iNEXT to pierwszy model BMW Group, w którym kierowca nie będzie już musiał prowadzić samochodu, ale jednocześnie w każdej chwili będzie mógł przejąć dowodzenie.
Nowy samochód zostanie wyposażony w zupełnie nową kierownicę, która ma zapewnić optymalne panowanie nad pojazdem, gdy tylko zajdzie taka potrzeba.
Zobacz także:
Zdolnościom BMW iNEXT do wysoko zautomatyzowanej jazdy towarzyszą duże zmiany w stylistyce wnętrza. Wieloboczna geometria kierownicy jest rozwiązaniem pomocnym przy przechodzeniu do aktywnego prowadzenia. Wyjątkowy jej kształt – zaczerpnięty z motorsportu – podnosi komfort wsiadania i siedzenia oraz zapewnia lepszą widoczność zestawu wskaźników.
Podobnie jak zakrzywiony ekran, wieloboczna kierownica stanowi część designu BMW iNEXT. Nowy, sztandarowy pojazd producenta samochodów premium będzie produkowany od 2021 r.
Obręcz kierownicy jest spłaszczona u dołu i u góry, a zaokrąglone narożniki po bokach zapewniają oparcie dla dłoni. W porównaniu z okrągłą kierownicą ułatwia to rozpoznanie kąta skrętu kół na podstawie pozycji kierownicy. Przejmując prowadzenie, kierowca może natychmiast określić – wizualnie i na dotyk – aktualny kąt skrętu oraz bezpiecznie kontynuować kurs obrany przez nowe auto.
Włókna optyczne wbudowane w boki kierownicy informują kierowcę za pośrednictwem kolorowych sygnałów o dostępności wysoko zautomatyzowanych funkcji jazdy, a także wskazują konieczność przejęcia prowadzenia. Charakterystyczny kształt kierownicy ma również ergonomiczne zalety. Spłaszczenie dolnej części zapewnia większy komfort wsiadania i wysiadania, zwiększa swobodę ruchów na długich dystansach, umożliwiając kierowcy zginanie zarówno lewej i prawej nogi.
Co więcej, wieloboczna kierownica jest dopasowana do stylistyki wyświetlacza i elementów obsługi iNEXT. Jej kształt poprawia widoczność deski rozdzielczej z nowym zakrzywionym ekranem.