BMW: SILNIK MODELU i8 WYGRYWA W ŚWIATOWYM KONKURSIE

bmw-i8-s1

Po zeszłorocznej wygranej w klasyfikacji ogólnej oraz w dwóch klasach, napęd BMW i8 także w tym roku został zwycięzcą konkursu „International Engine of the Year Award” w kategorii pojemnościowej od 1,4 do 1,8 litra.

To kolejny dowód na skuteczność pakietu technologicznego EfficientDynamics. Od 2007 roku umożliwia systematyczne obniżanie zużycia paliwa i emisji spalin.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Nagroda „International Engine of the Year Award” przyznawana jest od 1999 roku. W tym czasie silniki stworzone dla różnych modeli marek BMW Group zdobyły łącznie 67 pierwszych nagród w poszczególnych klasach i w klasyfikacji ogólnej. Tytuł najlepszego silnika w licznych kategoriach przyznawany jest przez jury złożone z ekspertów. Laureatom wybranym przez jury przyznano nagrody w ramach targów „Engine Expo” w Stuttgarcie.

bmw-i8-s2

Hybrydowy napęd plug-in w BMW i8 łączy osiągi samochodu sportowego ze zużyciem paliwa samochodu subkompaktowego. Trzycylindrowy silnik spalinowy oferuje moc 170 kW / 231 KM i napędza koła tylne. Silnik elektryczny o mocy 96 kW / 131 KM pobiera energię z akumulatora litowo- jonowego ładowanego ze zwykłego gniazdka elektrycznego i przenosi moc na oś przednią.

Ten specyficzny dla konkretnego modelu, stworzony przez BMW Group, hybrydowy napęd plug-in umożliwia zarówno jazdę czysto elektryczną o zasięgu do 27 km w cyklu pomiarowym UE oraz prędkość maksymalną wynoszącą 120 km/h, jak i jazdę z napędem na cztery koła z potężnym przyspieszeniem i dynamicznym rozkładem siły napędowej przy sportowym pokonywaniu zakrętów.

Mocniejszy silnik napędza koła tylne i w połączeniu z elektryczną funkcją boost napędu hybrydowego zapewnia osiągi. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 4,4 sek. Średnie zużycie paliwa BMW i8 uzyskane w cyklu pomiarowym UE kształtuje się na poziomie 2,1 l/100 km plus 11,9 kWh energii elektrycznej, a emisja CO2 wynosi 49 g/km.

bmw-i8-s3