Na torze Losail International Circuit w Katarze Rozpoczął się nowy sezon zawodów MotoGP. Firma Bridgestone po raz szósty występuje w roli oficjalnego dostawcy opon do cyklu.
Okres przygotowań do sezonu upłynął pod znakiem opracowywania i testowania opon przeznaczonych na 2014. Wraz z pierwszym wyścigiem producent wprowadził nowy system kolorowego oznakowania opon, który zwiększy zaangażowanie widzów w wyścig.
Zobacz także:
OPONY
SPORT
MOTOCYKLE
W sezonie 2014 wszystkie wyścigowe opony Bridgestone będą oznaczone kolorami: zielonym – oznaczającym mieszankę super miękką, białym – oznaczającym mieszankę miękką, czarnym (brak paska) – mieszankę średniej twardości oraz czerwonym – mieszankę twardą. Dzięki temu pasjonaci motocykli będą w każdej chwili wiedzieli, na jakiej mieszance z przodu i z tyłu jedzie każdy z kierowców. Zmiana ułatwi także rozpoznanie podziału opon w przypadku motocykli fabrycznych i tych z klasy Open. Obie te kategorie maszyn mają możliwość wyboru spośród różnych zestawów mieszanek podczas danego weekendu zawodów.
– Wyścigi MotoGP przyciągają coraz więcej fanów. Nowy system znakowania opon ułatwi im zrozumienie decyzji kierowców dotyczących ogumienia. Jestem przekonany, że będzie to pozytywna zmiana, która uatrakcyjni tę dyscyplinę sportu dla milionów osób oglądających zmagania na całym świecie – mówi Hiroshi Yamada, kierownik działu sportów motorowych w Bridgestone.
Ponieważ w każdej rundzie zawodów MotoGP oferowane będą jedynie dwa warianty opon deszczowych, zachowają one dotychczasowy system oznakowania, w którym czarna opona oznacza wariant twardszy, zaś biały pasek – bardziej miękką mieszankę.
Opony wyścigowe pod szczególną presją
W sezonie 2014 zawodów MotoGP udział w rywalizacji bierze dwudziestu trzech kierowców z 13 zespołów. W ramach mistrzostw odbędzie się 18 wyścigów w 13 krajach. Na takim poziomie współzawodnictwa, wytrzymałość opon staje się kluczowym elementem rywalizacji. Udowodnił to pierwszy wyścig w Katarze – jedyny w kalendarzu zawodów wyścig, który odbył się w nocy.
– Niska temperatura, wyższy poziom wilgotności i wysokie zużycie opon spowodowały, że opracowanie ogumienia do wyścigu w Katarze było rzeczywiście niezwykle trudne. Nowa gama opon pozwoliła nam jednak po raz kolejny przekroczyć granice parametrów opon motocyklowych. Dzięki wysiłkom kierowców i teamów przez kilka ostatnich miesięcy, rozpoczęliśmy tegoroczne MotoGP w pełni przygotowani do najtrudniejszych warunków na torze – wyjaśnia Shinji Aoki, kierownik pionu rozwoju opon motorowych Bridgestone.