W Łazienkach Królewskich w Warszawie odbyła się polska premiera nowego BMW serii 7. Z zewnątrz model nie zmienił się bardzo w stosunku do poprzednika, wewnątrz – w kokpicie, w zawieszeniu i pod maską – nowości jest bardzo wiele.
Nowe BMW serii 7, limuzyna w segmencie pojazdów luksusowych, to flagowy model marki: sportowa elegancja, doskonałe technologie napędowe, wreszcie – luksusowy komfort. Samochód podkreśla swoją pozycję poprzez znaczące udoskonalenie wyposażenia: nowe reflektory diodowe, atrakcyjniejsze i lepiej wyciszone wnętrze, odczuwalnie większy komfort jazdy, kompletna oferta wyposażenia dodatkowego oraz najnowocześniejsze technologie bezpieczeństwa gwarantują najwyższy standard podróżowania.
Szereg nowych lub zoptymalizowanych wariantów napędu, wśród nich najmocniejszy sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny na świecie oraz jednostka BMW ActiveHybrid 7 drugiej generacji, wyznaczają standardy w zakresie mocy i wydajności.
Nadwozie
Dynamiczne linie i harmonijne proporcje nadal określają sportowo- elegancką sylwetkę BMW serii 7 Limuzyna. Najbardziej zauważalnym elementem nowego modelu są diodowe reflektory główne z typowymi dla tej marki pierścieniami świetlnymi i elegancką listwą akcentową. Dzięki nim nowy model może pochwalić się niepowtarzalnym wyglądem także w nocy.
Pojazd wyróżnia ponadto zmodyfikowana atrapa chłodnicy BMW z dziewięcioma, a nie jak poprzednio dwunastoma, listwami grilla oraz zmieniony pas przedni. Patrząc z boku, można zauważyć takie nowe cechy charakterystyczne, jak kierunkowskazy wbudowane w dolną część lusterka zewnętrznego. Wyraźnie zarysowany tył pojazdu zdobi filigranowy chromowany pasek łączący płaskie lampy tylne w zderzaku tylnym.
Wnętrze
Wnętrze BMW serii 7 Limuzyna charakteryzuje doskonałe wzornictwo, najlepsze materiały, rzemieślnicza precyzja wykonania i najwyższa funkcjonalność. Kierowca i pasażer zajmują miejsca w nowo zaprojektowanych skórzanych fotelach oferujących optymalne podparcie boczne i maksymalny komfort na długich trasach. Także pasażerowie z tyłu podróżują nadzwyczaj wygodnie i są optymalnie zabezpieczeni przed hałasem.
Na życzenie również z tyłu dostępne są pojedyncze fotele, które można dostosować do indywidualnych potrzeb. Na długich trasach rozrywki dostarcza opcjonalny system Rear Seat Entertainment z nowym płaskoekranowym monitorem o przekątnej 9,2 cala. Idealny dźwięk gwarantuje nowy system Bang & Olufsen High End Surround Sound o mocy 1200 W wyposażony w 16 głośników, w tym w podświetlany głośnik centralny, który chowa się niemal całkowicie w podstawie deski rozdzielczej.
W nowym BMW serii 7 wielofunkcyjny wyświetlacz wskaźników za kierownicą można po raz pierwszy dostosować do potrzeb kierowcy. Rozszerzona technologia Black Panel otwiera zupełnie nowe możliwości wyświetlania na ekranie o przekątnej 10,25 cala. W zależności od trybu jazdy przyrządy są zróżnicowane pod względem kolorystycznym i graficznym i dostarczają indywidualnych informacji, takich jak np. wskazania stanu i funkcji. Także centralny monitor pokładowy na środku deski rozdzielczej został zoptymalizowany wizualnie i technicznie – teraz pracuje z wysoką rozdzielczością umożliwiającą wyświetlanie obrazu 3D.
Napęd i układ jezdny
W roku 2012 nowe BMW serii 7 Limuzyna debiutuje z nowymi i gruntownie zmodyfikowanymi jednostkami napędowymi, które wyróżniają się wysoką wydajnością i niską emisją spalin, a swoją moc przenoszą na koła napędowe za pośrednictwem inteligentnej ośmiostopniowej skrzyni automatycznej.
Rozwiązania takie jak funkcja Auto Start Stop, odzysk energii hamowania oraz przełącznik właściwości jezdnych drugiej generacji z trybem ECO PRO i funkcją swobodnego „żeglowania” niosą dodatkowy potencjał oszczędności.
Oprócz flagowego modelu BMW 760i z dwunastocylindrową jednostką napędową w BMW 740i oferowany jest nowy sześciocylindrowy silnik rzędowy, a w BMW 750i zmodyfikowany silnik benzynowy V8. Również sześciocylindrowe silniki wysokoprężne w BMW 730d i BMW 740d odznaczają się większą mocą i niższym zużyciem paliwa.
Premierę świętuje nowe BMW 750d xDrive, w którym mieliśmy okazję siedzieć. Pod jego maską pracuje nowy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny TwinPower Turbo – najmocniejszy diesel w swojej klasie. Jego pojemność to 2993 ccm, moc – 280/381 Kw/KM przy 4400 obr./min., maksymalny moment obrotowy – 740 Nm przy 2000 obr./min., przyspieszenie od 0 do 100 km/godz. – 4,9 sek., prędkość maksymalna – 250 km/godz. Auto posiada funkcję Auto Start Stop, tryb ECO PRO, odzysk energii hamowania, „żeglowanie” na biegu jałowym, pompę wspomagania kierownicy Varioserv, inteligentną lekką konstrukcję, sterowanie klapami powietrza, sterowaną w zależności od zapotrzebowania pompę paliwową, sterowaną w zależności od zapotrzebowania przekładnię główną ze zoptymalizowanym zarządzaniem ciepłem, opony o niższych oporach toczenia, odłączaną sprężarkę klimatyzacji, opcjonalny układ Dynamic Drive ze sterowaniem pompy w zależności od zapotrzebowania. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi (wg. producenta) 6,4 l/100 km.
Ponadto na starcie pojawia się także druga generacja BMW ActiveHybrid 7 z nowym rzędowym silnikiem sześciocylindrowym i znacznie zredukowaną emisją spalin.
Liczne rozwiązania w zakresie układu jezdnego zapewniają w BMW serii 7 Limuzyna jeszcze większy komfort jazdy. Wyposażenie standardowe obejmuje nie tylko zoptymalizowany układ jezdny z nowymi elementami gumowymi i amortyzatorami oraz z pneumatycznym zawieszeniem tylnej osi z regulacją wysokości, ale i elektromechaniczny układ kierowniczy. Najnowocześniejsze elektroniczne systemy regulacji wraz z nową konfiguracją oprogramowania pozytywnie wpływają na wygodę podróżowania BMW serii 7 Limuzyna i gwarantują, że nowa charakterystyka dynamiki jazdy i komfortu dostarczy wszystkim pasażerom jeszcze więcej radości z jazdy.
Bezpieczeństwo
We wspomnianym modelu BMW 750d xDrive, w wyposażeniu dodatkowym znajdują się: reflektory adaptacyjne ze światłami zakrętowymi, diodowy asystent świateł drogowych, Park Distance Control, kamera boczna, kamera górna, kamera cofania, asystent parkowania BMW, BMW Night Vision z rozpoznawaniem osób + Dynamic Light Spots, wyświetlacz Head Up, ACC Premium z funkcją Stop & Go i asystentem hamowania awaryjnego, ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, Speed Limit Info, pakiet ActiveProtection z rozpoznawaniem oznak zmęczenia, automatyczne/rozszerzone wzywanie pomocy.
CENY
Ceny przedłużonego BMW 750d xDrive, z którym mieliśmy okazję zapoznać się, zaczynają się od ok. 650 tysięcy złotych (wersji normalnej od 444 410 zł). Z maksymalnym wyposażeniem (wszystkie możliwe opcje) cena wzrasta do 860 złotych. Wyższa cena zakupu może być jedynie w przypadku indywidualnej personalizacji samochodu…
Cennik zamieszczamy w galerii poniżej.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.