Pod nową marką „ReachNow” BMW Group wprowadza w Seatle (USA) udoskonaloną ofertę carsharingową. Program opary jest na sprawdzonym w Europie modelu biznesowym znanym pod nazwą „DriveNow”.
Stany Zjednoczone są dla grupy na razie rynkiem pilotażowym dla dalszego rozwoju ekologicznej mobilności w miastach.
Zobacz także:
ReachNow startuje w Seattle z 370 samochodami marki BMW i MINI. 20 procent całej floty stanowią samochody elektryczne BMW i3. Oprócz Seattle ReachNow ma wystartować również w innych miastach Stanów Zjednoczonych. Krok ten jest elementem strategii Number One > Next przedstawionej przed trzema tygodniami przez Haralda Krügera, Prezesa Zarządu BMW AG.
– Żyjemy w ciekawych czasach rozwoju przemysłu motoryzacyjnego. Nasi klienci oczekują nieskomplikowanych i szybkich rozwiązań w zakresie indywidualnej mobilności, przede wszystkim w aglomeracjach miejskich. Dlatego uzupełniamy nasz model o dodatkowe usługi, które ułatwiają mobilność. Cieszę się, że wraz z utworzeniem marki ReachNow możemy zaoferować w Seattle „OnDemand mobility” – mobilność na zawołanie – z jednego źródła. Opierając się na naszym modelu biznesowym DriveNow, który odniósł sukces w Europie, idziemy w USA o jeden poziom wyżej. Seattle to idealne miejsce na start tej nowej usługi – mówił Peter Schwarzenbauer, Członek Zarządu BMW AG odpowiedzialny za MINI, BMW Motorrad, Rolls- Royce, After Sales i usługi mobilnościowe na prezentacji ReachNow w Seattle.
Jeszcze w roku 2016 ReachNow ma umożliwić klientom w USA korzystanie z nowych usług:
– dostawy (żądany samochód dostarczany jest do klienta);
– użytkowanie długoterminowe (wynajem samochodu ReachNow nie na jeden krótki przejazd, lecz spontanicznie na dłuższą podróż obejmującą kilka dni);
– CarSharing dla zamkniętych grup użytkowników (wyłącznie dla określonych firm lub osiedli mieszkaniowych i stacjonowana na ich terenie);
– wynajem własnego samochodu poprzez ReachNow (możliwość wynajmu swojego prywatnego BMW i3 lub MINI za pośrednictwem ReachNow);
– usługa szoferska – wynajem samochodu z kierowcą.
Nowi użytkownicy mogą w ciągu kilku minut za pomocą smartfonu z kamerą zarejestrować się w ReachNow, zweryfikować swoje prawo jazdy oraz wpisać swoją kartę kredytową. Wizyta w punkcie wynajmu w celu identyfikacji jest zbędna. Partnerem ReachNow w USA jest RideCell – będzie on odpowiedzialny za platformę IT oraz wszystkie interfejsy klienta przez które odbywać się będą rezerwacje i rozliczenia.
Podobnie jak DriveNow w Europie, ReachNow działa na tzw. zasadzie „free floating” z samochodami rozproszonymi na powierzchni całego miasta, a nie w oparciu o punkty odbioru i zwrotu. Użytkownicy mogą w odpowiedniej aplikacji na smartfony sprawdzać lokalizację dostępnych pojazdów, rezerwować pojazd, nawigować do niego oraz otwierać i prowadzić samochód bez użycia kluczyka. Rozliczenie odbywa się za minutę. Po użyciu samochód można odstawić na terenie całego miasta.
Za wszystkie modele pojazdów za przejechaną minutę naliczane jest 0,49 USD, przerwa w jeździe (parkowanie) kosztuje 0,30 USD za minutę. Flota pojazdów obejmuje BMW i3 z napędem elektrycznym oraz BMW 328i i MINI Cooper. Jednorazowa opłata rejestracyjna wynosi 29 USD. Na starcie ReachNow dostępna będzie oferta promocyjna.