Firma Bridgestone została wybrana jako dostawca opon letnich i zimowych na pierwszy montaż dla nowego, w pełni elektrycznego SUV-a Audi – e-tron.
Współpraca obu producentów ma na celu podkreślenie najważniejszych cech nowego modelu, począwszy od przyspieszenia, a skończywszy na komforcie i ciszy panujących w samochodzie.
Zobacz także:
Niemiecki producent wybrał Bridgestone na dostawcę sześciu różnych opon o rozmiarach od 19 do 21 cali – czterech letnich i dwóch zimowych.
Napędzane dwoma silnikami elektrycznymi, e-tron legitymuje się świetnym przyspieszeniem – pierwsze 100 km/h pojawia się na prędkościomierzu po niecałych 6 sekundach. Samochód z takimi osiągami musi być wyposażony w opony z doskonałą przyczepnością, które zapewniają komfort prowadzenia i skuteczność hamowania.
Bridgestone dostarczyło opony letnie Alenza 001, specjalnie zaprojektowane dla SUV-ów. Mają one strukturę blokową, która optymalizuje kontakt z nawierzchnią w celu poprawy prowadzenia pojazdu podczas skręcania i stabilności podczas jazdy na wprost. Ogumienie otrzymało unijną etykietę klasy A – najwyższą na rynku, przyznawaną za przyczepność na mokrej nawierzchni.
Do jazdy w warunkach zimowych Bridgestone dostarczył opony Blizzak LM 001 zapewniające pewność w zakrętach i prowadzenie na mokrych, suchych, oblodzonych, błotnistych i zaśnieżonych drogach. Ogumienie to łączy w sobie wysoką zawartość krzemionki z polimerem Nano Pro-Tech, co zapewnia doskonałą przyczepność.
Niskie opory toczenia i cisza w kabinie
Zasięg jest jednym z najważniejszych aspektów każdego pojazdu wyposażonego w napęd całkowicie elektryczny. Ogumienie w takim samochodzie musi legitymować się bardzo niskimi oporami toczenia i odpornością na zużycie. Właściwości opon potwierdza 400 km zasięg nowego auta.
W konstrukcji pojazdu zastosowano podwójne szyby dźwiękoszczelne oraz specjalne uszczelki, które pozwalają kierowcom „usłyszeć” jak bezgłośnie pracuje silnik. Bridgestone zaproponowało własną technologię B-Silent, jako kolejny środek minimalizacji hałasu w pojeździe. Przestrzenie wewnątrz opony, które przeważnie są puste, tutaj są wypełnione specjalnym materiałem w celu zmniejszenia hałasu, podczas gdy ściany boczne i konstrukcja opony są wzmocnione. Dzięki temu do minimum ograniczono wibracje i pogłos wynikający z ruchu opon na powierzchni drogi.
– Cieszymy się, że zostaliśmy wybrani przez Audi, aby dostarczyć opony na pierwszy montaż do ich pierwszego w historii w pełni elektrycznego pojazdu. Audi stworzyło pojazd, który jest innowacyjny, przyjazny dla środowiska i oferuje niesamowity komfort jazdy. Wyposażenie go w opony Bridgestone, które oferują takie same właściwości, jest bardzo logicznym rozwiązaniem. W branży przechodzącej szybkie zmiany, pojazdy stają się coraz bardziej zgodne z zasadą CASE – connected, autonomous, shared and electric – połączone, autonomiczne, współdzielone i elektryczne. Bridgestone dostarcza nowe rozwiązania i technologie, które są w stanie sprostać najwyższym wymogom producentów samochodów, zwłaszcza dzięki wiodącym na naszym rynku branżowym inwestycjom poczynionym w obszarze badań i rozwoju – mówi Mark Tejedor, Vice President of Original Equipment w Bridgestone EMEA.
Audi e-tron, które powstaje w Belgii, jest dostępne w salonach dealerskich od stycznia.