Szósta edycja Bodensee Klassik odbyła się na malowniczych drogach: początek miał miejsce w Bregencji, skąd uczestnicy przemierzali granice Niemiec, Szwajcarii i Austrii.
Widzowie ponownie mogli zapoznać się z szeroką gamą flagowych modeli Opla, począwszy od Kapitäna, przez modele Admiral i Diplomat, a skończywszy na nowej Insignii Grand Sport.
Zobacz także:
Flota Opla prowadzona była przez model Diplomat B V8 z rozszerzonym rozstawem osi. Pojazd ten pełnił funkcję prezydenckiej limuzyny w trakcie wizyty prezydenta Stanów Zjednoczonych, Geralda Forda, w Niemczech. Podczas Bodensee Klassik za kierownicą modelu Diplomat zasiadł wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej – Peter Küspert.
– To element żywej historii motoryzacji. Nasz Diplomat to imponujący samochód, a praca silnika V8 to coś pięknego. Zebrani goście byli wprost zafascynowani i przysłuchiwali się temu z wielką uwagą – i ja również – powiedział Küspert, do którego dołączył aktor Roman Knižka.
Z kolei były aktor Tim Wilde zajął miejsce obok Joachima Winkelhocka, ambasadora marki Opel i legendy wyścigów, w kokpicie rzadko spotykanego modelu Kapitän V8, którego silnik standardowo zarezerwowany był dla modeli Admiral i Diplomat (do produkcji trafiły tylko 130 egzemplarze Kapitäna V8).
Trasa 6. Bodensee Klassik, która liczyła prawie 600 wymagających kilometrów, wiodła przez malownicze, boczne drogi Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Każdy etap zaczynał się i kończył w Bregencji, stolicy austriackiego kraju związkowego Vorarlberg. Pierwszego dnia uczestnicy ruszyli do Bad Waldsee w Górnej Szwabii. Drugiego dnia kierowcy udali się do Kempten i z powrotem. Trzeciego, ostatniego dnia, 180 klasycznych samochodów przejechało przez piękny Vorarlberg i urokliwe Appenzell.
Modele Opla na Bodensee Klassik
– Diplomat B V8 z rozszerzonym rozstawem osi z roku 1976;
– Kapitän A V8 z roku 1966;
– Kapitän / Senator A z roku 1956;
– Lotus Omega z roku 1991;
– Admiral A V8 z roku 1966;
– Commodore B GS/E z roku 1972.