BMW: X5 xDrive40e – PIERWSZY SAV PLUG-IN W OFERCIE MARKI

bmw-x5plug0

Pierwszym seryjnym samochodem hybrydowym plug-in BMW spoza serii „i” jest auto typu SAV (Sports Activity Vehicle), bazujący na modelu X5.

Permanentny napęd na cztery koła w połączeniu z technologią EfficientDynamics nadają modelowi X5 xDrive40e sportowy charakter i wydajność.


Zobacz także:

PREMIERY

HONDA: NOWA HR-V


 

Przy łącznej systemowej mocy maksymalnej zespołu napędowego wynoszącej 230 kW/ 313 KM (wygenerowanej przez 4-cylindrowy silnik benzynowy z technologią TwinPower Turbo i synchroniczny silnik elektryczny), nowe BMW X5 xDrive40e zadowala się średnim zużyciem benzyny na poziomie 3,4- 3,3 l/100 km oraz łącznym zużyciem energii elektrycznej 15,4- 15,3 kWh/100 km. Emisja CO2 zamyka się w granicach 78-77 g/km.

BMW X5 xDrive40e czerpie korzyści z technologii i wiedzy powstałych dzięki pojawieniu się samochodów BMW i, w tym modelu i8.

 

Energia dla silnika elektrycznego zintegrowanego w 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów Steptronic pochodzi z akumulatora litowo- jonowego, który dostarcza także poprzez transformator prąd dla niskoprądowego akumulatora 12-woltowego systemu pokładowego BMW xX5 Drive40e. Główną baterią można doładowywać, podłączając ją do standardowego gniazdka sieciowego w domu lub do stacji ładującej BMW i Wallbox – oraz, oczywiście, do publicznych stacji ładowania.

Dla oszczędności przestrzeni, wysokoprądowy akumulator umieszczono pod podłogą bagażnika – gdzie jest też przy okazji doskonale chroniony na wypadek kolizji. Oferując bagażnik o pojemności od 500 do 1720 l, trójdzielne oparcie tylnej kanapy oraz luksusowe wnętrze, pojazd SAV cechuje się wszechstronnością i funkcjonalnością.

Inteligentna kontrola układu napędowego

Inteligentne zarządzanie hybrydowym zespołem napędowym zapewnia harmonijną współpracę silników spalinowego i elektrycznego tak, by optymalizując wydajność łączną, zarazem w pełni dostosować się do życzeń kierowcy. Przełącznik eDrive na konsoli środkowej pozwala kierowcy na dostosowanie trybu pracy modułu hybrydowego. W trybie bazowym AUTO eDrive, moc silnika benzynowego jest zwiększana podczas przyspieszania lub gwałtownych zrywów na drodze przez silnik elektryczny, którego maksymalny moment obrotowy wynoszący 250 Nm. Auto potrzebuje na przyspieszenie od zera do 100 km/h zaledwie 6,8 sek.

Inne położenie przełącznika to MAX eDrive. Przestawiony w ten tryb jazdy zespół napędowy pracuje wyłącznie na energii elektrycznej – np. podczas jazdy przez miasto – a tym samym bezemisyjnie. Jeśli wysokoprądowy akumulator jest naładowany do pełna, samochód może pokonać bezemisyjnie do 31 km, m.in. pod warunkiem nieprzekraczania prędkości 120 km/h.

 

Tryb SAVE Batery oznacza, że stan naładowania akumulatora wysokoprądowego w chwili włączenia trybu oszczędzania baterii będzie traktowany jako minimalny; system nie pozwoli na jego obniżenie, natomiast wykorzysta wszelkie sposoby, by akumulator doładować. Tryb ten można wykorzystać np. w sytuacji silnego wyładowania akumulatorów.

Napęd z obu źródeł (spalinowego i elektrycznego) przenoszony jest na podłoże poprzez inteligentny układ napędowy na cztery koła xDrive. We wszystkich trybach pracy zespołu napędowego dostępne są także charakterystyki pracy, wybierane przełącznikiem Driving Experience Control – Comfort, Sport i Eco Pro.

BMW ConnectedDrive oraz 360° ELECTRIC

Wszystkie systemy wsparcia kierowcy oraz usługi mobilne z zakresu BMW ConnectedDrive, oferowane jako seryjne lub opcjonalne w modelu X5, są dostępne dla technologii eDrive. Funkcja inteligentnego zarządzania energią jest również oferowana w połączeniu z systemem nawigacji Professional. Jeśli tylko włączone jest prowadzenie do celu, dane o trasie są wykorzystywane przez sterownik zespołu napędowego wraz z informacjami dostarczanymi przez system RTTI (informacja o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym).

Podczas podróżowania na średnich lub długich dystansach, system pracujący w ten sposób umożliwia jazdę czysto elektryczną w sekcjach miejskich trasy przez wykorzystywanie BER (odzyskiwania energii hamowania) oraz zarządzania rezerwami energii wysokoprądowego akumulatora w celowy i wydajny sposób. Specjalna wersja dla hybrydowych pojazdów aplikacji BMW Remote umożliwia sprawdzanie stanu naładowania akumulatora, zlokalizowanie publicznej stacji ładowania lub wywołanie oceny wydajności na ekranie smartfonu.

 

Jako element programu 360° Electric dla potrzeb ładowania akumulatorów w domu dostępne są stacje BMW i Wallbox Pure oraz BMW i Wallbox Pro. Dostępne są także usługi assistance przewidziane specjalnie dla tego modelu: usługa ChargeNow daje bezopłatowy dostęp do sieci partnerskiej stacji ładowania przy obciążaniu kosztami karty ChargeNow. Usługa mobilna ParkNow Longterm ułatwia znalezienie miejsca parkingowego lub zlokalizowanie i rezerwację miejsca parkingowego z możliwością ładowania akumulatora.

Szeroka paleta opcji wyposażenia

Bogata specyfikacja seryjna modelu X5 jest w wariancie hybrydowym plug-in uzupełniona przez system nawigacyjny Professional oraz dodatkowe systemy ogrzewania i wentylacji/ klimatyzacji. Są one zasilane przez elektryczność z akumulatora – lub ze stacji ładującej, jeśli auto jest do niej podłączone. Model X5 xDrive40e ma także wśród seryjnego wyposażenia pakiet Adaptive Suspension Comfort obejmujący dynamiczną kontrolę amortyzatorów DDC oraz pneumatyczne resorowanie tylnej osi.

Wszystkie pozostałe elementy wyposażenia opcjonalnego, dostępne dla modelu X5, można zamówić również dla nowego wariantu hybrydowego plug-in. Także pakiety stylizacyjne dla nadwozia i wnętrza Design Pure Experience, Pure Excellence i M Sport oraz opcje z oferty Individual.