Ruszyły spotkania Speed-Day 2014. Motocyklowe dni zawrotnych prędkości odbywają się jak co roku w Poznaniu, na jedynym w Polsce homologowanym obiekcie ze stałym wsparciem wykwalifikowanych instruktorów.
Partnerem wydarzenia jest marka Bridgestone. Na Torze Poznań można sprawdzić swoje umiejętności, swoją maszynę i znacząco podnieść poziom adrenaliny. W kontrolowanych warunkach można również bezpiecznie sprawdzić jak pokonać zakręt z zawrotną prędkością, zaszaleć na śliskiej nawierzchni, zmierzyć czas na szybkiej prostej. Jednym słowem bezpiecznie doświadczyć wielkich emocji i poczuć zapach palonej gumy.
Śmiałkami opiekują się utytułowani zawodnicy Mistrzostw Polski oraz licencjonowani instruktorzy sportu motocyklowego, byli i aktualni mistrzowie. Posiadają rzetelną wiedzę techniczną, potrafią przewidzieć zagrożenia a każdy z nich pochwalić się może imponującym doświadczeniem w prowadzeniu motocykli. Speed-Day to nie tylko rwące R1, GSX-R czy RR-ki, to też ludzie na klasycznych GS-ach, Gold-Wing-ach czy 125-ach. By wziąć udział w wydarzeniu nie trzeba być posiadaczem super maszyny.
W Speed-Day w tym roku zaangażowała się marka Bridgestone, która od dawna związana jest ze sportem motocyklowym m.in. poprzez zaangażowanie w wyścigi Moto GP, dzięki czemu stale udoskonala swoje technologie opon do jednośladów. Opony marki wybrali bowiem instruktorzy, którzy będą szkolić motocyklistów. Ich maszyny są wyposażone w opony Battlax S20, R10 oraz Slicki.
– Cieszymy się, że to właśnie nasze opony zostały wybrane przez organizatorów wydarzenia. Potwierdza to jakość i wysokie parametry opon, które sprawdzają się w jeździe na tak mocnych maszynach. Dzięki temu, że na co dzień zbieramy doświadczenie projektując serię opon Battlax dla zawodników MotoGP, cały czas przesuwamy granice szybkości, doskonałego prowadzenia oraz szybkiego rozgrzewania. Dodatkowo dzięki współpracy z Valentino Rossim, który jest ambasadorem naszej marki i doradcą technicznym dostarczamy użytkownikom motocykli coraz bardziej nowoczesne produkty dopasowane do ich potrzeb – tłumaczy Patryk Jasik, Manager Field Engineering z Bridgestone Sales Polska.
Przykładem technologii zaczerpniętej z wyścigów jest opona Battlax S20 Hyper Sport. Ułożone pod niskim kątem proste centralne rowki zapewniają przyczepność, dużą powierzchnię kontaktu z nawierzchnią – to efekt ścisłej współpracy z zawodnikami na torach MotoGP.
Opony Battlax Racing R10, w które wyposażone są motocykle instruktorów, wyznaczają nowe standardy precyzji i kontroli jazdy przy wysokich indeksach prędkości. Zastosowana mieszanka i charakterystyczny bieżnik ze wzdłużnymi rowkami maksymalnie zwiększają reakcję na hamowanie i przyspieszanie oraz dają doskonałą przyczepność w zakrętach. Zoptymalizowany profil osnowy zapewnia niewiarygodne osiągi podczas skręcania i liniowe prowadzenie maszyny.
Battlax V01/V02 (slick) zapewniają przyczepność poprzeczną i stabilność w zakrętach. Technologie struktury mieszanki z konstrukcją opasania MS-belt zapewniają sztywność konstrukcji, która daje lepsze poczucie kontaktu nawet przy niewielkim obciążeniu a pojedynczy (przód) i mniejszy (tył) promień osnowy bieżnika zapewnia szybkie prowadzenie, liniową przyczepność i łagodniejsze pokonywanie zakrętów.
Kalendarz spotkań:
* 24 – 25 kwietnia;
* 5-7 maja, 15-16 maja;
* 2-4 czerwca, 16-18 czerwca;
* 7-9 lipca, 17-18 lipca, 28-30 lipca;
* 11-13 sierpnia, 27-29 sierpnia;
* 8-10 września.