BMW i3 jest najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w segmencie pojazdów kompaktowych klasy premium w Polsce. Od 2014 roku pozostaje również liderem swojego segmentu na świecie.
Równolegle z rynkową premierą udoskonalonej wersji modelu, swój debiut ma nowy wariant – i3s. Charakteryzuje go większa moc, która pozwala na zauważalnie większą dynamikę jazdy przy jednoczesnym zachowaniu zerowej emisji dwutlenku węgla do atmosfery.
Zobacz także:
Rynkowy sukces BMW i3, którego 100-tysięczny egzemplarz zjechał z taśmy montażowej w fabryce w Lipsku w tym roku, jest potwierdzeniem strategii firmy, której jednym z filarów jest rozwój technologii oraz wprowadzanie na rynek pojazdów elektrycznych. Oprócz stałego rozwoju i opracowywania nowych modeli, firma realizuje również szereg innych działań.
W Polsce BMW Group współpracuje z firmą carsharing 4Mobility oferującą wypożyczanie pojazdów z zerową emisją na minuty, zaangażowała się także w działania mające na celu odmłodzenie floty pojazdów poruszających się po polskich drogach. W ramach programu EcoBonus, możliwe jest otrzymanie dopłaty w wysokości do 17 000 zł brutto przy zakupie modelu marek BMW i MINI o emisji mniejszej niż 130 g CO2/km.
Obydwa świeżo zaprezentowane BMW i3 oraz i3s spełniają to kryterium. Tym samym BMW Group wpisuje się w założenia przyjętego w tym roku przez polski Rząd planu rozwoju elektro- mobilności,
Nowe oblicze sportowej elegancji
Nowe modele BMW i3 łączą jakość klasy premium ze zrównoważoną mobilnością. Dzięki technologii BMW eDrive kierowcy mogą cieszyć się bezemisyjną jazdą oraz błyskawicznym dostępem do mocy. Wydajne zużycie energii oraz optymalizacja zasięgu wpływają na komfort codziennego użytkowania samochodu.
Nowy model i3 oraz i3s wyposażone są w wysokonapięciowy akumulator litowo- jonowy o pojemności 94 Ah lub 33 kWh. Opcjonalnie możliwe jest zamówienie samochodu z silnikiem pomocniczym, tzw. Range Extender, który zwiększa zasięg pojazdu. Sportową elegancję nowych modeli BMW i podkreślają również zmodyfikowane elementy stylistyczne zarówno w wyglądzie zewnętrznym, jak i we wnętrzu.
Przyszłość należy do zrównoważonej mobilności
BMW Group oferuje szeroką gamę zelektryfikowanych modeli. Obok w pełni elektrycznych i3 oraz i3s, należą do niej także auta hybrydowe typu plug-in: sportowy samochód z napędem hybrydowym i8, gama modeli hybrydowych BMW iPerformance oraz wprowadzony na rynek w tym roku MINI Cooper S E Countryman ALL4.
bmw, mini, elektryczne, elektryczny, hybrydowe, hybrydowy, napęd, plug in, system, systemu, i3, i3s, bmw i, i8, carsharing, 4Mobility, silnik, silniki, eDrive, Cooper S E Countryman ALL4, iPerformance, iNEXT,
Stawiając zrównoważoną mobilność jako priorytet, BMW Group do 2025 roku zamierza oferować łącznie 25 zelektryfikowanych modeli, w tym 12 wyposażonych w napęd w pełni elektryczny. Na rok 2018 planowana jest premiera i8 Roadster, rok później rozpocznie się produkcja elektrycznego MINI, a w 2020 roku pojawi się całkowicie elektryczne X3. Z kolei na 2021 rok będzie należał do najbardziej zaawansowanego technologicznie modelu: elektrycznego iNEXT.
BMW Group zajmuje czołową pozycję na świecie pod względem zarejestrowanych samochodów z napędem elektrycznym i hybrydowym. W trzech pierwszych kwartałach 2017 roku 11 proc. wszystkich rejestracji tego typu pojazdów na świecie, stanowiły samochody marek BMW Group. Biorąc pod uwagę rynek europejski, udział ten był jeszcze większy i sięgnął 21 proc.
Tylko do września br. liczba sprzedanych samochodów BMW Group z zero- i nisko- emisyjnym napędem przekroczyła całkowity wolumen z 2016 roku, a w 2017 roku koncern planuje sprzedaż 100 000 zelektryfikowanych samochodów.
W Polsce BMW i3 w pierwszej połowie 2017 roku model zajmowało pozycję lidera w segmencie z 40 proc. udziałem w rynku, udowadniając, że auto z bezemisyjnym napędem może być doskonałym środkiem transportu w mieście.