Firma Bridgestone po raz kolejny została partnerem rozwojowym BMW opracowując linię opon do samochodu elektrycznego i3 tej marki.
Koncern włożył całą swoją wiedzę technologiczną w stworzenie ogumienia, odzwierciedlającego wyznawaną przez BMW wizję nowoczesnej mobilności. Niespotykany dotąd poziom oszczędności i wydajności wymagał nie tylko nowych opon, ale także nowej koncepcji produktu.
Zobacz także:
OPONY
Odpowiedzią Bridgestone na to wyzwanie stała się technologia „ologic”, która wykorzystuje synergię między dużą średnicą a wąskim bieżnikiem. Wynikiem tych starań są opony, które zapewniają znacznie lepszą aerodynamikę i opór toczenia, jednocześnie zachowując doskonałą przyczepność przy deszczowej pogodzie.
Połączenie dużej średnicy z wąskim bieżnikiem ma kilka zalet. Większa średnica i wyższa sztywność opasań istotnie ograniczają odkształcenia opony. Zmniejszeniu ulega zatem, tarcie wewnętrzne, co przekłada się na ograniczenie zużycia energii a w konsekwencji na mniejsze opory toczenia. W ten sposób koncepcja wąskich opon poprawia aerodynamikę nowego BMW i3. Modyfikacje te nie zostały wprowadzone jednak kosztem bezpieczeństwa. Wydłużona powierzchnia styku opony z nawierzchnią, rewolucyjny wzór bieżnika i mieszanka nadal zapewniają wyjątkową przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni.
Wprowadzone na rynek wraz z modelem BMW i3 opony Ecopia EP500 ologic dostępne są w czterech rozmiarach: 155/70 R19 84Q, 175/60 R19 86Q, 155/60 R20 80Q i 175/55 R20 85Q – oraz w dwóch odmianach zimowych – lamelowane BLIZZAK LM-500 ologic i bezkolcowe BLIZZAK NV ologic.
Nowe opony Bridgestone i3 to owoc wieloletniej współpracy z BMW zarówno na torze wyścigowym, jak i poza nim. W ciągu ostatnich 17 lat w ramach współpracy powstało wiele modeli opon Bridgestone do fabrycznego montażu oraz wspólnych koncepcji technologicznych. Firmy współtworzyły program szkoleń BMW Driving Experience, a obecnie Bridgestone jest wyłącznym partnerem rozwojowym BMW i3.
Nowa technologia „ologic” to krok w kierunku realizacji jednego z celów długofalowej wizji firmy Bridgestone, którym jest ograniczenie emisji CO2 o 50% do roku 2050. Podobnie jak BMW, firma Bridgestone stara się opracowywać produkty, które nie tylko ograniczają zużycie paliwa i związaną z tym emisję dwutlenku węgla, ale także obniżają ogólny wpływ całej produkcji i eksploatacji produktów na środowisko.