BOLONIA 2011: FIAT – PROTOTYP I MODELE NA NOWY ROK

Dobiegł końca salon samochodowy w Bolonii. Stoisko Fiata na Bologna Motor Show 2011 było utrzymane w dominującej bieli, skontrastowanej z wyraźnymi liniami i zwracającymi uwagę akcentami technologicznymi.

Prawdziwą gwiazdą ekspozycji była nowa Panda, która przez 31 lat swojej historii stała się synonimem funkcjonalności, zwrotności, przestrzeni, niezawodności i komfortu w segmencie samochodów miejskich. Podkreśleniem silnego związku z pierwszą generacją modelu był Fiat Panda z roku 1980 wystawiony w otoczeniu 5 egzemplarzy nowego modelu, reprezentujących “istotną próbkę” tej gamy w sensie barw, dostępnych opcji i poziomów wyposażenia.

Kolejnym modelem było nowe Punto 2012. Do zmian stylistycznych nadwozia dochodzi debiutujący dwucylindrowy silnik TwinAir turbo o mocy 85 KM, nominowany do nagrody “International Engine of the Year 2011”, będący potwierdzeniem połączenia ekologii (98 g/km CO2) z dynamiką jazdy (85 KM przy 5 500 obr./min. i moment obrotowy 145 Nm przy 2 000 obr./min.).

Podobnie jak w modelu 500, tak i nowe Punto dostępne będzie w specjalnej wersji wyposażenia TwinAir, zawierającej nie tylko dwucylindrowy silnik, ale także w wiele innych unikalnych elementów wykończenia, z charakterystycznym zielonym kolorze Verde Lime (limonka) skontrastowanym z dachem barwy czarnej.

Zwiedzający targi motoryzacyjne mogli zobaczyć Punto 2012 także w wersji wyposażonej w silnik 1.3 MultiJet II 16V o mocy 85KM, będący ewolucją jednostki o mocy 95 KM.

Obok tych dwóch wersji dostępnych w sprzedaży począwszy od roku 2012, na stoisku Fiata można było również podziwiać samochód koncepcyjny, łączący w sobie rzucające się w oczy elementy stylistyczne takie, jak unikalny kolor matowy żółty z osiągami uzyskiwanymi dzięki silnikowi MultiAir turbo o mocy 135 KM.

W Bolonii nie zbrakło też Fiata 500 i Fiata Freemont – dwóch modeli, które reprezentują nowy kierunek rozwoju wyznaczony przez markę po zapoczątkowaniu współpracy pomiędzy zakładami należącymi do Grupy Fiata a Chryslerem. Fiat 500 wyruszył w podróż za ocean, z Europy do Ameryki, Freemont przebył odwrotną drogę: z Ameryki do Europy – to model globalny.

Kolejne eksponaty to najnowsze wersje Fiata 500 – limitowana edycja krajowa (Nation Limited Edition), wymuskana wersja 500C by Gucci oraz nowe wyposażenie TwinAir z pakietem “by Abarth” – podczas gdy na placu zaaranżowanym na zewnątrz stoiska chętni mogli spróbować jazdy w kilku autach 500 TwinAir, dostarczających maksymalnej “frajdy z jazdy”, czy sprawdzić, jak sprawuje się silnik benzynowy, chlubiący się najniższym poziomem emisji CO2 na świecie (90 g/km z półautomatyczną skrzynią biegów Dualogic i 92 g/km z mechaniczną skrzynią biegów) i wsłuchać się w oryginalne brzmienie, podobne do tego znanego z legendarnego poprzednika z lat 50-tych.

Limitowana edycja Fiat 500 Nation Limited Edition stanowi swego rodzaju “prezent”, którą firma składa dużym krajom, w których model ten będzie sprzedawany. Wyprodukowana tylko w 500 ponumerowanych kolejno egzemplarzach w wersji hatchback i 500 w wersji kabriolet to świetna promocja tego modelu podkreślająca fakt pojawienia się go w Ameryce Północnej. W klipie reklamowym auto prowadzi amerykańska piosenkarka stylu pop Jennifer Lopez.

Na stoisku zostały pokazane dwa egzemplarze Fiata Freemont wyposażone w silnik 2.0 Multijet 2 o mocy 170 KM – jeden egzemplarz z napędem na przednie koła i drugi z napędem na cztery koła, z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów, obydwa na 7 osób jako standard.

Swobodą i elastycznością użytkowania cechują się dwa inne wystawiane modele: Fiat Qubo Trekking z pakietem Nitro i Fiat Sedici MY 2012.

Aby nowy Sedici mógł sprostać nowym wyzwaniom stale rozwijającego się popularnego segmentu, został poddany liftingowi i wersja na rok 2012 oferuje kilka nowości estetycznych i technicznych, a seryjne wyposażenie zostało znacznie wzbogacone.

Wszystkie auta i produkty Fiata wystawiane w Bolonii były swego rodzaju ambasadorami nowych technologii tzw. “Air Technologies”.

Na koniec należy wspomnieć o stanowisku multimedialnym, dzięki któremu zwiedzający posługując się smartfonem, jako joystickiem, mogli doświadczyć emocji towarzyszącej prawdziwym wyścigom zasiadając w nowej Pandzie. Dostępny był również portal Mirafiori Outlet (www.mirafiorioutlet.it), z tysiącami egzemplarzy aut produkowanych przez Fiat Group Automobiles, gdzie zwiedzający będą mogli wyszukać dla siebie egzemplarz spośród ponad 1000 wyselekcjonowanych ofert. Materiały informacyjne promowały produkty FGA Capital, spółki wyspecjalizowanej w usługach finansowych w sektorze motoryzacyjnym.