BMW: OSTATNIE JAZDY TESTOWE NOWEGO 128ti NA TORZE

Nowy model BMW 128ti przechodzi ostatnie testy czyli jazdy konfiguracyjne na pagórkowatych drogach regionu Eifel wokół Pętli Północnej toru Nürburgring.

Samochód zobaczyć można także na najbardziej wymagającym torze wyścigowym świata.


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Szczególną uwagę inżynierowie poświęcają dynamicznym właściwościom jezdnym nowej wersji BMW serii 1. Nowe auto trafi na rynek w listopadzie.

BMW 128ti z napędem przednim plasuje się tuż za topowym modelem serii, czyli M135i xDrive, wykorzystując także nowo opracowany silnik o pojemności 2,0 litra. Czterocylindrowy motor z technologią BMW TwinPower Turbo dostarcza moc 195 kW (265 KM), umożliwiając sportowe osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 6,1 sek.

Oprócz licznych cech odróżniających 128ti na zewnątrz i wewnątrz, również cały układ jezdny i kierowniczy zostały specjalnie dostrojone, aby zapewnić sportową i zorientowaną na kierowcę dynamikę jazdy. Kompaktowy sportowiec adresowany jest szczególnie do młodej grupy docelowej.

Nowe BMW jest standardowo wyposażone w 8-stopniową sportową skrzynię Steptronic oraz blokadę mechanizmu różnicowego Torsen zapewniającą lepszą trakcję na przedniej osi.

Wyposażone jest w specjalnie dostrojony sportowy układ jezdny M obniżony o 10 mm oraz układ Performance Control, który został specjalnie dostosowany pod kątem większej zwinności.

Dostrojony układ kierowniczy zapewnia precyzyjne reakcje. Ponadto auto jest o około 80 kg lżejsze od M135i xDrive z napędem na cztery koła, od którego przejmuje mocno naprężone łożyska stabilizatorów i stabilizatory.

Oferowane na życzenie bez dopłaty są sportowe opony. Zgodne ze sportowymi osiągami samochodu hamowanie zapewniają przejęte od topowego modelu standardowe sportowe hamulce M.