BRUKSELA 2016: EUROPEJSKI DEBIUT MITSUBISHI SPACE STAR

mit-bru1

Space Star to kluczowy model Mistubishi Motors w segmencie B, który w skali globalnej sprzedał się już w ponad 330 tys. egzemplarzy. Trzy lata po europejskiej premierze został właśnie poddany znacznej modernizacji.

Zaprezentowany po raz pierwszy na salonie samochodowym w Los Angeles 18 listopada 2015 roku, pojazd w wersji na rok 2016 zadebiutował na Starym Kontynencie podczas targów motoryzacyjnych w Brukseli.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE


 

Do europejskich salonów (rynki zbytu obszaru MME34) auto będzie wprowadzane od pierwszego kwartału 2016 roku. Data polskiej premiery zostanie podana w późniejszym terminie.

Sylwetka pojazdu stała się bardziej drapieżna. Poprawiono również osiągi i dynamikę, tym samym umacniając pozycję modelu jako czwartego najważniejszego produktu w globalnej produkcji Mitsubishi Motors – po modelach L200, ASX oraz Outlander.

mit-bru4

Najważniejsze zmiany wersji modelowej na rok 2016:
– nowa stylistyka przedniej i tylnej części nadwozia + nowe kolory i elementy dekoracyjne karoserii;
– lepsze jakościowo materiały wykończenia wnętrza i tapicerki;
– poprawione osiągi i dynamika;
– nowe element wyposażenia – m.in. system wspomagania ruszania pod górę (HSA), nowy system komunikacji Multifunction GPS Navigation (Smartphone-link – MGN), itd.

Niższe, dłuższe i szersze nadwozie

Odświeżony prezentuje się bardziej dynamicznie. Wzrosły wymiary – długość całkowita o 85 mm, do wartości 3795 mm. Przedni zwis zwiększył się o skromne 1,5 cm, do wartości 745 mm, co pozwoliło na zachowanie znakomitego promienia skrętu (4,6 m). Pokrywa silnika zyskała przetłoczenie, szerszy przedni grill wzbogacił się o chromowaną obwódkę oraz siatkowane tło, reflektory biksenonowe mają nowy kształt, podobnie jak światła pozycyjne LED.

mit-bru2

W konstrukcji zderzaka poszerzono dolną część grilla, który przedziela teraz efektowna, wyrazista, chromowana listwa rozdwajająca się na obu końcach.

Tylna część nadwozia również zyskała nowe proporcje i wygląd, dzięki czemu sylwetka auta zdaje się szersza i niżej zawieszona nad drogą. Zmieniono kształt tylnego zderzaka, zespołu tylnych lamp, na który składają się poziome, wzdłużne światła cofania oraz lampy LED w kształcie litery „C” (tylne światła mijania oraz światła „STOP”). Ponadto nieznacznie (+7 cm) zwiększono również tylny zwis (do 600 mm).

Wizualny efekt szerszej i obniżonej sylwetki osiągnięto również dzięki wydłużeniu spojlera dachowego ze zintegrowanym, górnym światłem „STOP”. Dodatkowo, nowy spojler wpływa na właściwości aerodynamiczne, dzięki którym współczynnik oporu powietrza wynosi jedynie 0,27. Kolejnym elementem są nowe felgi ze stopu metali lekkich (14 lub 15-calowe).

Wspomnieć trzeba również o dwóch dodatkowych kolorach nadwozia, które będą znakomitym uzupełnieniem nowego wyglądu. Mowa tu o odcieniach Wine Red oraz Metallic Sunrise Orange.

Odświeżona kabina

mit-bru3

Modyfikacje nadwozia znajdują swoje odzwierciedlenie w zmianach jakie zaszły w kabinie, które objęły między innymi:

– nową, miękką tapicerkę materiałową z trójwymiarowym, tkanym wzorem i kontrastującym przeszyciem, dostępną w opcji jednobarwnej (czarnej) lub dwukolorowej (czerń i kość słoniowa),;
– nową kierownicę – stylistycznie nawiązującą do innych modeli marki i niemal identyczną jak ta montowana w nowym Outlanderze (w wersji na rok 2016) – ze wstawkami w kolorze czerni fortepianowej, chromowanymi elementami dekoracyjnymi oraz wieńcem obszytym skórą naturalną i wyróżniającym się zmienionym, ergonomicznym kształtem, który lepiej leży w dłoniach;
– bardziej subtelną stylizację panelu instrumentów z białym podświetleniem (w miejsce bursztynowego), białymi cyferblatami na czarnym tle (wcześniej: niebieskie cyferblaty na czarnym tle), chromowanymi obwódkami zegarów oraz nowymi funkcjami (na zegarach cyfrowych: wskaźnik temperatury zewnętrznej i funkcja ostrzegania o ryzyku oblodzenia, wskaźnik ostrzegawczy świateł pozycyjnych).
– nowy panel sterowania układem klimatyzacji manualnej, z trzema pokrętłami i pojedynczym przełącznikiem, wzbogacony o chromowane elementy dekoracyjne (klimatyzacja automatyczna dostępna jest z panelem cyfrowym);
– nowe elementy wyposażenia (schowek podpodłogowy w przedziale bagażowym, radio cyfrowe – DAB).

Mały i dynamiczny

Zmiany wpływające na poprawę dynamiki modelu Space Star w wersji na rok 2016 objęły również konstrukcję podwozia. Zoptymalizowano sztywność sprężyn zawieszenia oraz siłę tłumienia amortyzatorów, co – przy jednoczesnym usztywnieniu przedniej części nadwozia – przełożyło się na poprawę stabilności i precyzji prowadzenia przy jednoczesnym ograniczeniu przechyłów nadwozia. Zmodyfikowano też nastawy i charakterystykę pracy elektrycznego systemu wspomagania układu kierowniczego, co skutkuje lepszą precyzją i jakością prowadzenia.

mit_bru5

System wspomagania ruszania pod górę (HSA) wchodzi teraz w skład standardowego wyposażenia wszystkich wersji modelu, włączając w to odmiany z przekładnią manualną.

Komunikacja

Space Star w wersji na rok 2016 to pierwszy samochód w gamie japońskiego producenta, który wyposażony będzie w nowy system nawigacji Multifunction GPS Navigation (Smartphone-link – MGN). System oferuje szerokie możliwości dostosowane do potrzeb różnych grup użytkowników. System dostępny jest po przystępnej cenie, mimo iż wykorzystuje nowoczesne rozwiązania technologiczne takie jak ciekłokrystaliczny ekran WVGA o przekątnej 6,5 cala (800 x 480 mm) oraz napęd DVD montowany w konsoli środkowej. Sterowanie systemem odbywa się przy pomocy dużych i ergonomicznie rozmieszczonych przycisków na ekranie dotykowym.

System oferuje szeroką gamę smartfonowych rozwiązań komunikacyjnych (m.in. Apple CarPlay i Android Auto) oraz sterowanie głosowe realizowane za pomocą asystenta Siri (Speech Interpretation and Recognition Interface) i/lub systemów opartych na Google Voice.

MGN oferuje również dostęp do usług nawigacyjnych dostosowanych od preferencji użytkownika, ponieważ jest kompatybilna z usługami wbudowanymi (takimi jak: pełna mapa Europy firmy TomTom, pakiet języków europejskich, moduł smart GPS, europejska lista punktów POI) oraz usługami dostępnymi przez sieć komórkową (aktualizacje i informacje o ruchu drogowym w trybie rzeczywistym, sterowanie głosowe – Siri lub Google Voice, spersonalizowany profil i opcje).

System MGN jest też kompatybilny z szerokim spektrum technologii i kanałów multimedialnych – zarówno dostępnych obecnie (USB, iPod, Bluetooth, DAB) jak i w przyszłości (strumieniowanie danych, podcasty, sterowanie głosowe oparte na chmurze).