Bridgestone wprowadza do sprzedaży opony DriveGuard, które nawet po przebiciu umożliwiają jazdę z prędkością do 80 km/h na dystansie nawet 80 km.
Nowe ogumienie zostało zaprojektowane tak, by pasowało do niemal każdego samochodu osobowego. Zapewnia wysoki standard bezpieczeństwa i doskonałe osiągi, zarówno na mokrej, jaki i suchej nawierzchni.
Zobacz także:
Jednak ich największym atutem jest rozwiązanie na wypadek przebicia opony w trasie.
Dzięki wzmocnionym ścianom bocznym i żebrom chłodzącym, które ograniczają przegrzewanie, nowa opona DriveGuard po przebiciu pozwala zachować pełną kontrolę nad samochodem i kontynuować jazdę. Odległość 80 km może się różnić w zależności od obciążenia pojazdu, temperatury zewnętrznej oraz tego, czy system TPMS jest aktywny.
To właśnie dzięki tym właściwościom opona została wielokrotnie wyróżniona, między innymi nagrodą Reifen Essen 2016 Innovation Award w kategorii „Technologie i Produkty” oraz nagrodą Auto Express za produkt roku 2016.
Cechy opony to:
• Kompatybilność z dowolnym samochodem osobowym, bez względu na markę i model. Dopasowanie opony Bridgestone DriveGuard nie ogranicza się do fabrycznych obręczy konkretnych marek czy modeli samochodów osobowych. Opony te można założyć w większości samochodów wyposażonych w system TPMS, stanowiący obowiązkowy element wyposażenia europejskich samochodów produkowanych od listopada 2014. W 2016 po europejskich drogach jeździło około 32 miliony takich pojazdów.
• Skuteczność w przypadku dowolnego rodzaju uszkodzenia opony (także jej boku lub bieżnika) – w przeciwieństwie do innych rozwiązań zapewniających mobilność (np. uszczelniacze). Nowoczesna technologia opon DriveGuard wykorzystuje opatentowane rozwiązanie w postaci żeber chłodzących w połączeniu z nośnymi, wzmocnionymi ścianami bocznymi, które pozwalają kierowcy zachować kontrolę nad pojazdem po przebiciu opony i kontynuować bezpieczną i wygodną jazdę z prędkością do 80 km/h na dystansie nawet 80 km, Dzięki temu bez problemów można dojechać do celu lub do warsztatu.
• Bezkompromisowość. Opona Bridgestone DriveGuard oferuje najlepszą w swojej klasie, bezkompromisową wydajność na mokrej nawierzchni, a także niskie opory toczenia, co potwierdza etykieta UE (A dla mokrej nawierzchni i C dla oporów toczenia). Ponadto autorzy rankingu tygodnika Motor docenili przede wszystkim wszechstronność opony i doskonałe osiągi na mokrej nawierzchni. Nowy model Bridgestone okazał się bezkonkurencyjny w zakresie odporności na aquaplaning, jazdę po mokrym okręgu oraz prowadzenie podczas jazdy sportowej na mokrej nawierzchni.
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ośrodek Profacts, w ciągu ostatnich czterech lat aż 60 proc. kierowców doświadczyło przebicia opony. Stres, bezsilność i stracony czas (nawet do trzech godzin!) – tak najczęściej podsumowują ten incydent. Te dane uświadamiają, że najwyższy czas przemyśleć od nowa kwestię bezpieczeństwa ogumienia.
Jak działa DriveGuard?
• Mobilność w przypadku spadku ciśnienia w oponach:
– zoptymalizowana, wzmocniona konstrukcja boków zapewnia nośność pojazdu w przypadku nagłej utraty ciśnienia, umożliwiając bezpieczną jazdę z prędkością do 80 km/h przez dystans nawet 80 km;
– zaawansowane poliestrowe opasanie zapewnia wysoką odporność na nagrzewanie się, przedłużając tym samym żywotność opony;
– mieszanka Nano Pro-Tech zmniejsza tarcie pomiędzy cząsteczkami węgla, jeszcze bardziej ograniczając narastanie ciepła na bokach i utrzymując właściwy kształt opony;
– nowoczesne żebra chłodzące na ściance bocznej opony rozpraszają ciepło, ograniczając tym samym deformację opony, aby zwiększyć jej trwałość i bezpieczeństwo.
• Kontrola na mokrej nawierzchni:
– doskonałe zachowanie podczas aquaplaningu: gęste ułożenie bloków bieżnika i optymalne rozmieszczenie szczelin w centralnej części bieżnika;
– niezrównane pokonywanie zakrętów: połączone bloki barków ze zoptymalizowanym rozkładem siły nacisku;
– krótka droga hamowania: wysoka zawartość krzemionki w mieszance Nano Pro-Tech.
• Komfort:
– nowa konstrukcja czoła bieżnika, zapewniająca lepszą amortyzację na drodze;
– zoptymalizowana wkładka ze wzmocnionej gumy;
– lżejsza konstrukcja;
– komfort jazdy analogiczny do standardowych opon.
Opony Bridgestone DriveGuard będą dostępne w Europie w dziewiętnastu letnich i jedenastu zimowych rozmiarach – od 185/65 R15 do 245/40 R18.