie 14,6 kW/h (w wersji e-208 GT). Dzięki temu zasięg wzrósł o 10,5% (+ 38 km) i wynosi obecnie 398 km (w wersji e-208 GT).
Już pod koniec 2021 roku udało się zwiększyć zasięg modelu do 362 km, czyli o 22 km w porównaniu z pierwszą wersją wprowadzoną na rynek pod koniec 2019 r. W rezultacie udoskonaleń wprowadzonych od początku istnienia tego samochodu zasięg PEUGEOT e-208 wzrósł łącznie o 17,65%, a zużycie energii spadło o 15%.
PEUGEOT 308 SW – wyrazisty styl i rasowy profil
Wydajny i ultranowoczesny PEUGEOT 308 SW w pełni spełnia oczekiwania klientów z segmentu kompaktowych kombi. Długość 4,64 m i rozstaw osi 2,73 m zapewniają pasażerom wystarczającą ilość miejsca.
Zoptymalizowana aerodynamika nadwozia (Cx = 0,277 i SCx = 0,618 m) przekłada się na niższą emisję CO₂ i niższe zużycie paliwa. Liczne i praktyczne schowki zapewniają użytkownikom wygodę. Szeroka środkowa konsola z łatwością mieści potrzebne na co dzień przedmioty należące do kierowcy i pasażera siedzącego z przodu.
PEUGEOT 308 SW oferuje kilka rodzajów napędu: hybrydowy typu plug-in (HYBRID 225 e-EAT8, HYBRID 180 e-EAT8), benzynowy (PureTech 130 S&S M6 i PureTech 130 S&S EAT8) oraz wysokoprężny (BlueHDI 130 S&S EAT8).
508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED
Wraz z wydajnymi wersjami PEUGEOT 508 i 508 SW, występującymi pod nazwą PEUGEOT SPORT ENGINEERED, marka stworzyła koncepcję odpowiedzialnych osiągów – Neo-Performance – idealne połączenie sportowych parametrów i technologii.
Wstawki w kolorze Kryptonite odwołują się do nowej identyfikacji wizualnej PEUGEOT SPORT, a układ tylnych świateł w kształcie trzech pazurów nawiązuje do tradycji marki.
508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED to prawdziwa wizytówka zaawansowania technologicznego marki, która ukazuje potencjał inżynierów PEUGEOT SPORT. Wielokrotnie udowodnili oni swoje umiejętności w międzynarodowych mistrzostwach, takich jak rajdowe mistrzostwa świata WRC (World Rally Championship), rajdy DAKAR, Pikes Peak czy Mistrzostwa Świata Wyścigów Długodystansowych WEC (Word Endurance Championship).
Równolegle z debiutem PEUGEOT 508 PSE marka zapowiedziała swój powrót do Mistrzostw Świata Wyścigów Długodystansowych (WEC) w prestiżowej kategorii LMH (Le Mans Hypercar).
PEUGEOT 9X8 HYPERCAR – DESIGNED TO RACE
PEUGEOT 9X8, hybrydowy wyczynowy bolid najnowszej generacji, zadebiutował w 2022 roku startem w Mistrzostwach Świata Wyścigów Długodystansowych FIA (WEC). Uzyskał obiecujące wyniki podczas występu w Monzy we Włoszech, na torze Fuji (Japonia) i w Bahrajnie.
Bolid jest wierny współczesnej stylistyce marki: zachowuje sylwetkę przyczajonego kota, płynnie biegnące linie nadwozia zwieńczone sportowymi elementami, czyste i mocno wyprofilowane płaszczyzny boków samochodu oraz charakterystyczny układ świateł z trzema śladami pazurów typowych dla marki.
Rok 2023 – dwanaście miesięcy pod znakiem modeli elektrycznych PEUGEOT
Oprócz flagowych modeli na stoisku PEUGEOT na Salonie w Brukseli pojawią się inne zelektryfikowane samochody: SUV-y (w 100% elektryczny e-2008 i 3008 Plug-in Hybrid) PEUGEOT 308 oraz dostawczy PEUGEOT e-EXPERT.
Rok 2023 przyniesie duże przyspieszenie w elektryfikacji gamy PEUGEOT. Już w pierwszym półroczu wszystkie modele marki będą dostępne w jednej lub kilku wersjach zelektryfikowanych, jak np. PEUGEOT 3008 i 5008 w wersji Hybrid.
PEUGEOT będzie dysponował najszerszą e-ofertą w Europie – od elektrycznych rowerów przez e-skutery i samochody osobowe po samochody dostawcze. Spełni w ten sposób wszystkie potrzeby klientów w zakresie zelektryfikowanej mobilności. Marka jest na najlepszej drodze do realizacji celu, jakim jest oferowanie w 100% elektrycznej gamy pojazdów w Europie już w 2030 roku.