BMW Group zamierza do końca bieżącego roku wprowadzić na rynek nowe iX3. Pod koniec lata chińska spółka joint venture BMW Brilliance Automotive (BBA) rozpocznie seryjną produkcję modelu.
W zakładzie BBA Dadong wyprodukowany zostanie pierwszy SAV marki z napędem elektrycznym na rynek globalny.
Zobacz także:
Testy niezbędne do homologacji iX3 zostały już pomyślnie zakończone, a wyniki przedłożone organom regulacyjnym na głównych rynkach motoryzacyjnych. Równolegle zintensyfikowano przygotowania do produkcji w Shenyang. BBA buduje egzemplarze przedprodukcyjne w zakładzie Dadong w Shenyang już od połowy ubiegłego roku.
Niedawno z linii montażowej zjechał dwusetny pojazd przedprodukcyjny i rozpoczęły się jazdy testowe na chińskich drogach, umożliwiając inżynierom i projektantom dokonanie ostatecznych poprawek.
Wraz z iX3 Grupa rozszerza swoje portfolio o kolejny pojazd elektryczny. Nowy model bazuje na popularnym na X3. To pierwszy model marki dostępny zarówno z konwencjonalnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, hybrydowym systemem plug-in, jak i z całkowicie elektrycznym układem napędowym.
Dzięki strategii Power of Choice firma może odpowiadać na różne potrzeby i preferencje użytkownikom na całym świecie i jak najskuteczniej przyczyniać się do zmniejszania globalnych emisji CO2.
iX3 jest wyposażone w technologię eDrive piątej generacji. Jednostka napędowa obejmująca silnik elektryczny, energoelektronikę i skrzynię biegów jest w wysokim stopniu zintegrowana w obrębie obudowy centralnej. W procesie produkcji elektrycznych motorów nie są wykorzystywane metale ziem rzadkich, dlatego BMW nie jest uzależniona od ich dostępności.
Układ napędowy obejmuje nowe, jeszcze mocniejsze akumulatory wysokonapięciowe. Skalowalna, modułowa konstrukcja umożliwia ich elastyczne wykorzystywanie w pojazdach o różnej architekturze i w różnych zakładach produkcyjnych. Dzięki zasięgowi około 440 km w cyklu pomiarowym WLTP, iX3 toruje drogę dla technologii, która od 2021 roku będzie wykorzystywana także w modelach i4 i iNEXT.