BMW Motorrad pracuje nad jednośladami, które pozwolą zaspokoić potrzeby indywidualnych klientów. W ramach tych działań dział rozszerzył swoją działalność o program “Urban Mobility”, w ramach którego w roku 2011 zaprezentowano dwa seryjnie produkowane maksiskutery C 600 Sport oraz C 650 GT.
BMW Motorrad planuje w najbliższej przyszłości wprowadzać na rynek kolejne jednoślady klasy premium. W czasie Dni Innowacji 2011 zaprezentowano wynik pierwszego etapu tych prac – koncepcyjny pojazd E─Scooter. Do niedawna skutery z napędem całkowicie elektrycznym ze względu na swoje ograniczone osiągi i mały zasięg nadawały się niemal wyłącznie do poruszania się w centrach miast na niewielkich dystansach. Zastosowanie przez BMW przyjaznych środowisku, ale bardziej zaawansowanych rozwiązań technicznych sprawiło, że w koncepcyjnym BMW E─Scooter ograniczenia co do zasięgu stały się znacznie mniej dolegliwe
Niewiele później, jako efekt drugiego etapu prac, na targach IAA we Frankfurcie BMW Motorrad mogło zaprezentować studium projektowe elektrycznego skutera pod nazwą BMW Concept e. Była to przyciągająca wzrok wizja skutera z całkowicie elektrycznym napędem.
Owocem trzeciego etapu prac jest właśnie zaprezentowany przez BMW Motorrad pojazd „C evolution”, który jest przedprodukcyjnym prototypem elektrycznego skutera, jaki może już wkrótce pojawić się w sprzedaży. Jako pojazd przeznaczony do podróży z przedmieść do centrów miast, na tym etapie prac musiał on spełniać dwa szczególnie istotne wymagania: osiągi powinny być bliskie możliwościom dużego skutera z napędem spalinowym, a zasięg musiał być zadowalający w warunkach realnej eksploatacji.
Opracowując pięć funkcjonalnych skuterów ” C evolution “, BMW Motorrad zdobyło nowe doświadczenia w dziedzinie budowy elektrycznych jednośladów. W pilotażowej fazie popularyzowania elektrycznych jednośladów są one eksploatowane w realnych warunkach i w na obszarach, które odpowiadają środowisku, w jakim będą jeździć seryjnie produkowane pojazdy. Celem tej akcji jest również doprowadzenie do rozwoju infrastruktury obejmującej wypożyczalnie elektrycznych pojazdów i organizacje zajmujące się wspólnym ich użytkowaniem.
Nowy pojazd w skrócie:
– innowacyjny elektryczny układ napędowy z przeniesieniem napędu we wnętrzu wahacza tylnego koła, z silnikiem elektrycznym chłodzonym cieczą, paskiem zębatym i przekładnią planetarną;
– moc ciągła 11 kW (według wymagań homologacyjnych ECE R85) oraz moc chwilowa 35 kW;
– prędkość maksymalna 120 km/h;
– duży zasięg – do 100 kilometrów, co wynika z odpowiedniej pojemności akumulatorów;
– wysokonapięciowe akumulatory o dużej pojemności (8 kWh) z innowacyjnym chłodzeniem powietrznym;
– inteligentny system odzysku energii kinetycznej w czasie jazdy wybiegiem oraz podczas hamowania;
– krótkie czasy ładowania akumulatorów;
– efekt synergii osiągnięty dzięki doświadczeniom BMW w budowie samochodów elektrycznych i doprowadzenie bezpieczeństwa systemów elektrycznych do standardu obowiązującego w samochodach;
– hybrydowe podwozie zapewniające znakomite prowadzenie się, a to dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości;
– potężne hamulce z systemem ABS;
– lekkie opony Metzeler Feelgreen;
– wielofunkcyjny zestaw wskaźników z wyświetlaczem TFT i światła dzienne w technologii LED;
– innowacyjna koncepcja kolorystyczna i wizualna.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.