Bridgestone, producent opon i wyrobów z gumy, opracował nową technologię służącą do oceny zużycia opon i głębokości bieżnika.
Nowatorskie rozwiązanie opiera się na nowatorskiej koncepcji CAIS (Contact Area Information Sensing).
Zobacz relacje:
W miarę, jak zużywa się bieżnik opony, zmniejsza się jej przyczepność na mokrej nawierzchni. Ponadto nierównomierne lub jednostronne starcie opony znacznie zwiększa ryzyko złego funkcjonowania pojazdu.
Nowa technologia wykorzystuje czujniki zamontowane po wewnętrznej stronie opony, które umożliwiają uzyskanie informacji na temat zmian stanu bieżnika podczas normalnej jazdy. Analizując te informacje, system szacuje zużycie i informuje kierowcę w czasie rzeczywistym o stanie ogumienia.
Dzięki przekazywanym na bieżąco danym na temat opon, takim jak pozostała głębokość bieżnika i ewentualne nierównomierne jego zużycie, technologia Bridgestone przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa jazdy. Ponadto umożliwi kierowcy stwierdzenie, w którym momencie wymienić opony. Dodatkowo, technologia ta pomaga zapobiegać nierównomiernemu zużyciu, ponieważ pozwala ustalić maksymalny możliwy okres eksploatacji i wybrać optymalny termin ich wymiany.
Wprowadzając tę technologię, firma Bridgestone chce pomóc klientom w ograniczeniu kosztów, a jednocześnie zapewnić im poczucie bezpieczeństwa. Koncern opracowuje wciąż nowe opony i technologie ogumienia.
Jak działa system? – zobacz w galerii poniżej.