Koncern Bridgestone ogłosił, że zamierza nadal wspierać wyścig Bridgestone World Solar Challenge jako sponsor tytularny.
Umowa zawarta z Biurem Turystycznym Rządu Australii Południowej, gospodarzem BWSC będzie obowiązywać przez 10 lat.
Zobacz relacje:
BWSC to wyścig aut solarnych o światowej renomie, którego trasa liczy łącznie 3 000 km i prowadzi z australijskiego Darwin do Adelaide.
Pierwszy wyścig zorganizowano w 1987 r., aby promować inicjatywę budowania samochodów solarnych, wspierać młodych inżynierów i działać na rzecz ochrony środowiska, wykorzystując nowe źródło energii: światło słoneczne.
Zadaniem uczestników wyścigu jest zaprojektowanie i zbudowanie najbardziej wydajnych pojazdów na świecie. W tym roku odbyła się 15 edycja BWSC.
– Mamy ogromną przyjemność obcować z wieloma utalentowanymi, kreatywnymi i inspirującymi zespołami, które są gotowe pracować nad stworzeniem nowej generacji pojazdów. Bridgestone przedłużył umowę w zakresie sponsoringu BWSC na kolejne 10 lat. Przez następną dekadę będziemy mieć swój udział w inicjatywach, które pozwolą nam przekraczać kolejne granice. Niech nasze marzenia będą jeszcze odważniejsze, idźmy o krok dalej i twórzmy rozwiązania w zakresie mobilności z myślą o naszej przyszłości – mówi Masaaki Tsuya, prezes zarządu, dyrektor wykonawczy i przedstawiciel zarządu, Bridgestone Corporation.
David Ridgway, minister handlu, turystyki i inwestycji Australii Południowej, z satysfakcją przyjął wiadomość o długoterminowej współpracy i podziękował Bridgestone, globalnemu liderowi branży, za jego przywództwo w kwestii ochrony środowiska i śmiałe przejmowanie odpowiedzialności za los przyszłych pokoleń.
– Nasza współpraca to nie tylko gwarancja dalszego organizowania największego na świecie i najbardziej renomowanego wydarzenia promującego energię solarną. Tworzymy także podwaliny dla rozwijania technologii odnawialnych źródeł energii i ekologicznych innowacji zarówno w Australii Południowej jak i na całym świecie. Dzięki BWSC Australia zyskuje także ważne, wielomilionowe źródło dochodów z turystyki. Szacowane wpływy w całym kraju to ponad 11,9 milionów dolarów i 102 pełnoetatowe stanowiska pracy stworzone w 2017 r. – mówi Minister Ridgway.
Ta współpraca to odzwierciedlenie trzech priorytetowych obszarów globalnej polityki CSR Bridgestone i sposób spółki na to, by działać na rzecz mobilności, ludzi i środowiska. Oprócz wspierania wyścigu, Bridgestone dostarczy uczestnikom opony Ecopta with ologic, przyczyniając się w ten sposób do redukcji negatywnego oddziaływania pojazdów na środowisko, wspierając jednocześnie młodych inżynierów.
Fot.: worldsolarchallenge.org