Nowe BMW X5 M i BMW X6 M łączą w sobie codzienną użyteczność z wyczynową osobowością typową dla samochodów M. Ta ostatnia cecha znajduje potwierdzenie w osiągach: oba modele rozpędzają się ze startu zatrzymanego do 100 km/h w czasie 4,2 sekundy.
Silnik współpracuje w nich ze standardową, sportową, 8-stopniową skrzynią automatyczną M Steptronic. Prędkość maksymalna jest nadal ograniczona do 250 km/h.
Zobacz także:
AUDI: NOWE RS3 SPORTBACK – DO SETKI W 4,3 SEKUNDY
Nowa jednostka napędowa z technologią BMW TwinPower Turbo opracowana dla modeli X5 M oraz X6 M to najmocniejszy silnik, jaki BMW kiedykolwiek zastosowało w samochodzie z napędem na wszystkie koła. Para dwuślimakowych turbosprężarek, krzyżowe wobec rzędów cylindrów kolektory wydechowe, system zmiennych wzniosów zaworowych VALVETRONIC i bezpośredni wtrysk benzyny HPDI pozwalają 4,4-litrowemu silnikowi V8 łącznie uzyskać moc 423 kW/575 KM w zakresie 6000-6500 obr./min.
Oznacza to wzrost o 4 proc. wobec poprzednika. Postęp jest jeszcze wyraźniejszy podczas porównania maksymalnego momentu obrotowego starego i nowego silnika: został on podniesiony o 70 Nm, do 750 w zakresie od 2200 do 5000 obr./min. Jednocześnie jednak zużycie paliwa nowych BMW X5 M i BMW X6 M w cyklu EU obniżono o 20 proc. – z 13,9 l/100 km do 11,1 l/100 km, a emisję CO2 do 258 g/km.
Potężny wygląd i ekskluzywne wyposażenie
Dzięki wykorzystaniu wyrazistych form, oba modele ponad wszelką wątpliwość demonstrują samym wyglądem swoje sportowe ambicje. Wielkie wloty powietrza w przednim pasie, boczne aplikacje z logotypem i kurtyny powietrzne w przednim zderzaku, typowy 4-wylotowy wydech M oraz tylny spoiler (w BMW X6 M) nadają im wygląd, który rozpozna każdy fan. Wisienką na torcie w tej stylistyce są typowe dla M, 20-calowe felgi z mieszanej szerokości ogumieniem lub kute felgi 21-calowe M (opcja).
Wysokiej jakości wnętrze robi wspaniałe wrażenie dzięki starannie przemyślanej kombinacji sportowych cech, ekskluzywnych materiałów i znakomitemu wykończeniu. Zestaw zegarów M, sportowa kierownica M z aluminiowymi łopatkami biegów i lewarek biegów M – funkcjonujący identycznie jak w przypadku znanej już przekładni dwusprzęgłowej M DCT – dopełniają elektrycznie sterowane sportowe fotele M, podnóżek M dla kierowcy i opcjonalny wyświetlacz przezierny Head-up Display, który obejmuje tu także typowe dla M wskazania – ze wskaźnikiem biegów, obrotomierzem i świetlnym wskaźnikiem zmiany biegu.
Klienci nabywający nowe BMW X5 M i BMW X6 M mają także możliwość wyboru pomiędzy różnymi opcjami ekskluzywnymi dla modeli M, jak 21-calowe felgi M, pełna tapicerka skórzana Merino czy wielofunkcyjne fotele M. Jest też możliwość dobrania jednego z dwóch ekskluzywnych lakierów M.
Oba modele ustanawiają nowe standardy w segmentach wyczynowych samochodów sportowo- aktywnych SAV i sportowo- aktywnych coupe SAC. Gdy pierwsza ich generacja pojawiła się w roku 2009, po raz pierwszy połączono wyczynowy charakter produktów BMW M GmbH z czteronapędowym modelem BMW X. Teraz następuje nowy rozdział, pełen emocji designu M i wyjątkowej wydajności…