Już niedługo czeka nas premiera nowej generacji dwóch sportowych modeli BMW M. Obecnie trwają intensywne testy obu, jeszcze zamaskowanych, samochodów na torze.
Proces przygotowania do produkcji seryjnej BMW M3 Limuzyna i M4 Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,9- 10,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 249-239 g/km) wchodzi w decydującą fazę.
Zobacz relacje:
Nowe, sześciocylindrowe silniki rzędowe o znacznie większej mocy w porównaniu z poprzednimi modelami i specyficzna dla M konstrukcja układu jezdnego sprawią, że użytkownikom mocniej zabije serce. Układy: napędowy, jezdny, kierowniczy, hamulcowy i zawieszenie są w fazie testów na drogach publicznych, w centrach testowych BMW Group w Miramas na południu Francji i w Arjeplog w Szwecji, a także na różnych torach wyścigowych.
Na kilka miesięcy przed światową premierą, która nastąpi w połowie września, można uznać, że balans pomiędzy osiągami i przydatnością do codziennego użytku jest w pełni zadowalający.
Nowy M3 Limuzyna oraz M4 Coupé oferowane są w dwóch poziomach mocy: oprócz wersji 353 kW (480 KM) z 6-biegową skrzynią manualną oferowany jest model Competition o mocy 375 kW (510 KM) z 8-biegowa skrzynią M Steptronic z układem Drivelogic. Maksymalny moment obrotowy to 650 Nm.
Technologia M TwinPower Turbo wywodzi się bezpośrednio z motorsportu. Silnik reagujący wyjątkowo spontanicznie w całym zakresie obrotów jest stosowany również w BMW M4 GT3, które od sezonu 2022 będzie nowym topowym modelem BMW M GmbH w klienckim motorsporcie.
Przenoszenie napędu napędu obejmuje klasyczny – na tylne, a później – na cztery koła M xDrive.