Bridgestone wprowadza na rynek nową oponę sportowo – turystyczną Battlax Sport Touring T31. Priorytetem projektantów była przyczepność na mokrej nawierzchni oraz zapewnienie kierowcy pewności prowadzenia w każdej podróży.
Opony przeznaczone dla przednich kół motocykla zostały opracowane przy wykorzystaniu najnowszej nanotechnologii, która pozwoliła osiągnąć wysoką elastyczność gumy.
Zobacz także:
Przełożyło się to na podniesienie poziomu przyczepności na mokrej nawierzchni i w niskich temperaturach, a co za tym idzie większą kontrolę nad motocyklem i precyzję prowadzenia.
Tylna opona została wykonana w specjalnej technologii „cap base” zapewniającej idealną równowagę pomiędzy przyczepnością a stabilnością w zakrętach.
Bieżnik modelu T31 charakteryzuje się dużą liczbą nacięć na krawędziach oraz mniejszą ich ilością w środkowej części opony. Takie rozwiązanie usprawnia odprowadzanie wody i pozwala na uzyskanie świetnej stabilności maszyny przy dużych prędkościach. Powierzchnia styku z podłożem jest nawet do 7 proc. większa niż w przypadku modelu T30.
Testy przeprowadzone przez Bridgestone potwierdzają, że Battlax Sport Touring T31 ma niższy współczynnik tarcia od swojego poprzednika, a czasy okrążeń na mokrym torze są nawet o 3 proc. lepsze niż w przypadku starszego modelu. Projektantom udało się również utrzymać wysoką żywotność, z której znany był Battlax T30.
– Battlax T31 to kompan dla motocyklistów, którzy w oponie turystycznej poszukują cech znanych z ogumienia sportowego. Świetna przyczepność w deszczu i znakomita stabilność to cechy, które pozwolą poczuć się pewnie każdemu kierowcy – mówi Nico Thuy, kierownik działu motocykli w Bridgestone EMEA.
Standardowa wersja opony Battlax Sport Touring T31 jest dostępna w 8 rozmiarach dla kół przednich i 9 dla tylnych. Klienci mogą również kupić wzmocnioną wersję GT w 2 rozmiarach na przód oraz 3 na tył.