Nowe BMW X6 będzie produkowany w Stanach Zjednoczonych w zakładach Grupy w Spartanburg. Model zostanie wprowadzony na rynek w listopadzie.
Model stanowi połączenie samochodu Sports Activity Vehicle z sylwetką nadwozia coupe. Trzeciej generacja otrzymała zdecydowany wygląd.
Zobacz także:
Nowy X6 ma większe wymiary: nadwozie jest dłuższe od poprzednika o 26 milimetrów (obecnie 4935 mm) i szersze o 15 mm (obecnie 2004 mm). Pojazd obniżono o 6 mm (obecnie 1696 mm), tak aby uzyskać dynamicznie rozciągniętą proporcję oraz wyjątkowo muskularną sylwetkę. Rozstaw osi został zwiększony o 42 mm i w nowym modelu wynosi 2975 mm.
Duża atrapa chłodnicy z pojedynczą ramką jest najbardziej uderzającą cechą przodu samochodu. Nowe auto po raz pierwszy będzie dostępne z opcją wyposażenia w podświetlaną atrapę chłodnicy, elementem uruchamianym przy otwarciu lub zamknięciu samochodu (ponadto kierowca może je ręcznie włączyć i wyłączyć – także podczas jazdy).
Po wyposażeniu samochodu w adaptacyjne światła przednie LED z opcjonalną funkcją Laserlight w trybie selektywnego trybu świecenia reflektory będą skutecznie oświetlać drogę, a światła drogowe z funkcją nieoślepiania innych kierowców zadbają o dobrą widoczność i bezpieczeństwo przy zwiększonym do 500 m zasięgu widzenia.
W standardzie samochód otrzymuje 19-calowe koła z obręczami ze stopu lekkiego, a opcjonalnie dostępne są inne wersje kół o średnicach od 20 do 22 cali. BMW X6 M50i i X6 M50d są w standardowej wersji wyposażone w 21-calowe koła ze stopu lekkiego.
W momencie wprowadzenia na rynek model będzie dostępny w wersji standardowej oraz wariantach xLine oraz M Sport.
Wnętrze
Układ kokpitu wraz z nowym rozmieszczeniem i stylistyką elementów sterujących wywodzi się z progresywnego przedefinowania funkcji – jest ona dedykowana nastawieniu na kierowcę. W standardowej wersji X6 jest dostarczany ze skórzaną tapicerką Vernasca.
Wnętrze oferuje szerokie możliwości dostosowania: od oparć tylnych siedzeń dzielonych w proporcji 40:20:40 do możliwości ich złożenia w celu zwiększenia pojemności bagażnika od 580 do 1530 litrów.
Dostępnych jest także wiele możliwości wyposażenia opcjonalnego, w tym takie charakterystyczne elementy jak wielofunkcyjne siedzenia z możliwością masowania w przypadku fotela kierowcy i pasażera z przodu, czterostrefowa klimatyzacja automatyczna, uchwyty napojów z regulacją temperatury, szklane aplikacje na wybranych przełącznikach i elementach sterujących, panoramiczne okno dachowe Sky Lounge, zestawy zapachowe wnętrza Ambient Air oraz system dźwiękowy surround Bowers & Wilkins Diamond+ 3D.
Cztery mocarne silniki oraz wariant M Performance
Gama oferowanych silników X6 obejmuje dwie jednostki benzynowe oraz dwa wysokoprężne silniki najnowszej generacji.
BMW M Performance posiada silnik w układzie V8 o mocy 390 kW/530 KM. Do modelu BMW X6 M50i (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,7–10,4 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 243–237 g/km) w gamie dołącza X6 M50d (7,2–6,9 l/100 km; 190–181 g/km) napędzany sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 294 kW/400 KM, którym dyryguje kwartet turbosprężarek.
Sześciocylindrowa rzędowa jednostka benzynowa o mocy 250 kW/340 napędza model X6 xDrive40i (8,6–8,0 l/100 km; 197–181 g/km), a z kolei model X6 xDrive30d (6,6–6,1 l/100 km; 172–159 g/km) jest napędzany sześciocylindrowym wysokoprężnym silnikiem rzędowym o mocy 195 kW/265 KM. Wszystkie warianty BMW X6 spełniają wymagania normy emisji EU6d-TEMP.
Montowany standardowo w obydwu modelach M Performance sportowy układ wydechowy M, który nadaje samochodowi brzmienia jest również dostępny w pozostałych wersjach X6 jako wyposażenie opcjonalne lub w ramach pakietu M Sport.
Wszystkie modele są w standardzie wyposażone w ośmiobiegową skrzynię biegów Steptronic, z kolei napęd na cztery koła pozwala uzyskać maksymalną przyczepność. Najnowsza generacja układu xDrive stopniowo rozdziela moment napędowy na koła przedniej i tylnej osi według zapotrzebowania w danej sytuacji. W sytuacjach nie wymagających napędu na cztery koła ze względu na oszczędność paliwa moment napędowy może być przenoszony tylko na koła tylnej osi.
Sportowe cechy samochodu są uzupełniane przez elektronicznie sterowaną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego M, która wchodzi w skład wyposażenia wersji M Sport oraz opcjonalnego pakietu xOffroad.
Zawieszenie przedniej osi oparte o podwójne wahacze trójkątne oraz pięciowahaczowe zawieszenie tylnej osi nadają dynamikę i komfort jazdy tak niezbędny na twardych drogach oraz niezachwianą trakcję poza przetartymi szlakami. Funkcja Dynamic Damper Control jest oferowana w ramach wyposażenia standardowego, natomiast adaptacyjne zawieszenie M Professional z aktywną stabilizacją poprzeczną oraz układ kierowniczy Integral Active Steering nadają pojazdowizwrotności i dynamiki jazdy.
Ponadto dostępne jest także zawieszenie pneumatyczne obu osi z funkcją automatycznego poziomowania. Wysokość nadwozia samochodu względem podłoża można zmieniać za naciśnięciem przycisku w maksymalnym zakresie 80 mm.
Dla wszystkich wariantów, za wyjątkiem X6 M50i i X6 M50d, dostępny jest pakiet terenowy, który umożliwia kierowcy wybór spośród jednego z czterech trybów jazdy. Jednym naciśnięciem przycisku można uruchomić ustawienia prześwitu samochodu, układu xDrive, reakcji na pedał przyspieszenia, parametrów sterowania skrzyni biegów oraz systemu DSC.
Systemy wspomagania
Szeroki jest wybór standardowych i opcjonalnych systemów wspomagania kierowcy.
Standardowy wariant jest wyposażony w regulator prędkości z funkcją hamowania, system ostrzegający o kolizjach z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów (z miejską funkcją hamowania). Opcjonalnie dostępny jest aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go. Na liście opcji wyposażenia znajduje się asystent Driving Assistant Professional. Kolejny krok na drodze do autonomicznej jazdy stanowi asystent cofania, zaprojektowany.
Inteligentny asystent osobisty
Kokpit BMW Live Cockpit Professional stanowi połączenie nowego wyświetlacza i nowej koncepcji jego obsługi. Obejmuje wyświetlacz zestawu wskaźników oraz wyświetlacz Control Display, obydwa o przekątnej 12,3 cala.
Inteligentny asystent osobisty BMW reaguje na hasło „Hej BMW”. Tym, co odróżnia go od innych cyfrowych asystentów jest możliwość nadania mu własnego imienia przez kierowcę. Zakres dostępnych funkcji i umiejętności będzie się ciągle rozszerzać przy regularnych aktualizacjach.