Rok 2014 to potwierdzenie, że BMW Group w Polsce proponuje nabywcom samochodów klasy premium wszystko, czego mogliby oczekiwać: rozbudowaną ofertę modeli, unikatowe auta otwierające nowe segmenty oraz wywołujące emocje innowacje.
W ub. roku na rynek trafiło 16 nowych i uaktualnionych BMW i MINI, tym samym młoda gama modelowa odpowiada na odmienne potrzeby kierowców.
Zobacz także:
Ubiegły rok przyniósł BMW wzrost sprzedaży o 23 proc. Najpopularniejszymi modelami w portfolio marki okazały się BMW X5 (1404 zarejestrowane samochody) oraz BMW X3 (1398 rejestracji). Tym samym BMW zajmuje pozycję lidera w segmentach. Na trzecim miejscu uplasowały się, cieszące się niezmiennym zainteresowaniem, limuzyny klasy executive BMW serii 5 z liczbą 1096 rejestracji.
Do wyników marki przyczyniły się także wprowadzone na rynek nowości. Ofertę popularnych pojazdów segmentu SAV (Sports Activity Vehicles) poszerzono o model BMW X4, który od chwili swojej premiery w połowie roku trafił do 361 kierowców. Seria 4 osiągnęła imponujący wynik 436 rejestracji (w porównaniu z 90 w 2013 roku).
Submarka BMW i zanotowała na polskim rynku wynik lepszy od spodziewanego. 42 zarejestrowane BMW i3 to dowód, że ta innowacyjna koncepcja samochodu elektrycznego może być bardzo wygodnym i oszczędnym rozwiązaniem dla kierowców poruszających się po mieście. Wynik zyskuje na znaczeniu w porównaniu do wielkości rynku aut elektrycznych, który w 2014 roku wyniósł 81 sztuk.
2014 okazał się dobry także dla najmocniejszej na świecie litery M: odnotowała wzrost rejestracji aż o 53 proc. (do 46 sztuk). Gama modelowa tej serii została ponadto poszerzona o nowe M3 i M4. Polscy klienci docenili również wersje M Performance standardowych samochodów. Popyt na te warianty wzrósł prawie o 60 proc. do 186 samochodów.
Inteligentny napęd na cztery koła xDrive\ został wybrany przez 77 proc. nabywców aut BMW. Z kolei funkcje BMW ConnectedDrive były zamawiane w 58 proc. nowych aut.
Projekty BMW spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem: wystawę kolekcji BMW Art Cars odwiedziło około 25 tys. osób, zaś publiczność dorocznego koncertu BMW Jazz Club, którego gwiazdą był Tomasz Stańko, wypełniła widownię Teatru Wielkiego. Marka BMW i3 była zaś patronem wprowadzenia do Polski modnego trendu „urban farming“.
Nowe MINI
Dzięki wejściu na rynek nowej generacji podstawowego modelu MINI, a później jego pięciodrzwiowej wersji, marka MINI zamknęła rok wynikiem 901 zarejestrowanych aut (wzrost o 15 proc.). Najpopularniejszym modelem był Countryman z 499 nowymi autami na polskich drogach. W 2015 zaplanowana jest premiera nowego MINI Clubmana. W nadchodzących miesiącach MINI będzie integrować swoich fanów, m.in. w nowej restauracji Aioli inspired by MINI przy Placu Konstytucji w Warszawie.
Motocykle
BMW wzmocniło swoją pozycję także w segmencie motocykli. BMW Motorrad zamknął 2014 rok z liczbą 982 motocykli, a więc wzrostem o 29 proc. Marka zdobyła 23,5 proc. udziału w rynku motocykli z silnikami o pojemności ponad 500 cm3, zaś dziewięć maszyn BMW znalazło się na liście najlepiej sprzedających się motocykli w Polsce. W 2015 roku BMW Motorrad planuje wprowadzić na rynek pięć nowych modeli.
Zintegrowana sieć
W skład grupy, obok BMW Group Polska, wchodzą również BMW Financial Services, Alphabet oraz sieć dealerska.
W drugim roku swojej działalności BMW Financial Services ubezpieczyło połowę i sfinansowało zakup ponad jednej trzeciej sprzedanych samochodów BMW i MINI. Spółka kładzie nacisk na rozwój produktów adresowanych do sektora MŚP – głównie BMW Comfort Lease oraz MINI Comfort Lease.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników. Udało się nam zbudować trwałe relacje z klientami i wesprzeć rozwój BMW Group w Polsce. W 2015 roku planujemy dalej rozwijać zarówno nasze produkty finansowe przeznaczone dla klientów indywidualnych, jak i narzędzia ubezpieczeniowe – powiedział Ireneusz Nogalski, Prezes BMW Financial Services Polska.
– Kluczem do naszego sukcesu jest fakt, że BMW Group wyznacza nowe trendy z myślą o przyszłym sukcesie. Budujemy naszą przyszłość w oparciu o tak przełomowe technologie jak BMW i, a także stały rozwój samochodów z napędem tradycyjnym. W tym roku planujemy wprowadzić do sprzedaży 15 nowych modeli i jesteśmy przekonani, że będziemy się rozwijać z rozpędem, którego nabraliśmy na przestrzeni ostatnich lat – powiedział Paul de Courtois, Dyrektor Generalny BMW Group Polska.
W 2015 roku polscy klienci mogą spodziewać się wielu nowości, w tym odświeżonej serii 1k, a także luksusowych, sportowych modeli BMW serii 6 Coupe, Cabrio i GranCoupe. BMW X5 pojawi się w wersji hybrydowej typu plug-in, zaś rodzina M zostanie rozszerzona o nowe modele X5 M, X6 M oraz wersję M serii 6. 2015 będzie także pierwszym pełnym rokiem sprzedaży popularnego w Polsce modelu BMW X6, którego premiera odbyła się pod koniec ubiegłego roku. Wiosną zadebiutuje potężne MINI John Cooper Works, a jeszcze w tym roku nowe MINI Clubman.
Rejestracje BMW Group Polska w roku 2014
* BMW – 7715 szt. (wzrost 23 proc.)
* MINI – 901 szt. (wzrost 15 proc.)
* BMW Motorrad 982 szt. ( wzrost 29 proc.)
* BMW Group Polska 9 598 szt. (2013 – 7 809) szt.