W marcu przyszłego roku w salonach BMW na całym świecie ma zadebiutować nowa seria 4 Cabrio. To kabriolet z czterema miejscami.
Auto posiadać będzie miękki dach oraz znacznie lepsze osiągi w porównaniu z poprzednim modelem.
Zobacz relacje:
W ofercie znajdzie się najmocniejsza wersja – M 440i xDrive Cabrio, której zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 7,4 – 6,9 l/100 km, a emisja CO2: 169 – 159 g/km. Nowe auto jest wyposażone w 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy o mocy 275 kW (374 KM). Na początku sprzedaży w ofercie znajdą się również dwa czterocylindrowe silniki benzynowe i jeden czterocylindrowy silnik wysokoprężny.
W 2021 r. przybędą dodatkowo dwa rzędowe sześciocylindrowe silniki wysokoprężne.
Stylistyka karoserii jest oparta na smukłych proporcjach i płaskiej sylwetce. Wyrazisty przód łączący w sobie tradycyjny i nowoczesny design. Przyciągająca uwagę pionowa atrapa chłodnicy utrzymana w stylu legendarnych samochodów sportowych marki. Reflektory w technologii diodowej są w wyposażeniu standardowym, opcjonalnie ze światłami laserowymi.
Nowy panelowy miękki dach łączy w sobie zalety chowanego twardego dachu z purystyczną estetyką tekstylnego poszycia. Kabina osłonięta jest gładkim łukiem. Dach jest o 40 procent lżejszy w porównaniu z poprzednim modelem. Poszycie oferowane jest standardowo w kolorze czarnym i opcjonalnie w kolorze antracytowym ze srebrnym połyskiem.
Niższy środek ciężkości pojazdu powoduje równomierny rozkład masy na osie w proporcjach 50:50. Większy o 28 mm jest rozstaw kół z przodu i o 18 mm z tyłu niż w poprzednim modelu.
Technologia mild hybrid jest dostępna w 6-cylindrowym silniku benzynowym i wszystkich silnikach wysokoprężnych. Alternator odwracalny 48 V wspomaga silnik spalinowy dodatkową mocą do 8 kW (11 KM). 8-stopniowa skrzynia Steptronic jest w wyposażeniu standardowym wszystkich wariantów. W opcji znajduje się 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic z funkcją Sprint. Najmocniejsze warianty silników posiadają napęd na cztery koła xDrive w standardzie.
Zestrojono zawieszenie. Amortyzatory mają indywidualną regulację w standardzie. Sportowy układ jezdny M z adaptacyjnym sportowym układem kierowniczym znajduje się w wyposażeniu dodatkowym. W opcji można będzie zamówić ponadto: adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie regulowanymi amortyzatorami, hamulce sportowe M z niebieskimi lub czerwonymi zaciskami, sportowy mechanizm różnicowy M z elektronicznie sterowaną w pełni adaptacyjną szperą w tylnej osi.
Model M Sport jest proponowany jako alternatywa dla wyposażenia standardowego. W ofercie: pakiet sportowy M Pro m.in. z 19-calowymi obręczami kół M ze stopów lekkich oraz sportowym brzmieniem silnika wewnątrz. Pakiet karbonowych elementów zewnętrznych M i akcesoria M Performance Parts dostępne będą już w chwili wprowadzenia nowego BMW na rynek.
Kokpit zorientowany jest na kierowcę. We wnętrzu znajdziemy elektrycznie regulowane fotele sportowe z automatycznie wysuwanymi i chowanymi podajnikami pasów bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera obok, tapicerkę skórzaną Vernasca wraz z ogrzewaniem foteli i skórzaną kierownicę sportową w standardzie. Dwa miejsca z tyłu to pojedyncze siedzenia. Pakiet schowków oraz składane oparcie tylnej kanapy są w wyposażeniu standardowym.
Opcjonalny wiatrochron jest chowany za oparciem tylnej kanapy, opcjonalne ogrzewanie szyi znajduje się w zagłówkach przednich foteli. 3‑strefowa klimatyzacja automatyczna jest w standardzie, w opcji – system nagłośnienia Surround marki Harman Kardon oraz ogrzewanie postojowe.
Mocno rozszerzona została oferta systemów wspomagających kierowcę. Ostrzeganie przed kolizją czołową z uruchomieniem hamulców, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu z naprowadzaniem na pas z asystą kierowania oraz wskazanie ograniczenia prędkości teraz w wyposażeniu standardowym. Opcjonalny jest system asystujący kierowcy Professional obejmujący m.in. asystenta kierowania i prowadzenia po pasie ruchu z nowymi funkcjami aktywnej nawigacji i asystentem korytarza ratunkowego.
W wyposażeniu standardowym otrzymamy Park Distance Control z czujnikami z przodu i z tyłu. Opcjonalny jest natomiast asystent parkowania (teraz z asystentem cofania), wyświetlacz BMW Head-Up nowej generacji oraz rejestrator jazdy. Monitor pokładowy ma przekątną 10,25 cala, opcjonalny cyfrowy zestaw wskaźników – 12,3 cala. w standardzie jest nowy, oparty na chmurze system nawigacyjny BMW Maps.
Warianty modelowe: 420i Cabrio (184 KM, 300 Nm, cena od 216 900 zł), 430i Cabrio (258 KM, 400 Nm, 239 900 zł), M440i xDrive Cabrio (mild hybrid 48 V, 374 KM, 500 Nm, 338 900 zł), 420d Cabrio (190 KM, 400 Nm, 231 900 zł), 430d Cabrio (od lipca 2021 r., mild hybrid 48 V, 286 KM, 650 Nm) oraz M440d xDrive Cabrio (od listopada 2021 r., mild hybrid 48 V, xDrive, 340 KM, 700 Nm).