Po debiucie modelu M340i xDrive Limuzyna, firma BMW w w listopadzie br. wprowadzi na rynek nowe, sportowe M340i xDrive Touring.
Auto zapewnia świetne osiągi, ale jednocześnie jest oszczędne – zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 7,6-7,2 l/100 km, a emisja CO2 w cyklu mieszanym: 172‑163 g/km.
Zobacz także:
Napęd nowego M340i xDrive Touring i układ jezdny opracowane w oparciu o wyścigowy know- how BMW M GmbH. Ze sportu czerpano charakterystyczne elementy stylistyczne, ekskluzywne wyposażenie standardowe i kokpit doskonale dostosowany do potrzeb użytkownika.
Zarówno M340i xDrive Limuzyna, jak i M340i xDrive Touring ucieleśniają sportowy charakter, nawiązując jednocześnie do przeszłości. Już pierwsze BMW serii 3 wprowadzone w 1975 r. charakteryzowało się zwinną jazdą. Również model Touring zaprezentowany po raz pierwszy w drugiej generacji prezentował wszechstronność.
Od tamtego czasu mocne silniki (w szczególności sześciocylindrowe motory rzędowe), udoskonalany układ jezdny, a także wprowadzony po raz pierwszy w serii 3 napęd na cztery koła zapewniały świetne osiągi i prowadzenie.
W najnowszej generacji BMW M kładzie jeszcze mocniejszy nacisk na dynamikę jazdy.
Sześciocylindrowy silnik rzędowy o mocy 275 kW (374 KM) z technologią M TwinPower Turbo (moment obrotowy 500 Nm), sportowy mechanizm różnicowy M, sportowy układ jezdny M z adaptacyjnym sportowym układem kierowniczym M oraz specjalne elementy zewnętrzne M o zoptymalizowanej aerodynamice tworzą całość zapewniającą maksymalne osiągi.
Nowe BMW M340i xDrive Limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sek. Nowy model Touring wykonuje sprint do setki w 4,5 sek. Oba auta są więc o pół sekundy szybsze niż najmocniejsze wersje BMW serii 3 poprzedniej generacji.
Pracy silnika towarzyszy charakterystyczny dźwięk dodatkowo wzmacniany przez oferowany standardowo sportowy układ wydechowy M. Szczególnie w trybach Sport i Sport+ włączanych przełącznikiem wydechech z regulowanymi przepustnicami generuje wyraziste brzmienie.
Inteligentny napęd na cztery koła z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym w skrzyni rozdzielczej zapewnia w pełni adaptacyjny rozdział napędu na przednią i tylną oś. Układ BMW xDrive powiązany z systemem DSC (Dynamic Stability Control) w ułamkach sekundy precyzyjnie reaguje na zmieniające się sytuacje na drodze, zapewniając maksymalną trakcję.
Opcjonalnie oferowany jest adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami. Dostosowują się one adaptacyjnie do właściwości nawierzchni oraz stylu jazdy kierowcy. Charakterystykę zawieszenia (Sport, Sport+, Comfort, Eco Pro) można zmieniać przełącznikiem właściwości jezdnych.
Oferowane standardowo sportowe hamulce M zapewniają doskonałe parametry hamowania i charakteryzują się bardzo sportowym zestrojeniem z krótkim skokiem pedału i wyraźnym oporem. Z przodu są czterotłoczkowe zaciski i tarcze 348 mm , z tyłu jednotłoczkowe zaciski pływające i tarcze 345 mm. Z przodu montowane są opony w rozmiarze 225/45 R 18, a z tyłu w rozmiarze 255/40 R 18.
Standardowe wyposażenie obejmuje 3-strefową automatyczna klimatyzację, system Park Distance Control z czujnikami z przodu i z tyłu, BMW Live Cockpit Plus z systemem nawigacyjnym i 8,8-calowym monitorem pokładowym oraz pakiet Connected Plus z funkcją Real Time Traffic Information.