BMW przygotowuje do wprowadzenia na rynek nowego modelu serii 8. Między Las Vegas a Doliną Śmierci w USA trwają już jazdy testowe, rozpoczęła się także decydująca faza prac nad nowym Cabrio.
Wyniki testów w gorącym klimacie na zachodzie Stanów Zjednoczonych dostarczają ważnych informacji na temat niezawodności działania elementów mechanicznych i elektronicznych w ekstremalnych warunkach pogodowych.
Zobacz także:
Temperatury przekraczające 50°C, ekstremalny kurz na skraju pustyni, jazda w trybie stop- and- go przez Las Vegas, żwirowe odcinki w okolicy Mount Whitney i długodystansowe przejazdy między Pacyfikiem i Górami Skalistymi to elementy wymagającego programu testowego, jaki nowe BMW ma do przebycia w drodze do dojrzałości seryjnej.
Dolina Śmierci to z pewnością nie są warunki pogodowe dla kabrioletu. Upał i ekstremalnie niska wilgotność powietrza w parku narodowym na pustyni Mojave tworzą jednak idealne warunki do szczególnego rodzaju testów.
Wewnątrz prototypu, który wcześniej przez wiele godzin stał w pełnym słońcu, inżynierowie sprawdzają elektronikę pokładową, system hi-fi, czujniki i kamery układów asystujących kierowcy, wyświetlacze nowego systemu operacyjnego BMW 7.0, funkcje łączności, regulację foteli oraz klimatyzację automatyczną. Dodatkowym wyzwaniem dla elektroniki zakamuflowanego samochodu jest podróż do zapory Hoovera.
Bardzo silne fale elektromagnetyczne z zainstalowanych tam turbin elektrowni wodnych stanowią ostateczny miernik odporności układów elektronicznych na zakłócenia zewnętrzne.
Ponadto na drogach przez step i legendarną Dolinę Śmierci testowana jest pyłoszczelność wielowarstwowego miękkiego dachu i mechanizmu dachowego. Warunki, z jakimi zmagają się zarówno kierowcy testowi, jak i samochody, mają dać w rezultacie nowa jakość podróżowania pod gołym niebem.
Nowy model łączy elegancję, ekskluzywność i indywidualność z najnowocześniejszymi funkcjami wyposażenia w zakresie wspomagania kierowcy, obsługi i łączności sieciowej. Połączone jest to z osiągami, które zapewnia układ napędowy.
Testy w gorącym klimacie mają podobne znaczenie dla przygotowań nowej serii 8 Cabrio do produkcji seryjnej, co program w Zimowym Centrum Testowym w Arjeplog w Szwecji, jak również intensywne jazdy w bazie testowej Grupy w Miramas w południowej Francji i na torze Nürburgring.