Podczas salonu samochodowego w Brukseli, który odbędzie się w dniach 10–19 stycznia 2020 r. zadebiutuje nowa generacja flagowego modelu Opla – Insignii.
Producent pokazał pierwsze szczegóły wyglądu nowego auta, który ma atrakcyjniejszą stylistykę i zapewnia lepszą widoczność w nocy.
Zobacz także:
Duża zmiana w wyglądzie to ekstremalnie wąskie przednie światła z technologią LED. Każdy z dwóch nowych adaptacyjnych reflektorów pikselowych IntelliLux LED składa się z 84 diodowych segmentów. Reflektory reagują szybciej, z jeszcze większą precyzją, zapewniając optymalną widoczność bez oślepiania kierowców pojazdów poprzedzających lub nadjeżdżających z przeciwka.
Limuzyna Grand Sport oraz kombi Sports Tourer po raz pierwszy zostały wyposażone w cyfrową kamerę cofania. Zwiększa ona bezpieczeństwo, zwłaszcza w połączeniu z radarowymi czujnikami wykrywającymi ruch poprzeczny za samochodem i pojazdy zbliżające się do niego z boku.
Wśród licznych rozwiązań wspomagających kierowcę jest też alarm przedkolizyjny z systemem automatycznego hamowania awaryjnego i funkcją wykrywania pieszych oraz wyświetlacz projekcyjny (head‑up). Systemy multimedialne z kolorowymi ekranami dotykowymi zapewniają kierowcy i pasażerom sprawną łączność. Na liście opcji znalazł się system e‑Call oraz bezprzewodowa ładowarka indukcyjna.
Nowy Opel Insignia będzie jeszcze oszczędniejszy dzięki lekkiej konstrukcji oraz zupełnie nowej gamie bardzo wydajnych silników benzynowych i wysokoprężnych.
Precyzyjne reflektory IntelliLux LED
Nowy Opel Insignia będzie oferowany wyłącznie z oświetleniem wykonanym w całości w technologii LED. Dostępne będą zarówno energetycznie reflektory, jak i nowe adaptacyjne reflektory pikselowe IntelliLux LED, składające się nie jak dotychczas z 32, ale z 168 elementów diodowych. Moc nowego systemu została znacząco zwiększona.
Wiązka świateł drogowych jest korygowana płynnie w ułamkach sekund przez dwa moduły sterujące — jeden z nich jest podłączony do przedniej kamery, a drugi znajduje się w reflektorze. Zasięg i kierunek światła zmienia się w zależności od sytuacji na drodze i warunków otoczenia. Opel udoskonalił tryb autostradowy. Na zakrętach w lewo reflektory oświetlają więcej przestrzeni po lewej stronie, na zakrętach w prawo wiązka światła sięgająca dalej w tym samym kierunku nie oślepia kierowców nadjeżdżających z przeciwka.
Nowa stylistyka przodu i tyłu
Chromowana atrapa chłodnicy jest szersza i ma wyraźniej zaznaczone żebrowanie. Logo Opla pośrodku chromowanej listwy wydaje się większe. Sama chromowana listwa sięga aż do diodowych świateł do jazdy dziennej, które teraz ulokowano w dolnej, a nie górnej części reflektora. Insignia wydaje się niższa i szersza także dzięki kształtowi wlotów powietrza ze zintegrowanymi lampami przeciwmgielnymi.
Tył Insignii Grand Sport oraz Sports Tourer również został narysowany zdecydowanymi liniami. Okrągłe końcówki wydechu w pasie pod zderzakiem w limuzynie Grand Sport zostaną zastąpione dwiema podłużnymi szczelinami znanymi już z kombi.
Wąskie, poziome linie stanowią też motyw przewodni we wnętrzu. Elegancji dodają precyzyjnie zamontowane chromowane akcenty.
Nowe systemy
Insignia jest wyposażona w pełen zestaw systemów wspomagających kierowcę oraz systemy multimedialne w różnych wariantach. Nowa kamera cofania poprawia widoczność do tyłu. Bezpieczeństwo przy cofaniu na parkingu może zwiększyć także opcjonalny system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu. Czujniki radarowe wykrywają obiekty znajdujące się w promieniu 90 stopni, z lewej i z prawej strony za pojazdem, w odległości do 20 metrów.
Dodatkowe systemy wspomagające kierowcę to:
– alarm przedkolizyjny z systemem automatycznego hamowania awaryjnego i funkcją wykrywania pieszych;
– asystent pasa ruchu;
– ostrzeżenie o obecności innego pojazdu w martwym polu;
– adaptacyjny tempomat z funkcją awaryjnego hamowania;
– rozpoznawanie znaków drogowych;
– zaawansowany asystent parkowania;
– wyświetlacz projekcyjny (head‑up).
Systemy multimedialne będą dostępne w wersjach Multimedia, Multimedia Navi oraz Multimedia Navi Pro. Najwyższa wersja systemu umożliwia korzystanie z licznych usług nawigacji opartej na połączeniu z Internetem. Odświeżony interfejs z nowymi symbolami zyskał nowocześniejszą estetykę. To samo dotyczy zestawu wskaźników.
W przypadku zadziałania napinaczy pasów bezpieczeństwa lub poduszek powietrznych samochód wyposażony w moduł e‑Call automatycznie nawiązuje połączenie ze służbami ratowniczymi. Pomoc można błyskawicznie wezwać także poprzez naciśnięcie czerwonego przycisku.
Nowa Insignia zaoferuje wysoki komfort. Dla kierowcy i pasażera z przodu dostępne są opcjonalne ergonomiczne fotele z atestem AGR. Tylną klapę w Insignii Sports Tourer można otworzyć i zamknąć, wykonując odpowiedni ruch stopą pod tylnym zderzakiem.