BMW: NOWY MODEL SERII 8 – CZTERODRZWIOWE GRAND COUPE

bmw8grcoupe-1

Nowa seria 8 został rozszerza się o kolejną wersję – czterodrzwiowy samochód sportowy. Nowe BMW serii 8 Gran Coupé zapewnia użytkownikom znakomitą dynamikę.

Sportowe osiągi nowego auta idą w parze z funkcjonalnością zarówno w codziennej eksploatacji, jak i na długich trasach.


Zobacz także:

PREMIERY


 

Rozwój z BMW serii 8 Coupé był równoległy z samochodem długodystansowym M8 GTE. Struktura karoserii, technika napędowa i układ jezdny są ukierunkowane na sportową jazdę. Niski środek ciężkości, harmonijny rozkład masy na obie osie, lekka konstrukcja z aluminium, magnezem i tworzywem sztucznym wzmocnionym włóknem węglowym (CFRP), karoseria zoptymalizowana pod względem aerodynamiki – to wszystko służy temu celowi.

bmw8grcoupe-2

Światowa premiera nowego BMW serii 8 Gran Coupé odbędzie się na BMW Group#NextGen w dniach 25 – 27 czerwca w Monachium, Od września 2019 r. planowane jest wprowadzenie na rynek czterech wariantów modelowych:
BMW M850i xDrive Gran Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,0 – 9,9 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 229 – 226 g/km) z silnikiem V8 o mocy 390 kW (530 KM);
BMW 840i Gran Coupé (7,5 – 7,4 l/100 km; 170 – 168 g/km);
BMW 840i xDrive Gran Coupé (7,8 – 7,7 l/100 km; 179 – 176 g/km) z nowym 6-cylindrowym rzędowym silnikiem spalinowym o mocy 250 kW (340 KM);
BMW 840d xDrive Gran Coupé (6,3 – 6,2 l/100 km;166 – 162 g/km) z 6‑cylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 235 kW (320 KM).

Wszystkie silniki spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 6d-TEMP. Przenoszenie siły odbywa się przez 8-stopniową sportową skrzynię Steptronic i inteligentny napęd na cztery koła xDrive lub napęd na tylne koła (840i Gran Coupé).

bmw8grcoupe-3

Auto posiada ekstrawagancki wygląd zewnętrzny w nowej stylistyce marki o precyzyjnych liniach i dużych powierzchniach. Niezależne proporcje, rozstaw osi o 201 mm większy jest niż w serii 8 Coupé, elegancka, a płynna linia dachu z przejściem w tył w kształcie płetwy, dynamicznie wysmuklona sylwetka podkreślają ciekawy wygląd.

Prezencję i sportowy charakter auta podkreśla też potężna partia ramion w obszarze słupków C, wyjątkowo duży rozstaw kół oraz specyficzna dla modelu konstrukcja tyłu, która akcentuje szerokość.

Wyposażenie standardowe z fotelami sportowymi, pełną tapicerką ze skóry Vernasca, łopatkami zmiany biegów na kierownicy, oświetleniem ambientowym oraz deską rozdzielczą i górną częścią boczków drzwi pokrytych skórą Nappa ma zapewniać wygodę. Zewnętrzne siedzenia tylne o charakterze foteli indywidualnych posiadają zintegrowane zagłówki. Trzecie miejsce z tyłu przeznaczone jest dla pasażera podróżującego na krótkich trasach.

Fabian Kirchbauer Photography

Pojazd zapewnia dużą ilość miejsca na nogi na tylnych siedzeniach. Duże otwory drzwiowe z kolei pomagają we wsiadaniu i wysiadaniu. Znacznie więcej jest miejsca w obszarze barków i nad głową na wszystkich fotelach w porównaniu z dwudrzwiowymi modelami serii.

Pokrywa bagażnika jest obsługiwana automatycznie (bezdotykowe otwieranie i zamykanie w wyposażeniu standardowym), a dostęp do kufra jest komfortowy. Pojemność 440 l umożliwia transport trzech toreb golfowych. Dodatkowa przestrzeń uzyskiwana została przez złożenie dzielonego oparcia kanapy tylnej w stosunku 40:20:40.

Szklany dach panoramiczny o powierzchni ok. 1,5 m2 rozciągający się od przedniej do tylnej szyby zapewnia pełną światła atmosferę we wnętrzu. Inne opcje dostępne wyłącznie dla aut czterodrzwiowych to: 4-strefowa klimatyzacja automatyczna, rolety przeciwsłoneczne na tylnych szybach bocznych i szybie tylnej.

Fabian Kirchbauer Photography

Zawieszenie zostało zestrojone precyzyjnie. Adaptacyjny układ jezdny M jest w standardzie, aktywna stabilizacja przechyłów bocznych dostępna opcjonalnie (dla wszystkich wariantów modelowych). M850i xDrive Gran Coupé i 840i Gran Coupé wyposażone są standardowo w sportowy mechanizm różnicowy M, zaś zintegrowany aktywny układ kierowniczy jest w wyposażeniu standardowym modeli z napędem na cztery koła i opcjonalnie w 840i Gran Coupé.

Są wyraźne różnice w konfiguracji trybów przełącznika właściwości jezdnych Comfort i Eco Pro oraz Sport i Sport+. Diodowe reflektory adaptacyjne i diodowe lampy tylne są w wyposażeniu standardowym, natomiast światła laserowe BMW z funkcją Selective Beam o zasięgu do 600 m – w wyposażeniu dodatkowym.

Dostępny jest pakiet sportowy M z charakterystycznymi elementami stylistycznymi i wyposażeniem: bardzo duże wloty powietrza, niezależnie zaprojektowane progi i pas tylny, 19-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich, sportowy układ hamulcowy M, fotele wielofunkcyjne, kierownica skórzana M, podświetlone listwy progowe z logo M. M850i xDrive Gran Coupé dodatkowo nabyć można ze spojlerem przednim, 20-calowymi obręczami kół M ze stopów lekkich i najwyższej jakości ogumieniem, typowym sportowym układem hamulcowym M, ekskluzywnymi elementami zewnętrznymi w kolorze Cerium Grey, listwami ozdobnymi w wersji siatki ze stali szlachetnej i podświetlanymi listwami progowymi ze znaczkiem modelu.

bmw8grcoupe-6

Ponadto dla wszystkich pozostałych wariantów modelowych dostępny jest pakiet sportowy M Technik.

Wyposażenie opcjonalne to m.in.: fotele wielofunkcyjne i fotele sportowe M, tapicerka BMW Individual ze skóry Merino o rozszerzonym zakresie, aktywna wentylacja foteli, automatyczne domykanie drzwi, system Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound, pakiet ogrzewania komfortowego, szklane aplikacje na wybranych elementach obsługi.

Szeroka jest gama systemów wspomagających kierowcę: asystent świateł drogowych, system asystujący kierowcy, w tym ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i pieszymi z miejską funkcją hamowania, ostrzeganie przy zmianie pasa ruch i ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, wskazanie ograniczenia prędkości, ostrzeganie przed ruchem poprzecznym z tyłu i ostrzeganie przed kolizją z tyłu, a także asystent parkowania z asystentem cofania w wyposażeniu standardowym.

bmw8grcoupe-7

Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go, system asystujący kierowcy Professional z asystentem kierowania i prowadzenia po pasie ruchu, asystent utrzymania pasa ruchu z aktywną ochroną przed kolizją boczną, asystent omijania, informacja o odstępie, ostrzeganie przed ruchem poprzecznym, przed pierwszeństwem przejazdu i przed jazdą pod prąd oraz asystent parkowania plus z Surround View, Top View, Panorama View i Remote 3D View to wyposażenie dodatkowe.

Tryby Experience zapewniają dostosowany do indywidualnych potrzeb komfort wnętrza. Digital Key umożliwia dostęp do pojazdu i uruchamianie silnika za pośrednictwem smartfona.

Modele oferowane na początku sprzedaży:

bmw8grcoupe-8

BMW 840i Gran Coupe
6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, pojemność skokowa: 2998 cm3, moc: 250 kW (340 KM) przy 5000 – 6500 obr./min., maks. moment obrotowy: 500 Nm przy 1600 – 4500 obr./min., przyspieszenie (0 – 100 km/h): 5,2 sek., prędkość maksymalna: 250 km/h, zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,5 – 7,4 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 170 – 168 g/km.

BMW 840i xDrive Gran Coupé
6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, BMW xDrive, pojemność skokowa: 2998 cm3, moc: 250 kW (340 KM) przy 5000 – 6500 obr./min., maks. moment obrotowy: 500 Nm przy 1600 – 4500 obr./min., przyspieszenie: 4,9 sek., prędkość: 250 km/h, zużycie paliwa: 7,8 – 7,7 l/100 km, emisja CO2: 179 – 176 g/km.

BMW M850i xDrive Gran Coupé:
Silnik benzynowy V8, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, BMW xDrive, pojemność skokowa: 4395 cm3, moc: 390 kW (530 KM) przy 5500 – 6000 obr./min., maks. moment obrotowy: 750 Nm przy 1800 – 4600 obr./min., przyspieszenie: 3,9 sek., prędkość: 250 km/h, zużycie paliwa: 10,0 – 9,9 l/100 km, emisja CO2: 229 – 226 g/km.

BMW 840d xDrive Gran Coupe
6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, BMW xDrive, pojemność skokowa: 2993 cm3, moc: 235 kW (320 KM) przy 4400 obr./min., maks. moment obrotowy: 680 Nm przy 1750 – 2250 obr./min., przyspieszenie: 5,1 sek., prędkość: 250 km/h, zużycie paliwa: 6,3 – 6,2 l/100 km, emisja CO2: 166 – 162 g/km.