BMW Motorrad zaprezentowało nowe modele klasy średniej: F 750 GS, F 850 GS i F 850 GS Adventure, które zostały mocno udoskonalone.
Szeroka gama pozwala na przyjemność z jazdy dzięki pewnemu prowadzeniu na wszystkich drogach, imponujące moce silników oraz funkcjonalność na co dzień i podczas dłuższych podróży – nawet na drogach szutrowych.
Zobacz także:
BMW F 850 GS i F 850 GS Adventure łączą w sobie osiągi podczas jazdy w mieście i na dłuższych trasach z dopracowanymi właściwościami terenowymi, natomiast F 750 GS o bardziej kompaktowych wymiarach jest skierowane do motocyklistów chcących wkroczyć do świata turystycznych enduro.
Seria F stanowi sprawdzoną koncepcję i prezentuje się w trzech wariantach, które w ostatnich latach zostały kolejny raz udoskonalone przez BMW Motorrad dla roku modelowego 2021.
Nowa kolorystyka daje wrażenie większej świeżości i dynamiki, a za sprawą rozszerzonego wyposażenia standardowego i nowych opcji wyposażenia dodatkowego pojazdy zapewniają teraz jeszcze bardziej intensywne przeżycia w stylu GS. Generalne zmiany obejmują nowe oklejenie, a w wariantach stylistycznych odpowiednie oznaczenie stylu na owiewkach bocznych. Modele są teraz standardowo wyposażone w nowe kierunkowskazy diodowe oraz znajdujące się w przedniej prawej części kokpitu gniazdo USB.
Również w standardzie dostępne są teraz systemy ABS Pro i DTC (dynamiczna kontrola trakcji) zapewniające jeszcze większe bezpieczeństwo podczas hamowania i przyspieszania.
Za napęd odpowiada mocny czterozaworowy, dwucylindrowy silnik o pojemności 853 cm3 chłodzony cieczą, z wtryskiem paliwa i sześciobiegową skrzynią. Został on zaprojektowany już z myślą o przyszłej normie Euro 5, a dzięki dwóm wałkom wyrównoważającym zapewnia płynną pracę, spontaniczną reakcję, wysoki moment obrotowy i niskie zużycie paliwa.
W nowym F 750 GS nadal generuje on 57 kW (77 KM) przy 7500 ob./min. i rozwija maksymalny moment obrotowy 83 Nm przy 6000 obr./min. W F 850 GS i F 850 GS Adventure w dalszym ciągu dostępna jest moc 70 kW (95 KM) przy 8250 obr./min. i moment obrotowy 92 Nm przy 6250 obr./min.
Wszystkie trzy modele otrzymały nowe warianty kolorystyczne. W trybie jazdy Enduro Pro (tylko F 850 GS i F 850 GS Adventure) nadal możliwe będzie wyłączenie funkcji ABS dla koła tylnego.