BMW i3 stało się symbolem elektromobilności marki. Od wejścia na rynek jest najlepiej sprzedającym się „elektrykiem” w segmencie samochodów kompaktowych premium.
Do tej pory na całym świecie nabywców znalazło ponad 165 tysięcy egzemplarzy modelu.
Zobacz relacje:
i3 wprowadzone zostało na rynek w 2013 r. BMW Group będzie nadal rozwijać ten samochód i obecnie planuje przedłużenie jego produkcji do 2024 r.
Użytkownicy, którzy nabyli swoje BMW i3 krótko po rozpoczęciu sprzedaży i od tego czasu poddali zarówno samochód, jak i jego oryginalny akumulator prawdziwym testom wytrzymałościowym, korzystają z ekologicznej mobilności nie tylko do codziennych dojazdów do pracy, ale też regularnie na dłuższych dystansach.
Analiza przeprowadzona przez niemiecki automobilklub ADAC wykazała, że za samochodem elektrycznym przemawiają zarówno aspekty ekologiczne, jak i ekonomiczne. Po porównaniu wszystkich kosztów i3 było o około 20 procent tańsze niż porównywalny pod względem wielkości i osiągów model marki z napędem spalinowym. Oprócz niższych kosztów energii i wysokiego utrzymania wartości to zasługa również niższych wydatków eksploatacyjnych.
Wymiana oleju czy uszkodzenia układu wydechowego są dla kierowcy BMW i3 reliktami przeszłości. Hamowanie odbywa się najczęściej za pośrednictwem rekuperacji. Helmut Neumann przejechał swoim BMW i3 na pierwszych klockach i tarczach hamulcowych aż ponad 277 tys. km!
Życie pokazało, że zasięg uzyskiwany na oryginalnym akumulatorze nawet przy dużych przebiegach zmniejsza się jedynie w nieznacznym stopniu. Do tej pory nie trzeba było wymieniać żadnego akumulatora w BMW i3 z powodu przedwczesnego zestarzenia się. Grupa wydłużyła teraz gwarancję na akumulatory w nowych autach w Europie – maksymalny przebieg w ośmioletnim okresie został zwiększony do 160 tys. km.
BMW Group opracowała także rozwiązania w zakresie wtórnego wykorzystania akumulatorów, które nie nadają się już do wymagających zastosowań w samochodach. Mogą nadal służyć jako stacjonarne zasobniki energii. Akumulatory wysokonapięciowe pochodzące z pojazdów, są wykorzystywane na przykład w zakładach BMW w Lipsku do magazynowania wyprodukowanej tam ekologicznej energii z turbin wiatrowych.
Najnowsza generacja akumulatorów (120 Ah), których pojemność energetyczna brutto wynosi teraz 42,2 kWh, pozwoliła zwiększyć zasięg z 285 do 310 km w cyklu testowym WLTP i do 260 km w codziennej eksploatacji. Stanowi to wzrost o około 50 procent w porównaniu z i3 z akumulatorem pierwszej generacji.