Na torze Grand Prix w Estoril w Portugalii BMW M GmbH testuje wczesny prototyp swojego przyszłego topowego modelu. Nowe BMW M8 Coupé znajduje się na finiszu przygotowań do produkcji seryjnej.
W zamierzeniu zużycie paliwa w cyklu mieszanym nowego auta ma wynosić 10,8 – 10,7 l/100 km, a emisja CO2 – 246 – 243 g/km.
Zobacz także:
Samochód ma prezentować nowy wymiar dynamiki, zwinności i precyzji – charakterystyczny dla samochodów BMW M. Zorientowana na osiągi koncepcja pojazdu obejmuje zoptymalizowaną masę, niski środek ciężkości, równomierne rozłożenie masy na osie, optymalny rozstaw osi i duży rozstaw kół.
Sztywność karoserii, elementów zawieszenia i jego punktów mocowania z karoserią została dodatkowo zwiększona poprzez specyficzne optymalizacje dla M. Pojazd będzie zapewniał maksymalną stabilność jazdy, precyzję kierowania i dynamikę pokonywania zakrętów – a to dzięki układowi jezdnemu M.
Wysokoobrotowy silnik V8 o mocy przekraczającej 440 kW (600 KM) będzie posiadał technologię M TwinPower Turbo. W pełni adaptacyjny napęd na cztery koła M xDrive posiadać będzie większe przeniesieni mocy na tył. Dostępny będzie także tryb 2WD.
Wprowadzenie na rynek BMW M8 Coupé przewidziane jest w 2019 roku. Kolejne warianty obejmą BMW M8 Cabrio i M8 Gran Coupé.