BRUKSELA 2020: PREMIERA NOWEJ GAMY HYBRYDOWEJ RENAULT

Na Targach Motoryzacyjnych w Brukseli Grupa Renault pokazała nowe hybrydowe modele czyli Clio E-Tech 140 KM i Captura E-Tech Plug-In 160 KM.

Po premierze nowego Clio i Captura w 2019 roku, koncern wprowadza auta w wersji z napędem hybrydowym oraz doładowywaną hybrydę.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE


 

Pokazane na salonie samochodowym w Brukseli najnowsze modele Renault: pełna hybryda w nowym Clio E-TECH i hybryda plug-in w Capturze E-TECH Plug-in uzupełniają gamę samochodów elektrycznych, która obejmuje: ZOE, Twizy, Kangoo Z.E. i Mastera Z.E.

Już niedługo gama będzie poszerzona o model z segmentu wyższego, czyli Mégane E-TECH Plug-in, który daje możliwość wyboru technologii napędu dostosowanej do ich potrzeb (jazda na dłuższych trasach, uniwersalny miejski samochód itd.), a przy tym zapewnia niższą emisję CO2 i zużycie paliwa.

Doświadczenie w segmencie samochodów elektrycznych

Grupa Renault ma ponad 10-letnie doświadczenie w segmencie samochodów elektrycznych i wprowadza na rynek coraz bardziej wydajne i dynamiczne silniki hybrydowe. Efektem prowadzonych przez nią prac rozwojowych są dedykowane silniki pod napęd hybrydowy, które zastąpiły tradycyjne zelektryfikowane jednostki spalinowe.

Silniki E-TECH zapewniają sprawność energetyczną dzięki skrzyni biegów o wielu trybach, skutecznemu odzyskiwaniu energii hamowania i mocnemu akumulatorowi. Najnowsze rozwiązania są wynikiem wykorzystania wiedzy i doświadczenia zdobytego w Formule 1 i segmencie samochodów elektrycznych.

Nowy model Clio E-TECH może poruszać się po mieście w trybie w pełni elektrycznym przez 80 proc. czasu jazdy, a zużycie paliwa w cyklu miejskim może być nawet o 40 proc. niższe niż w wersji z silnikiem termicznym. Nowy Captur Plug-in ma zasięg pozwalający na pokonanie 50 km w trybie w elektrycznym z prędkością do 135 km/h w cyklu mieszanym (WLTP) i nawet 65 km w cyklu miejskim (WLTP City).

Innowacyjna technologia

Modułowy układ napędowy montowany we wszystkich modelach Renault z jednostkami hybrydowymi jest dostępny w jednym z dwóch wariantów: E-TECH w technologii „pełnej hybrydy” (HEV lub full hybrid) i E-TECH Plug-in (PHEV lub „doładowywany silnik hybrydowy”).

Zastosowanie nowej technologii w obu modelach jest możliwe dzięki nowej modułowej platformie CMF-BM, zaprojektowanej z myślą o zelektryfikowanym napędzie, oraz wyjątkowo kompaktowym wymiarom nowego układu E-TECH, który może być bez problemu zamontowany w komorze silnika uniwersalnego samochodu, takiego jak Clio.

Inżynierowie z Renault zaprojektowali dla hybrydowej oferty napędów rozwiązanie, które jest praktyczne i jedyne w swoim rodzaju. Wykorzystuje technologie chronione ponad 150 patentami i jest oparte na szeregowo- równoległej architekturze napędu hybrydowego, aby zapewnić maksymalną liczbę kombinacji oraz optymalny poziom emisji CO2 podczas jazdy.

Podczas prac rozwojowych nad samochodem z napędem hybrydowym wykorzystano wiedzę i doświadczenie w projektowaniu bolidów Renault F1 Team. Produkowane seryjnie modele z napędem hybrydowym wykorzystują technologię opracowaną na potrzeby wyścigów Formuły 1.

Nowe silniki hybrydowe opracowano dzięki doświadczeniu i synergii w Aliansie, w ramach której powstają podobne jednostki także dla marek Nissan i Mitsubishi. Członkowie Aliansu opracowują technologie dopasowane do specyfiki konkretnych rynków, zgodnie z globalnymi i lokalnymi strategiami poszczególnych marek.

Celem Grupy Renault jest zapewnienie zrównoważonej mobilności dla wszystkich, teraz i w przyszłości. Do 2022 roku Grupa będzie dysponować gamą 8 w pełni elektrycznych oraz 12 zelektryfikowanych modeli (hybryd i hybryd plug-in).