BMW: UMOWA NA DOSTAWĘ OGNIW DO AKUMULATORÓW

BMW Group podpisała długoterminową umowę na dostawę ogniw akumulatorowych ze szwedzką firmą Northvolt. Wartość zamówienia to 2 mld euro.

Ogniwa będą produkowane od 2024 roku w budowanej obecnie fabryce w Skellefteå na północy Szwecji.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Decydujące znaczenie dla BMW Group miał fakt, że sto procent energii potrzebnej do produkcji ogniw akumulatorowych będzie pozyskiwane przez Northvolt lokalnie w północnej Szwecji i wyłącznie z energii wiatrowej i wodnej.

BMW Group i Northvolt będą wspólnie pozyskiwać kobalt i lit — jako kluczowe surowce do produkcji ogniw — z kopalń, które spełniają wysokie standardy obu firm, dotyczące zrównoważonego rozwoju. Zapewnia to pełną przejrzystość pochodzenia surowców. Bezwzględnym priorytetem jest przestrzeganie norm środowiskowych, poszanowanie praw człowieka i zmniejszenie śladu węglowego.

Obie firmy dążą do realizacji celu, jakim jest zrównoważony łańcuch dostaw ogniw akumulatorowych w Europie poprzez wspólne konsorcjum technologiczne. Projekt ogniw nadających się do recyklingu jest przedmiotem uwagi w całym procesie tworzenia produktu. W obliczu znacznego wzrostu zapotrzebowania na ogniwa sposobem zamykania pętli obiegu surowców będzie recykling komponentów po zakończeniu ich cyklu życia i intensywne ponowne wykorzystywanie pozyskiwanych w ten sposób surowców.

Produkcja akumulatorów wysokonapięciowych przyciąga zainteresowanie ekologów, ponieważ nawet 40 proc. emisji, za którą są odpowiedzialne w pełni elektryczne pojazdy, pochodzi z samej produkcji ogniw. BMW Group uzgodniła z CATL, Samsung SDI i Northvolt, że przy wytwarzaniu ogniw piątej generacji będą oni wykorzystywać wyłącznie energię ze źródeł ekologicznych.

Niemiecki producent samochodów produkuje akumulatory we własnych zakładach w Dingolfing (Niemcy) i Spartanburgu (USA) oraz w zakładzie BBA w Shenyang (Chiny). BMW Group wytwarza również akumulatory w Tajlandii, współpracując z Dräxlmaier Group. Do 2023 r. firma planuje mieć aż 25 zelektryfikowanych modeli (hybrydy, hybrydowe plug- in i elektryczne) w swoim portfolio.