BMW: NOWE M3 LIMUZYNA ORAZ M4 COUPE NA TORZE (FOTO)

Już niedługo czeka nas premiera nowej generacji dwóch sportowych modeli BMW M. Obecnie trwają intensywne testy obu, jeszcze zamaskowanych, samochodów na torze.

Proces przygotowania do produkcji seryjnej BMW M3 Limuzyna i M4 Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,9- 10,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 249-239 g/km) wchodzi w decydującą fazę.


Zobacz relacje:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Nowe, sześciocylindrowe silniki rzędowe o znacznie większej mocy w porównaniu z poprzednimi modelami i specyficzna dla M konstrukcja układu jezdnego sprawią, że użytkownikom mocniej zabije serce. Układy: napędowy, jezdny, kierowniczy, hamulcowy i zawieszenie są w fazie testów na drogach publicznych, w centrach testowych BMW Group w Miramas na południu Francji i w Arjeplog w Szwecji, a także na różnych torach wyścigowych.

Na kilka miesięcy przed światową premierą, która nastąpi w połowie września, można uznać, że balans pomiędzy osiągami i przydatnością do codziennego użytku jest w pełni zadowalający.

Nowy M3 Limuzyna oraz M4 Coupé oferowane są w dwóch poziomach mocy: oprócz wersji 353 kW (480 KM) z 6-biegową skrzynią manualną oferowany jest model Competition o mocy 375 kW (510 KM) z 8-biegowa skrzynią M Steptronic z układem Drivelogic. Maksymalny moment obrotowy to 650 Nm.

Technologia M TwinPower Turbo wywodzi się bezpośrednio z motorsportu. Silnik reagujący wyjątkowo spontanicznie w całym zakresie obrotów jest stosowany również w BMW M4 GT3, które od sezonu 2022 będzie nowym topowym modelem BMW M GmbH w klienckim motorsporcie.

Przenoszenie napędu napędu obejmuje klasyczny – na tylne, a później – na cztery koła M xDrive.