BMW ogłosiło, że nowe modele: M3 Limuzyna, BMW M3 Competition Limuzyna, BMW M4 Coupé oraz BMW M4 Competition Coupé zostaną wprowadzone na rynek od marca 2021 roku.
Samochody oferujące najnowocześniejsze technologie zaczerpnięte ze sportów motorowych i z tradycji BMW M3, pokazanego po raz pierwszy 35 lat temu.
Zobacz także:
Ceny nowego M3 rozpoczynają się od 414 900 złotych, a M4 – od 419 900 złotych.
Dane techniczne:
* M3 Limuzyna: 353 kW (480 KM), przyspieszenie 0-100 km/h – 4,2 sek, zużycie paliwa w cyklu mieszanym – 10,8 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym- 248 g/km;
* M3 Competition Limuzyna: 375 kW (510 KM), przyspieszenie 0-100 km/h – 3,9 sek, zużycie paliwa w cyklu mieszanym – 10,2 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym – 234 g/km;
* M4 Coupé: 353 kW (480 KM), przyspieszenie 0-100 km/h – 4,2 sek., zużycie paliwa w cyklu mieszanym – 10,8 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym – 248 g/km;
* M4 Competition Coupé: 375 kW (510 KM), przyspieszenie 0-100 km/h – 3,9 s, zużycie paliwa w cyklu mieszanym – 10,2 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym – 234 g/km.
Nowe modele są nastawione na osiągi. Ich strojenie prowadzone było równolegle z programem testowym wyścigowego M4 GT3. Rozszerzona została oferta oferta silników. Limuzyna i Coupé p[osiadają 6-biegową skrzynię manualną, wersje Competition – 8-stopniową skrzynię M Steptronic. Te ostatnie będą od lata 2021 oferowane z napędem na cztery koła M xDrive.
Sześciocylindrowy silnik rzędowy z technologią M TwinPower Turbo ma moment obrotowy do 650 Nm. Dwie turbosprężarki, zoptymalizowany wtrysk bezpośredni, chłodzenie i smarowanie dostosowane są także do użytkowania na torze wyścigowym, specyficzny dla tego modelu jest układ wydechowy z elektrycznie sterowanymi klapami zapewniającymi emocjonujące brzmienie napędu.
6-biegowa skrzynia manualna z asystentem zmiany biegów dopasowana jest do szczególnie dynamicznych sytuacji. Najnowszej generacji 8-stopniowa skrzynia M Steptronic z układem Drivelogic posiada trzy tryby zmiany biegów. M xDrive powiązany jest elektronicznie z aktywnym mechanizmem różnicowym M (większe przeniesienie napędu na tylne koła). Są trzy tryby do wyboru: 4WD, 4WD Sport i 2WD (jako napęd na tylne koła z wyłączoną kontrolą stabilności).
Adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami i adaptacyjnym układem kierowniczym M Servotronic jest w wyposażeniu standardowym. Specjalnie zmodyfikowane zostały przednia i tylna oś. Nowy zintegrowany układ hamulcowy posiada dwie charakterystykami wyczucia i reakcji pedału. Hamulce pływające M są w standardzie, hamulce węglowo- ceramiczne M – w wyposażeniu dodatkowym.
Dostępna jest dynamiczna kontrola stabilności (DSC), w tym tryb M Dynamic oraz, po raz pierwszy, również zintegrowane ograniczenie poślizgu napędu i regulowana w dziesięciu stopniach kontrola trakcji M. Kute obręcze kół M ze stopów lekkich mają rozmiary 18 cali z przodu i 19 cali z tyłu lub 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu (modele Competition z M xDrive). Opcjonalnie można zamówić opony Performance.
Sztywna konstrukcja karoserii i punktów mocowania zawieszenia wynika m.in. z pakietu rozpórek w komorze silnika, ramie przedniego zawieszenia z aluminiową płytą wzmacniającą, poprzecznicom w podłodze i ramie tylnego zawieszenia na sztywno połączonej z karoserią. Nowe są lakiery zewnętrzne. Pakiet karbonowych elementów zewnętrznych M i akcesoria BMW M Performance Parts zamawiamy opcjonalnie.
We wnętrzu zastosowano nowe fotele sportowe M i tapicerkę ze skóry Merino o delikatnej fakturze (standard), opcjonalnie – fotele z wentylacją oraz nowe karbonowe, kubełkowe M. Przycisk Setup umożliwia dostęp do ustawień silnika, układu jezdnego, kierowniczego i hamulcowego oraz, w zależności od modelu i wyposażenia, również M xDrive, asystenta zmiany biegów i kontroli trakcji.
Przyciski M na kierownicy umożliwiają aktywację dwóch wariantów indywidualnych konfiguracji ustawień: systemów wspomagających kierowcę, jak również wskazań na zestawie wskaźników i opcjonalnym wyświetlaczu Head-Up. Standardowo dostępne ustawienia Road i Sport, w połączeniu z M Drive Professional dodatkowy tryb Track (do użytku na torze wyścigowym).
Znacznie większa jest oferta systemów wspomagających kierowcę. Park Distance Control, ostrzeganie przed kolizją czołową i zjechaniem z pasa ruchu, wskazanie ograniczenia prędkości w standardzie. Opcjonalnie m.in. system asystujący kierowcy Professional, w tym asystent kierowania i prowadzenia po pasie ruchu, aktywna nawigacja i asystent korytarza ratunkowego oraz asystent parkowania z asystentem cofania, rejestrator jazdy i wyświetlacz Head-Up.
Live Cockpit Professional oferuje całkowicie cyfrowy zestaw ekranów, system nawigacyjny Maps i inteligentnego asystenta osobistego w standardzie. Oferowany po raz pierwszy pakiet M Race Track zmniejsza masę pojazdu o około 25 kg dzięki węglowo- ceramicznym hamulcom M, specjalnym obręczom kół M ze stopów lekkich oraz karbonowym fotelom kubełkowym M.